Hundeskål mod vandpjaskeri ;-)
Fra : HLI

Dato : 12-07-04 19:46

Vores labrador er meget ivrig, når han drikker vand. Det står ham om mulen
og ørerne ................ og ender på gulvet, som han så træder på med
resultatet : sorte poter på både linoleum og tæpper.

Mon der findes en skål, der er speciel god til modvirkning af vandpjaskeri?

Mvh
Henriette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-07-04 20:05

"HLI" <hli@adslhome.dk> writes:

> [...]
> resultatet : sorte poter på både linoleum og tæpper.
>
> Mon der findes en skål, der er speciel god til modvirkning af vandpjaskeri?

Det kender jeg godt. Siri mener ikke, at man kan drikke uden at have
mindst en pote og hele hovedet i vandet. Men hun er også en newf.

Desværre har jeg ikke noget godt bud på en antipjaskeskål. Vi bruger
skåle i stativ, så vi i det mindste undgår at hun vælter den for at
bade i vandet.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : malle-brok

Dato : 12-07-04 20:06

Hej Henriette.

Jeg har en "anti-skvulp" skål til bilen - måske den kunne hjælpe ???

Jeg tror den kan findes i de fleste dyrebutikker. Det er en alm. rund
plasticskål med et låg, hvor der er et hul på ca. 10 - 15 cm i diameter. Jeg
tror jeg gav 20,- for min, så det er da værd at prøve .

Hilsen
Carina

- - -
Danske redningshunde
http://www.redningshund.dk

Danske redningshunde - I Aalborg...
http://www.redningshund.dk/aalborg/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-07-04 21:31

"HLI" <hli@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> resultatet : sorte poter på både linoleum og tæpper.
>
> Mon der findes en skål, der er speciel god til modvirkning af

Jeg har haft samme problem... Specielt med min tæve på 15 mdr. Hun har den
idé at man skal stikke hele hovedet ned i bunden af vandskålen og så PUSTE
alt hvad man kan ud af næsen, trække hovedet og og så stå og betragte vandet
løbe ud over snuden og ud under læberne! Hun bliver gerne ved til skålen er
tom!

Jeg prøvede så en af de alm. anti-skvulp skåle til 20,- kroner med samme
resultat... Eller nu var det jo bare endnu sjovere, for nu var det en
udfordring at få vandet op!!

Så var jeg så heldig at løbe ind i en af de store anti-skvulp modeller til
229,- kroner og den er effektiv! Vi er kommet problemet til livs og det er
minimalt hvad der er af vand rundt om i huset nu når vi bruger den... Jeg
kan ellers love dig for at 3 hunde der aldrig sluger den sidste mundfuld
sviner!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Eifelvuf

Dato : 13-07-04 06:20

"Rinnie Ilsøe" skrev d. 12-07-04 21:31 dette indlæg :

*****klip*****
> Så var jeg så heldig at løbe ind i en af de store anti-skvulp modeller
> [...]

Hej Rinnie.

Kunne du evt. oplyse mere om den store model du har købt - evt. et link
til at sted med billede af vidunderet ?

Har ikke selv kunnet opspore den.

PÅ forhånd tak.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-07-04 07:33

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Rinnie.
>
> Kunne du evt. oplyse mere om den store model du har købt - evt. et link
> til at sted med billede af vidunderet ?

Jeg skal se om jeg kan finde noget om den. Jeg fik den ved min dyrhandel men
desværre er min blevet spist godt i kanten, så at sætte et billede ind af
den ville nok være misvisende, men leder lige!

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-07-04 07:39

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Har ikke selv kunnet opspore den.

Der stod en hjemmesideadresse på skålen!

http://www.buddybowl.com

Den er godt nok dyr men absolut alle pengene værd! De andre non-splash til
20,- har altid splashet alligevel for mig men den her kan man virkelig
sparke fodbold med uden den splasher. Der er noget ventil-system osv. i den.

Fra : JSC

Dato : 13-07-04 08:04

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> Der stod en hjemmesideadresse på skålen!
>
> http://www.buddybowl.com

Vil du afsløre en forhandler i DK?

/Jørgen

Fra : HLI

Dato : 13-07-04 08:09

Forhandler i DK har stor (!) interesse.

Det lyder som det helt rigtige til min vandpjaskehund

Mvh
Henriette

Fra : Eifelvuf

Dato : 13-07-04 08:01

"Rinnie Ilsøe" skrev d. 13-07-04 07:39 dette indlæg :

**klip**

Hej igen Rinnie.

Har været inde og kigge på http://www.buddybowl.com - men man kan ikke
sådan lige uden videre bestille, og der er ingen priser på disse sider.

Kan du evt. oplyse / huske, hvor i DK du har købt din ?

Jeg kunne godt bruge 5-6 stk.s i første omgang.

Lad mig venligst høre nærmere....

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-07-04 08:30

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du evt. oplyse / huske, hvor i DK du har købt din ?

