FTP-program
Fra : Marcus

Dato : 12-07-04 22:27

Kan någon tipsa om ett bra FTP-program till OS X?

Använder för närvarande Interarchy men är litet trött på att programmet
inte klarar av att avsluta var och varannan hemtankning - man får ta tag
i filikonen på servern och släppa i målkatalogen på nytt så ordnar det
sig, men det är ju inte alltid servern finns kvar uppkopplad på
morgonen...

Fått ett tips om "Fugu", är det nått att ha?

http://rsug.itd.umich.edu/software/fugu/

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Stig Bordsenius

Dato : 12-07-04 23:23

In article <1ggu3hy.1dpmr1kj2an05N%pictorNOSPAM@abc.se>,
pictorNOSPAM@abc.se (Marcus) wrote:

> [...]
> sig, men det är ju inte alltid servern finns kvar uppkopplad på
> morgonen...
>
> Fått ett tips om "Fugu", är det nått att ha?

Cyberduck er fint, den tar både ftp og scp.
Så har den et utrolig kult ikon!

stig

Fra : Karl Antz

Dato : 12-07-04 23:26

Marcus <pictorNOSPAM@abc.se> wrote:

> [...]
> sig, men det är ju inte alltid servern finns kvar uppkopplad på
> morgonen...
>
> Fått ett tips om "Fugu", är det nått att ha?

Fugu er kun til sftp.

Til FTP bruger jeg, efter at have opgivet Interarchy af samme årsag som
frustrerer dig, NetFinder:

<http://members.ozemail.com.au/~pli/netfinder/>

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Lind

Dato : 13-07-04 06:36

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Fugu er kun til sftp.
>
> Til FTP bruger jeg, efter at have opgivet Interarchy af samme årsag som
> [...]

Hej Karl - er ikke så skrap til fagsvensk, så hvad er det, der generer
ham og dig?
M., der er fuldt tilfreds men Inrerarchy

Fra : Karl Antz

Dato : 13-07-04 07:58

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hej Karl - er ikke så skrap til fagsvensk, så hvad er det, der generer
> ham og dig?
> M., der er fuldt tilfreds men Inrerarchy

Ofte afbrydes download tilsyneladende umotiveret - og når man så næste
morgen prøver at genoptage den er serveren måske ikke online længere
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Lind

Dato : 13-07-04 08:12

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Ofte afbrydes download tilsyneladende umotiveret - og når man så næste
> morgen prøver at genoptage den er serveren måske ikke online længere

Tak - det har jeg dog aldrig oplevet - har ellers downloadet flere hele
sites, men bruger det nu mest til upload
M.

Fra : Marcus

Dato : 13-07-04 11:11

> Tak - det har jeg dog aldrig oplevet - har ellers downloadet flere hele
> sites, men bruger det nu mest til upload
> M.

Att tanka hem många små filer brukar inte vara något problem för
Interarchy, det är mycket värre när 3 - 4 ISO-imagefiler ska hem

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-04 18:56

In dk.edb.mac Marcus <pictorNOSPAM@abc.se> wrote:

> Att tanka hem många små filer brukar inte vara något problem för
> Interarchy, det är mycket värre när 3 - 4 ISO-imagefiler ska hem

eller en fil på eks 3-4GB - det kan den i lighed med de fleste andre
carbon basserede ftp klienter nemlig slet ikke. /usr/bin/ftp kan dog.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Christian Bech

Dato : 14-07-04 11:32

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Tak - det har jeg dog aldrig oplevet - har ellers downloadet flere hele
> sites, men bruger det nu mest til upload

Er der andre klienter end Interarchy, der kan downloade hele sites?

Jeg kunne godt bruge det til lejlighedsvis dokumentation, men det er
lidt overkill at købe Interarchy, da jeg bruger VPN i stedet for ftp.

--
Christian

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-07-04 19:04

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:
> Er der andre klienter end Interarchy, der kan downloade hele sites?

Pagesucker.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-04 18:55

> Er der andre klienter end Interarchy, der kan downloade hele sites?

wget kan - fink install wget.

> Jeg kunne godt bruge det til lejlighedsvis dokumentation, men det er
> lidt overkill at købe Interarchy, da jeg bruger VPN i stedet for ftp.

du mener vel at du bruger afp, smb eller lignende over VPN?

Fra : Christian Bech

Dato : 19-07-04 09:58

> wget kan - fink install wget.

Det må jeg have prøvet. Pagesucker har klaret en del opgaver til ug, men
den kan fx ikke klare Carlsberg.dk.

> du mener vel at du bruger afp, smb eller lignende over VPN?

