Skrøbelige trædepuder :o(
Fra : malle-brok

Dato : 12-07-04 20:22

Hej.

Min hund døjer meget med skader på trædepuderne .
- Problemet opstod første gang her i foråret, og det er ligesom om
trædepuderne slet ikke når at hele, før der er kommet et nyt hul...

Jeg forsøger at pleje dem med potevoks og sørger mest muligt for at hun
løber på græs når vi er ude at gå, men alligevel bliver hun ved med at få
hul på trædepuderne .
- Er der nogle der har gode råd mht. hvad jeg evt. kan gøre mere ???.

Hun har aldrig før haft problemer med trædepuderne, og har været
redningshund i flere år nu og gået rundt i diverse ruiner, så det undrer mig
lidt at problemet er opstået nu. Jeg har set at Ruffwear producerer nogle
sko til hunde, er der nogle der har erfaringer med disse, da dette måske var
en løsning der kunne give trædepuderne ro i et stykke tid (jeg har
selvfølgelig ikke haft hende til at gå i ruiner siden problemet med
trædepuderne opstod !).

Hilsen
Carina

- - -
Danske redningshunde
http://www.redningshund.dk

Danske redningshunde - I Aalborg...
http://www.redningshund.dk/aalborg/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-07-04 21:34

"malle-brok" <ina_FJERNDETTE@redningshund.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.

<snip>

Jeg er af den idé at det er en bjørnetjeneste at smørre hundens poter ind i
potevoks. Jeg har aldrig brugt det og har aldrig haft problemer mmed nogen
af de 16 poter der dagligt vader rundt i mit liv!

Sørg for at rens såret godt og smør så lidt fucidin på såret. Fucidin er
godt nok til ørerne, men vi har fantastiske erfaringer med det til sår og
små-skrammer.

Jeg har ikke erfaring med de sko, men det er muligt det er en idé til såret
er helet op.

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Anette

Dato : 12-07-04 23:28

Rinnie Ilsøe <gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote:
> Sørg for at rens såret godt og smør så lidt fucidin på såret. Fucidin
> er godt nok til ørerne, men vi har fantastiske erfaringer med det til
> sår og små-skrammer.

Bare en lille venlig, velment advarsel.
Fucidin salve er til betændelser, indeholder bakteriehæmmende stoffer, lidt
som peniccilin og er absolut ikke beregnet til " bare et lille sår eller en
skramme". Du risikerer at fremprovokere en allergi eller i værste fald at
gøre bakterier modstandsdygtige overfor visse antibiotika ved at bruge det
bare på småskrammer og andet som sagtens kan hele op uden "hjælp".
Skal en skramme have lidt hjælp, så brug Helosan kopattesalve eller find en
creme der indeholder planteproduktet Arnica, det virker hurtigere, bedre, er
billigere og skader hverken dyr eller mennesker.

Venlig hilsen
Anette
der er uddannet sygeplejerske

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-07-04 07:30

"Anette" <anette@readonlymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> billigere og skader hverken dyr eller mennesker.

Okay, tak, jeg har snakket med flere dyrlæger om det og de har alle sagt god
for det, men vil lige undersøge sagen nærmere... Fik faktisk netop anbefalet
det af en dyrlæge...

Rinnie

-Der ikke er uddannet som noget inden for medicin og sundhed så ikke skal
kunne gøre sig klog på det!

Fra : qfha

Dato : 12-07-04 21:37

"malle-brok" skrev d. 12-07-04 20:22 dette indlæg :
> [...]

> en løsning der kunne give trædepuderne ro i et stykke tid (jeg har
> selvfølgelig ikke haft hende til at gå i ruiner siden problemet med

Jeg tror du gør noget forkert ved primært at lade hende løbepå græs for
at skåne trædepuderne. De skal derimod hærdes og få lidt hård hud. Dvs
du skal til at gå på fortov med hende. Selvfølgelig skal du træne det
op, så hun ikke slider hul igen. Men brug godt med potevoks.

http://www.kandu.dk/

Fra : Carina

Dato : 12-07-04 22:09

Du kan få nogle neoprensokker til hunde i f.eks Maxi Zoo, der er 2 i hver
pakke og koster ca. 40-50 kr de virker perfekt til mine - og de piller dem
ikke af, hvad de har haft for vane at gøre med andre typer - bl.a.
forbindinger.
/Carina

Fra : J. Jensen

Dato : 15-07-04 20:10

> [...]
>
> Danske redningshunde - I Aalborg...
> http://www.redningshund.dk/aalborg/
>

> Svar : Potevoks er hundedyrt , så jeg har prøvet med pattesalve.
Man får ca 1 kg for kr 120 - 200 alt efter mærke.
Jeg giver hunden en omgang om ugen, syntes at det virker godt.
Pattesalve kan købes hos Harald Nyborg.

J.J.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-07-04 22:54

"J. Jensen" <ingen@dresse.pt.dk> skrev i en meddelelse

> "malle-brok" <ina_FJERNDETTE@redningshund.dk> skrev i en meddelelse

> mig
> var

Hej Carina

Prøv for en tid med pattesalven, smør dem en time før sengetid, og hold
hende lige lidt beskæftiget bagefter, så lidt af det når at trænge ind,
inden hun slikker det af igen. Det beskytter en smule mod infektion, men
det er nu en ikke uønsket sidegevinst. Men det er så pragtfuldt fedt, så
det har en god blødgørende virkning. Jeg tror hendes trædepuder er blevet
for tørre, og derfor har let ved at sprække.
Giv hende så en ordentlig knuser fra mig.

M.V.H.....Benny..