Bundkort / Harddisk fejl.
Fra : JBH

Dato : 13-07-04 13:48

Hej.

Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal spørge men jeg har en fornemmelse af at
det er en "bundkortfejl" eller inkompabilitet
Jeg har i øvrigt spurgt i dk.edb.internet.software.mail+news, men fik ikke
noget svar.

Det drejer sig om et Compaq bundkort fra en Deskpro EP Series a/C466, (810e
Chipset)

Jeg har forsøgt at installere en W98 II på en Maxtor D540X (40G ATA100) som
bundkortet fint understøtter (Har kørt HD testen i BIOS) men under
installation af Outlook Express kommer fejlmeddelelsen
"Der opstod en fejl under indlæsning af C:\programmer\Outlook\Oeinport.dll.
Filen er ikke installeret eller den er beskadiget"

Efterfølgende samme fejlmeddelelse for "msoe.dll"
Derefter installeres Windows uden videre fejlmeddelser.

Når Outlook Express derefter forsøges startet kommer fejlmeddelelsen
"Det lykkedes ikke at indlæse hjælpekomponenten til guiden
Internet-forbindelse "

Alle andre programmer i Windows kører fint.

De filer maskinen skrev den manglede under installation er godt nok i
Outlook biblioteket, jeg har også prøvet at overskrive dem med nye, men det
ændrer ikke fejlmeddelsen.

Det jeg ikke forstår, er at hvis jeg udskifter harddisken med en en gammel
428 mb (ata66) harddisk og installerer Windows på denne kommer der ingen
fejlmeddelelser under installation og OE kører perfekt. (Altså
tilsyneladende ikke en SW fejl)

Der var en update på Compaq´s hjemmeside vedr Maxtor diske. den har jeg
udført

mvh
JBH

Fra : N_B_DK

Dato : 13-07-04 18:09

JBH wrote:
> Hej.

Det er en software fejl, prøv og reinstaller OE, det burde hjælpe.

FUT dk.edb.system.ms-windows

Betyder at svar kommer i den gruppe.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : JBH

Dato : 13-07-04 18:26

> Det er en software fejl, prøv og reinstaller OE, det burde hjælpe.

Er det en hardwareafhængig softwarefejl, eller en softwareafhængig
hardwarefejl, Jeg har prøvet flere gange på begge harddiske, samme resultat
alle gange.Det kan ikke lade sig gøre at installere OE på den store
harddisk.

Umiddelbart vil jeg mene det er en hardwarefejl, da der jo ingen problemer
er med den lille harddisk.

mvh
JBH

Fra : N_B_DK

Dato : 13-07-04 20:07

JBH wrote:
> [...]
> den store harddisk.
>
> Umiddelbart vil jeg mene det er en hardwarefejl, da der jo ingen

Jeg tror ikek det er en hardware fejl, hvilken version af OE er den gamle og
hvilken version forsøger du at opgrade til ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : JBH

Dato : 13-07-04 20:42

> Jeg tror ikek det er en hardware fejl, hvilken version af OE er den gamle
og
> hvilken version forsøger du at opgrade til ?

Der er tale om en hel ny windows installation med .

Outlook Express 6. 6.00 2800.1106
Windows 98. 2 udgave 4.10.222.A

Forskellen er kun om jeg bruger den store eller den lille harddisk. Begge
harddiske genkendes fint af bios på bundkortet og de kører begge FAT32.
Den store harddisk har kørt som master i en anden maskine, uden problemer.

mvh
JBH