Samba - en eller anden udskiftede vores gamle unixservere med ditto
windows.Det betød en hulens masse bøvl for mig, da jeg skulle have VPN
op at køre for en måneds tid siden. Alt andet end mountning af
netværksdrevet virkede, men vores unix-sysadm med en forkærlighed for
Powerbooks fandt ud af, at Apple havde indrømmet, at det ikke spillede
med 10.2.8. Så jeg fik omsider 10.3.4. på fars puter, men det hjalp lige
lidt. Så efter en dags forgæves forsøg med indstillinger og søgen på
nettet måtte jeg tilbage til samme sysadmin, der så fik mig til at
undersøge, om jeg kunne logge remote ind i en windowsboks. Gu'hjælpemig
om ikke de skide windowsservere smider passwords væk efter
forgodtbefindende. Alt andet, post, print, netværk etc - fungerer stadig
fint på det gamle login, men windowsserveren tager blot en autonom
beslutning om, at det password vil den ikke acceptere.

Sikke dog en lang og uvedkommende smøre, men det hjalp.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-04 18:51

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Hej Karl - er ikke så skrap til fagsvensk, så hvad er det, der generer
> ham og dig?

prisen... /usr/bin/ftp er gratis

Fra : Jonas

Dato : 13-07-04 08:35

Den 04-07-13 00.26, i artikeln 1ggu6eb.vdnevpcpj58gN%karl@antz.dk, skrev
"Karl Antz" <karl@antz.dk>:

> Fugu er kun til sftp.
>
> Til FTP bruger jeg, efter at have opgivet Interarchy af samme årsag som
> [...]

Körde med Fugu tills det vägrade starta. Vet inte varför men det vill inte
fungera alls. Kör nu Cyberduck och det fungerar hyfsat. Tidigare versioner
hängde sig ganska ofta. Nu händer det någon gång ibland. Det har alltid
fungerat så länge man håller på i programmet. Det är när man leker i andra
program och ska tillbaks till Cd som det brukar hänga sig.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-07-04 23:45

RBrowserLite er fin og gratis.

--
Mvh Martin

Fra : Øyvind Segrov

Dato : 13-07-04 11:40

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> RBrowserLite er fin og gratis.

Samtykker i dette!

(Men Cyberduck har finest ikon:) )

--
Hilsen Øyvind

Fra : Kjetil G Flekkoy

Dato : 13-07-04 17:53

in article 1ggv4gw.1enq3hd1sw1veoN%segrov@segrov.nu, Øyvind Segrov at
segrov@segrov.nu wrote on 13/7/04 12:40:

> Samtykker i dette!
>
> (Men Cyberduck har finest ikon:) )
Ellers er Transmit absolutt å anbefale - enkelt, stødig og absolutt verdt
den beskjedne lisensen.

Fra : david bonde

Dato : 13-07-04 00:31

> [...]

> sig, men det är ju inte alltid servern finns kvar uppkopplad på
> morgonen...
>
> Fått ett tips om "Fugu", är det nått att ha?

ftp

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Marcus

Dato : 13-07-04 00:53

> ftp

Föredrar ett grafiskt program, iallafall på Macarna.

Hade ftp via Finder fungerat i praktiken hade det ju varit trevligt, men
dessvärre gör det ju inte det...

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Sandman

Dato : 13-07-04 06:17

> [...]

> Använder för närvarande Interarchy men är litet trött på att programmet
> inte klarar av att avsluta var och varannan hemtankning

Har du senaste versionen av Inteerarchy - den är guld, tycker jag.

--
Sandman[.net]

Fra : Bjorn Olsson

Dato : 13-07-04 06:56

> [...]

> sig, men det är ju inte alltid servern finns kvar uppkopplad på
> morgonen...
>
> Fått ett tips om "Fugu", är det nått att ha?

Ar helt nojd med Fetch. Transmit lar vara kanon ocksa.

Fra : Egil Helland

Dato : 13-07-04 08:54

Bjorn Olsson <bjorn@apNIXTHISple.com> wrote:

> Ar helt nojd med Fetch. Transmit lar vara kanon ocksa.

Bruker også Transmit på enkle operasjoner, men sverger til OsXigen når
det virkelig gjelder. Dette har nemlig støtte for synkronisering
inklusive regexp filtre, slik at man kan unngå å synkronisere spesielle
kataloger og/eller filer. Meget hendig hvis man bruker CVS som
hjelpemiddel i utviklingssammenheng blant annet... :) Har et litt
dårligere grensesnitt enn Transmit i mine øyne, men
synkroniseringsfunksjonaliteten veier opp dette mange ganger!! :)

-e

--
egil helland - http://egil.net

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-04 18:49

> [...]

> sig, men det är ju inte alltid servern finns kvar uppkopplad på
> morgonen...

> Fått ett tips om "Fugu", är det nått att ha?

ik' til ftp.

Fugu er et sftp program (openssh sereveren inluderer en sftpserver),
iøvrigt er Fugu blot en GUI frontend til de af Apple installerede
programmer: scp, ssh og sftp

OS X har iøvrigt en glimrende ftp kilent, dog er der ikke tale om et
GUI program. Mange fortrækker dog at installere komandolinie
programmet ncftp og anvende det istedet for den apple installerede ftp
klient. Finder kan osse snakke ftp men sutter alvorligt...