Væddemål
Fra : Jens M

Dato : 13-07-04 11:21

Hej
Hvad er max. kastelængde med optimal udstyr, hvis kastevægten er henholdsvis
100g og 200g.

På forhånd tak
Jens

Fra : Iceage

Dato : 13-07-04 15:55

det kom an på mange ting der kan man ikke sige, det er jo ikke det sammen om
man er 2 meter høj eller om man er 1,4 meter.

Fra : Jens M

Dato : 13-07-04 18:36

Nu tænker jeg på en almindelig størrelse lystfisker og under en normal
fiskesituation.
Væddemålet spænder lige fra 75 til over 200 meter. Hvad er mest realistisk

Jens

Fra : The Phantom

Dato : 13-07-04 18:51

Hey hey...
Mig og et par venner har selv snakket om det her emne.
Det vi fandt ud af, er at det faktisk er MEGET svært og komme
ud på de 100meter. Og da man ofte overvurderer sine egne kaste evner,
kan i jo sætte det grej på i snakkede om, og gå ud på en mark/fodboldbane
og kaste så langt i kan... og på den måde finde ud af hvad i selv kan kaste.
Og når i alle har kastet, kan i jo tage gennemsnittet af alle kastene, og så
har I
da en "slags" svar...
MVH
Henrik

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-07-04 19:58

> Væddemålet spænder lige fra 75 til over 200 meter. Hvad er mest realistisk
>
> Jens

Langt over 200 meter. Der er med fluestang/flueline(sandsynligvis
shootinghead) kastet over 80 meter.

/Thomas

Fra : Posten

Dato : 14-07-04 17:21

Langt over 200m! Det koster noget af en træningsindsats og seriøst surfgrej.

Med surfgrej, lidt anvisning af de rigtige teknikker, og lidt øvelse er
indtil 140-150m forholdsvis enkelt. Og vi taler strømlinede lodder 125-175
gr.

Men derfra bliver kravet til teknik hurtigt større.

/Anders.

Fra : Erik Thomsen

Dato : 13-07-04 19:29

Ved surfcasting er verdensrekorden vist omkring 270 m
www.surfcastingklub.dk
Erik

Fra : Jens M

Dato : 14-07-04 21:41

Tak for de mange svar. Nu må vi se om vi kan blive enige om hvem der har
vundet

Jens