Ønsker hjælp til tydning
Fra : Michael Schneiders

Dato : 13-07-04 20:15

Hej

Jeg har en dåb fra Hemmet Sogn, hvor jeg gerne vil have hjælp til tydning af
morens navn.
Du kan se billede her http://www.villestofte.dk/tydning.htm

På forhånd tak

Med Venlig Hilsen
Michael Schneiders
www.villestofte.dk

Fra : "Hans Chr. Baagøe"

Dato : 13-07-04 21:20

Michael Schneiders wrote:
> Hej
>
> Jeg har en dåb fra Hemmet Sogn, hvor jeg gerne vil have hjælp til tydning af
> [...]

Hun hed vist nok Zissel Marie Jensdatter.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Fra : Arne Feldborg

Dato : 13-07-04 22:08

"Michael Schneiders" <msc@fjernadslhome.dk> skrev Tue, 13 Jul 2004
21:14:54 +0200

>Hej
>
>Jeg har en dåb fra Hemmet Sogn, hvor jeg gerne vil have hjælp til tydning af
>morens navn.

Hun hedder Sissel Maria, efternavnet er staks lidt værre. Det første
bogtstav er tydeligvis et J eller et I.

Hos Mormonerne kaldes hun skiftevis Jensdatter og Christensdatter.
http://www.familysearch.org/Eng/Search/customsearchresults.asp?fn4=&ln4=bojlesen&j14=2&fd4=1805&dr4=20&dri4=5&bn4=C205471&r4=7&rf4=Denmark&j1f4=Denmark&j2f4=Ringkobing&j3f4=Hemmet&j4f4=&LDS=4&LDS4=4

Prøv evt at checke de andre børns dåb i kirkebogen, måske er det mere
tydeligt dér.

Du bør også checke hendes død, som må være omkring 1817. Bojle Iversen
gifter sig igen den 16 maj 1818

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Arne Nielsen

Dato : 14-07-04 08:14

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev:
> [...]
>

>--
>mvh, A:\Feldborg
>
>Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum

Hun hedder da vist Jensdatter.

Venlig hilsen
Arne

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 14-07-04 13:45

"Michael Schneiders" <msc@fjernadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en dåb fra Hemmet Sogn, hvor jeg gerne vil have hjælp til tydning
> [...]

Navnet er: Zidsel Marie Jensdatter - "d" er lidt utydeligt skrevet.

Mvh:Bodil.

Fra : Michael Schneiders

Dato : 14-07-04 18:42

Tusinde tak for forslagene.

Jeg kalder hende Zissel Marie Jensdatter end til videre så kan jeg jo prøve
at finde hendes død, og se om det ændre noget.

--
Med Venlig Hilsen
Michael Schneiders

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40f52ad0$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-07-04 11:06

> [...]
prøve
> at finde hendes død, og se om det ændre noget.

Jeg beklager, at jeg ikke kiggede fornavnet ordentligt
efter i første omgang, men hendes rigtige navn ifølge
dåben er: Cissel Marie Jensdatter.

Mvh.Bodil.