Ja, ville bare ikke gøre det før da det uopfordret kan betragtes som
reklame, men her er en adresse og et nummer til den dyrehandel hvor jeg har
købt det:

Vejen Dyrehandel
Søndergade 20
6600 Vejen

Tel. 75368636

> Jeg kunne godt bruge 5-6 stk.s i første omgang.

Hvis flere skriver på hvor mange de vil ha' kan vi evt. bestille i samlet
flok og så er jeg sikker på vi kan få rabat. Har i tålmodighed til at vente
kan jeg ta' dem med rundt på div. udstillinger og så kan i afhente jeres
bestilte skåle der. Jeg skal til Aalborg den 14.8. og til Vejen den 15.8. og
muligvis drager jeg til Ringsted den 1.8. - ellers er næste tur til Sjælland
planlagt den 18.9. hvor vi gæster Ballerup.

Lad mig lige høre, vi kan jo nok opnå noget rabat hvis vi bestiller
sammen!

Fra : Susanne

Dato : 13-07-04 08:49

> Ja, ville bare ikke gøre det før da det uopfordret kan betragtes som
> reklame, men her er en adresse og et nummer til den dyrehandel hvor jeg
> [...]

Blot til info, kan jeg fortælle at jeg har købt samme skål hos Maxi Zoo
(http://www.maxizoo.dk/). Mener at jeg gav omkring 100 kr. for den lille
skål (1 liter) og den store skål (2 liter) kostede vist ca. en 50'er mere.
Men ikke at jeg tør lægge hovedet på blokken. Ring evt. og få de præcise
priser.

Kh
Susanne

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-07-04 08:56

"Susanne" <skrivikketilmigprivat@mensvarmigigruppen.com> skrev i en
meddelelse news:40f393ff$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Men ikke at jeg tør lægge hovedet på blokken. Ring evt. og få de præcise

Ja, det skal nok passe det kan gøres billigere. De havde et par liggende til
98,- udenfor i Vejen. Det ved jeg så de tabte på (min er en 1½ eller 2 l.
mener jeg) hvor meget de så vinder på 229 skal jeg ikke kunne sige, men jeg
har i hvert fald fundet ud af at de gerne vil skaffe dem hjem hvis jeg kan
komme med antal bestillinger og der er desuden planer om at da laver en
stand ved DRK-udstillingen i Vejen Søndag den 15.8. - men det er så ikke
100% sikkert endnu.

Men kan vi få dem billigere et andet sted er det der vi skal ha' dem jo!

Fra : JSC

Dato : 14-07-04 10:34

> Men kan vi få dem billigere et andet sted er det der vi skal ha' dem
jo!

Set i går hos maxizoo i Holbæk til

1l: 149,-
2l: 199,-

Det er godt nok dyrt for 3 stykker plastic, men det ser lovende ud. Så er
der nogen som gider besværet med et storindkøb, så er jeg da også
interesseret.

/Jørgen

Fra : shadow

Dato : 13-07-04 23:24

> [...]
>
> Kan du evt. oplyse / huske, hvor i DK du har købt din ?
>
> Jeg kunne godt bruge 5-6 stk.s i første omgang.

Hej jeg har en af de skåle og de er ganske fine, hunden får nærmest tørt
mund når den er færdig med at drikke, den fungere på den måde at der er en
form får membram i den (ved simpel luft ) sådan at vandstanden altid er den
samme indtil der er en ½ liter tilbage, jeg mener jeg gav 175 kr for den og
den kan købes her, og de sender gerne.

Preben & Dorthe Christensen
Sdr. Ringvej 1,
9850 Hirtshals
Tlf: 98 94 34 98
Åben alle ugen dage:
Kl.1000-1200 & Kl. 1600-1800.

M.V.H
Jimmy

Fra : Eifelvuf

Dato : 15-07-04 06:02

"shadow" skrev d. 13-07-04 23:24 dette indlæg :

******klip******

> [...]
er den
> samme indtil der er en ½ liter tilbage, jeg mener jeg gav 175 kr for

Hej skygge

Har ringet til ham og bestilt 4 stk. i første omgang. Han skulle lige ud
på "lageret" og se - og så ville han regne ud hvad jeg skulle give for 4
stk. (jeg vil få lidt rabat fordi jeg køber 4) - og fragtomkostningerne
på ca. 45,- kr., deler vi i porten

Han vil ringe en pris til mig, senere på dagen (det må være en stor
handel, eller hvad ? - siden prisen først kan oplyses i eftermiddag

Tak for tippet Shadow - er der i øvrigt nogen der er interesseret i at
høre prisen, når den engang er regnet ud, eller what ?

M.v.h.

Eifel & Co.

PS: han var i øvrigt ikke meget for at sende som du skriver Shadow -
ikke uden at jeg først sender penge til ham (de er nu sindige og
påpasselige de der jydekander , så sender han varerne til mig.
Han fortalte, at han normalt kun sender til medlemmer af Dansk
Blindesamfund eller Dansk Handicapforbund, uden at få penge først.

http://www.kandu.dk/

Fra : shadow

Dato : 16-07-04 01:53

> [...]
> Han fortalte, at han normalt kun sender til medlemmer af Dansk
> Blindesamfund eller Dansk Handicapforbund, uden at få penge først.

