Hvad har han gang i?
Fra : Lady

Dato : 13-07-04 18:05

Jeg har en 5 ½ mdr gammel main coon han, der opfører sig helt tosset en gang
imellem.

Jeg har godt læst, at racen har tendens til at skrabe ved og i vandskålen -
måske som et levn fra da de skulle fange fisk i de amerikanske søer.

Hockey skraber godtnok ved og i vandet, men han skraber også tit i laaaaaang
tid på mit glasbord.
Det er ikke med klørene, men bare med forpoterne.
Han ser helt sagelig ud, når han gør det.

Hvad er meningen med denne sjove adfærd, og har andre oplevet det samme?

Mvh T. Jakobsen

Fra : Jane

Dato : 13-07-04 19:07

Lady skrev i <news:40f41631$0$291$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Det er ikke med klørene, men bare med forpoterne.
> Han ser helt sagelig ud, når han gør det.

Lyder som "æltning"?
Den bevægelse fra deres lykkelige killingetid hvor de
diede hos moar og fik mere mælk ud på den måde.
Nogle gange når en kat er meget glad kan den falde
tilbage til reaktionsmønstre fra killingetiden.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-07-04 19:35

"Lady" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Han ser helt sagelig ud, når han gør det.
>
> Hvad er meningen med denne sjove adfærd, og har andre oplevet det samme?

Helt almindelig adfærd. Det sker her på plastik, glas, ruder og andre glatte
flader, uanset om det er lodrette eller vandrette.
Jeg kan ikke give dig en forklaring på hvorfor disse ting skal "pudses", men
ofte sker det efter at kattene har vasket snesko i vandskålen. Før troede
jeg det var fordi de gerne ville igennem eller forbi det. Feks når det er på
ruden at de så viser at de gerne vil ud. Men det er det ikke, for de kan
gøre det på en åben dør.

men almindeligt er det
Og jeg takker for at der er opfundet rimelig effektivt vinduespuds

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Karina Nielsen

Dato : 13-07-04 20:57

"Lady" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Han ser helt sagelig ud, når han gør det.
>
> Hvad er meningen med denne sjove adfærd, og har andre oplevet det samme?

Hejsa,

jeg har også en kat som er begyndt her på det sidste at skrabe ved sin
madskål.... Der er altid frisk vand til hende og madskålen er altid fyldt
med tørfoder;) Hun har aldrig gjort det før, men det ser nu sjovt ud....
Hun kan heller ikke finde ud af at skrabe i hendes kattebakke - det er oppe
på siderne:))

Karina