Sun java bruger !!!!
Fra : Karin Dreyer

Dato : 12-07-04 10:07

Jeg er blevet fortalt, at jeg som Sun java bruger måske lave regnskab på
Foreningspakken fra min i-Mac - men jeg har ikke den ringeste ide om, hvad
det betyder eller indebærer.

Er der en behjælpelig sjæl, der vil forklare mig det samt fortælle, hvad
det indebærer ?

Taknemmelige hilsner fra Karin

Fra : Morten

Dato : 12-07-04 20:31

Hej Karin,

Karin Dreyer wrote:
> [...]
> det betyder eller indebærer.
>
> Er der en behjælpelig sjæl, der vil forklare mig det samt fortælle, hvad

I det her tilfælde er Java et stykke software der kan benyttes til at
afvikle andre stykker software. Man skal således have Java installeret
for at afvikle fex. "Foreningspakken" (hvad end det er). Der findes
flere forskellige versioner/distributioner af Java, og det lader til at
du skal bruge den fra Sun (der er primære leverandører af Java teknologi).

MEN... Der er ikke en Java version til OS X fra Sun. Det er Apple der
leverer den. Det kan være, at du kan afvikle din applikation under OS X
med Apple's Java version. Det kan du kun finde ud af ved at prøve.

Hvis du skal have mere hjælp må du sige lidt mere om applikationen, om
det er en applet i din browser eller hvordan du tilgår den.

Mvh.

Morten

Fra : Karin Dreyer

Dato : 13-07-04 09:34

Morten <usenet@kikobu.com> writes:
>Hvis du skal have mere hjælp må du sige lidt mere om applikationen, om
>det er en applet i din browser eller hvordan du tilgår den.

Ja tak

Men jeg ved ikke om der er en applet i min browser....

Foreningspakken indeholder bl.a et regnskabssystem, som er skabt til
windows og som ikke understøttes af mac, men som jeg muligvis kan bruge
som sun java bruger. Hvilket jeg som sagt ike ved, hvad indebærer.
Jeg er inkarneret, men ikke opdateret mac-bruger og bruger OS 9.2, jeg har
dog erstattet modem'et medwebspeed )
Min bruser er Netscape 7.0 og i nødstilfælde I.E.5.1 til mac.

Jeg håber, at det var nogle af svarene..... ellers venter jeg spændt.

Taknemmelige hilsner fra Karin

Fra : Morten

Dato : 13-07-04 11:54

Hej,

> Jeg er inkarneret, men ikke opdateret mac-bruger og bruger OS 9.2, jeg har
> dog erstattet modem'et medwebspeed )

Ved du hvilken version af Sun's Java der kræves? (typisk 1.1, 1.2, 1.3
eller 1.4?) OS 9 har kun Java 1.1 så det er sikkert ikke muligt for dig
at køre applikationen da de fleste anvender 1.2 eller nyere.

Morten

Fra : Karin Dreyer

Dato : 13-07-04 16:01

Morten <usenet@kikobu.com> skriver:
>Ved du hvilken version af Sun's Java der kræves? (typisk 1.1, 1.2, 1.3
>eller 1.4?) OS 9 har kun Java 1.1 så det er sikkert ikke muligt for dig
>at køre applikationen da de fleste anvender 1.2 eller nyere.

Jeg ved ikke, hvilken version, der kræves, men det kan jeg finde ud af til
i morgen.

Mange hilsner fra Karin

Fra : Karin Dreyer

Dato : 14-07-04 20:55

> [...]
>eller 1.4?) OS 9 har kun Java 1.1 så det er sikkert ikke muligt for dig
>at køre applikationen da de fleste anvender 1.2 eller nyere.

Hej igen

Nu har jeg spurgt højt og lavt på administrationsgangene og har fået
svaret :
DIF - Foreningspakken writes:
> at det skal være en version 1.4.2 med nogle ekstra tal bagefter.

Det store spørgsmål er så, om det er foreneligt med OS 9.2 ??

Forhåbningsfulde hilsner fra Karin

Fra : Morten

Dato : 14-07-04 21:26

Den får du ikke til at køre under OS 9.

Mvh.

Morten

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-07-04 10:32

"Karin Dreyer" <kd@enterpol.dk> writes:

> Det store spørgsmål er så, om det er foreneligt med OS 9.2 ??

Nej. Du skal op på OS X 10.2 førend du har denne version til
rådighed.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Karin Dreyer

Dato : 15-07-04 07:49