Hej Eifelvuf
Okay, han sender ellers altid til mange i Skagen og Frederikshavn og tit til
mig selv, men jeg handler også for omkring 15000- 17000 kr. om året hos ham
det kan være at det er det der gør udslaget, men ellers en flinke mand med
fårstand på det han har med at gøre, og det han sælger.
Hilsen
Jimmy

Fra : Eifelvuf

Dato : 19-07-04 18:19

"shadow" skrev d. 16-07-04 01:53 dette indlæg :

Nå, here it is : 500,- dask for 4 skåle.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 19-07-04 18:45

> "shadow" skrev d. 16-07-04 01:53 dette indlæg :

> Nå, here it is : 500,- dask for 4 skåle.

Okay, så er det vist der man skal ringe op... Hvor store er de så?

Rinnie

Fra : Eifelvuf

Dato : 19-07-04 19:18

"Rinnie Ilsøe" skrev d. 19-07-04 18:45 dette indlæg :

> "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, så er det vist der man skal ringe op... Hvor store er de så?
>
> Rinnie

Howdy.

Det skulle være de store (vist på knap 2 liter) som man skulle kunne
vende rundt etc., - og hvor vandet ikke løber ud fra, selvom skålen
skulle være vendt på hovedet. Ligeledes med den membran som Jimmy
omtaler, der "tørrer" hundens snude af for vand, inden den tager snuden
op af skålen igen.

Spændende at se om de virker okay.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : shadow

Dato : 19-07-04 22:30

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> "shadow" skrev d. 16-07-04 01:53 dette indlæg :
> >

> Nå, here it is : 500,- dask for 4 skåle.

> [...]
Hej Eifel
Jamen så skal han have en over nakken næstegang jeg besøger hans forretning
:) det var en fin pris syntes jeg.
Jeg og min hund er glade for skålen den er fin både inde i huset og særligt
ude i bilen, ja den kan stå på hovedet uden at der kommer noget vand ud :)

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-07-04 10:45

"JSC" <JSC@nospam.dk> writes:

> Set i går hos maxizoo i Holbæk til
>
> 1l: 149,-
> 2l: 199,-

Samme pris i Tilst ved Århus.

Men jeg er også med, hvis der er nogen der kan skaffe lidt
mængderabat. :)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-07-04 18:31

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> writes:

> Nå, here it is : 500,- dask for 4 skåle.

Det er da til at være med på. Kan jeg købe en og hvor kan den evt.
afhentes?

Fra : Eifelvuf

Dato : 19-07-04 19:51

"Trine Kornum Christiansen" skrev d. 19-07-04 18:31 dette indlæg :

> [...]
>
> http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
> Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Trine.

Jeg har bestilt 4, og skal bruge de 4.

Men Rinnie skriver i denne tråd, at hun gerne vil bestille, - idet
Rinnie også skal rundt i landet her meget snart (se datoer / steder i
tråden her).

Måske du skulle spørge Rinnie omkring bestilling, afhentningssted o.s.v.
? ? (hvis altså Rinnie har lyst / tid / etc.)

M.v.h.

Eifel & Co.

Hvis ej Rinnie har tid / lyst / etc., så skriv lige igen, så kan jeg da
godt bestille nogle flere. Afhentningsted kun Sjælland, Roskilde / Køge
området.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 19-07-04 19:57

> Måske du skulle spørge Rinnie omkring bestilling, afhentningssted o.s.v.
> ? ? (hvis altså Rinnie har lyst / tid / etc.)

Det er ikke noget problem, bare folk skriver hvor mange de skal ha' til mig
på admin@flatcoated-retriever.dk
Så finder vi ud af at bestille sammen.

Datoer for hvornår jeg kommer de forskellige steder kan ses på min
hjemmeside.

Det vil være smartest hvis folk bestiller inden for de næste par dage, evt.
inden 1.8. så jeg kan nå at få skålene med til hhv. Aalborg, Ballerup osv.

Fra : Lykke

Dato : 13-07-04 06:01

> [...]
> Henriette
>
> Jeg kender godt problemet. Min drikker en masse vand hvorefter han går væk
fra skålen og ca. ½ liter løber ud af de utætte pakningen som vi kalder for
læber. Dette gentager sig 2 til 3 gange hver gang.
Om sommeren står døren åben og vandskålen står i haven.
Der findes ingen løsning på problemet med mindre du kan lære din hund at
drikke af sugerør.

Poul

Fra : Allan Ødum

Dato : 14-07-04 07:50

Jeg har to Berner Sennen - samme problem.
Men det er løst at bruge opvaskebalje med en gulvklud under i stedet
for en "lille" skål. Ingen sjapperi her mere.

Med venlig hilsen
Allan Ødum

www.alanius.dk
- om samværsproblematik

Fra : Eifelvuf

Dato : 15-07-04 06:02

"Allan Ødum" skrev d. 14-07-04 07:50 dette indlæg :

> Allan Ødum

Fnis.......

Sorry, ku ´ik la´ vær´

http://www.kandu.dk/