DKU 5 kabel og Nokia 3200 + software på XP~
Fra : Kim J.

Dato : 12-07-04 08:15

Hejsa,

Mon nogle af jer har erfaring med opsætning / software mv. til Nokias 3200
telefon. Jeg har lige investeret i en sådan, og tilhørende kabel (599 kr.
for kablet, føler mig røvrendt). Jeg har downloaded Nokia PC Suite 5.64, men
synes slet ikke det fungerer optimalt.

DKU 5 kablet er et USB kabel, men under installationen sætter driverne en
usb-port op som en seriel-port, bestemt en bøvlet måde. Der skal klikkes ret
mange gange på Nokia Connection Manager før den registrerer telefonen er
tilkoblet, og den skal altid være tilkoblet samme usb-port (står til com 4).
Meget ofte, specielt når jeg forsøger at benytte programmet Nokia Phone
Editor til at sende sms'er, mister PC'en forbindelsen til telefonen, og
fortæller beskeden ikke kan sendes. Lige godt sker det, at beskeden
pludselig er sendt omkring 10 gange. Det kan man jo ikke rigtig bruge til
noget.

Programmet: "Nokia Application Installer" fungerer bare hellere ikke, den
burde kunne vise hvilke programmer der er på telefonen, og det burde vel
være muligt at kopiere dem til en PC'er, men når den forsøger at opdatere
telefonen får man meldingen: "Handlingen mislykkes".

Er der nogle af jer der har kendskab til alternative programmer der
fungerer?

Hygge her fra
Kim J.

Fra : MigSelv

Dato : 12-07-04 09:57

Prøv at hente en nyere version af Nokia PC Suite. Den seneste skulle være
vers. 6.2.

Ellers så kan det måske også skyldes at programmet ikke er kompatilbelt med
Windows XP.

/MigSelv

Fra : Kim J.

Dato : 12-07-04 13:56

Hejsa MigSelv,

"MigSelv" <dsl147695@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at hente en nyere version af Nokia PC Suite. Den seneste skulle være
> vers. 6.2.

Måske har jeg været uheldig, da jeg downloadede Nokia PC Suite for den
eneste jeg kunne finde var v. 5.64. Det gør måske en forskel, hvis jeg
vælger en engelsk version frem for den danske eller går på Nokia.com frem
for Nokia.dk?

> Ellers så kan det måske også skyldes at programmet ikke er kompatilbelt
med
> Windows XP.

Det ville godt nok være for dårligt. Synes også det virker ret gammeldags at
skulle konventere en usb-port om til en seriel port, men det er måske bare
Nokia der ikke rigtig følger med. Hmmm... gad vide hvorfor de så lader DKU5
kablet være et usb-kabel, det fatter jeg ikke rigtig????

> /MigSelv

Tak skal du have

Hygge her fra
Kim J.

Fra : JMo.

Dato : 12-07-04 17:53

Kim J. wrote:

> [...]
> eneste jeg kunne finde var v. 5.64. Det gør måske en forskel, hvis jeg
> vælger en engelsk version frem for den danske eller går på Nokia.com

Nokia har en dårlig vane med, at når man vælger sin telefon, og derefter PC
Suite, bliver man præsenteret for den version der følger med telefonen når
man køber den, og ikke den mest opdaterede version. Et trick et at finde
den nyeste telefon, finde PC Suite'en til den, og så tjekke under
kompabilitet, om den passer til den telefon man skal bruge den til.

> [...]
> det er måske bare Nokia der ikke rigtig følger med. Hmmm... gad vide
> hvorfor de så lader DKU5 kablet være et usb-kabel, det fatter jeg ikke

Nokias software til Windows har alle dage været præget af mystiske
løsninger.

Der er en del der godt kan lide Oxygen's Phone Manager. (og så er der nogle
der sværger til Mobile Actions Handset Manager - den kan dog kun bruges med
Mobile Actions egne kabler)

Fra : Kim J.

Dato : 14-07-04 07:25

Hejsa JMo,

Tak for din respons

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Har fundet og downloaded (24 MB med modem, phyyy....) den, nu prøver jeg
lige at installere den.

> [...]
> den nyeste telefon, finde PC Suite'en til den, og så tjekke under
> kompabilitet, om den passer til den telefon man skal bruge den til.

Der fulgte nu ikke nogen software med telefonen, og CD'en der fulgte med
kablet indeholdt kun drivere, mon man kan finde opdaterede drivere til den
på Nokias side, det har jeg ikke prøvet.

> Nokias software til Windows har alle dage været præget af mystiske
> løsninger.

Helt enig :o/

> [...]
nogle
> der sværger til Mobile Actions Handset Manager - den kan dog kun bruges

Hvor finder man de programmer og er de freeware?

Hygge her fra
Kim J.

Fra : JMo.

Dato : 14-07-04 22:59

Kim J. wrote:

> nogle
> med
>
> Hvor finder man de programmer og er de freeware?

Oxygen: http://www.oxygensoftware.com/

Mobile Action (som du ikke kan bruge med dit kabel):
http://www.mobileaction.com/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-07-04 19:25

"Kim J." <BL320@get2net.dk> wrote in

> [...]
> det er måske bare Nokia der ikke rigtig følger med. Hmmm... gad vide
> hvorfor de så lader DKU5 kablet være et usb-kabel, det fatter jeg ikke

Det er af den simple grund at man så slipper for at lave to versioner af
programmet / implementere support for USB i et program, og samtidig
understøtte USB som langt de fleste pc'ere har i dag.

Derved kan man spare penge og bare fortsætte med at bygge oven på den
eksisterende kernefunktionalitet.

Hos min søster (Nokia 6100) virker det iøvrigt perfekt, og det endda med
det uoriginale DKU5 kabel til 249 sammen med Nokia's PC-suite....bare lige
for at være informativ

Jeg er ikke hundrede procent sikker, men jeg mener at hun kører med den
version der fulgte med CD'en til det uoriginale kabel

http://www.dku5.com/

Under download ser det ud til at det er 5.1 de bruger.

Mvh.
Flemming

Fra : Kim J.

Dato : 14-07-04 07:28

Hejsa Flemming,

Tak for din respons

"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> understøtte USB som langt de fleste pc'ere har i dag.
>
> Derved kan man spare penge og bare fortsætte med at bygge oven på den

Det lyder som et ret fornuftig svar på mit spørgsmål. Synes nu bare ikke
lige Nokia forstår at følge med remtiden ved at hænge sig fast på en ældre
form for kommunikation.

> Hos min søster (Nokia 6100) virker det iøvrigt perfekt, og det endda med
> det uoriginale DKU5 kabel til 249 sammen med Nokia's PC-suite....bare lige
> for at være informativ

Pokker da også, jeg forventede ikke at et kabel kunne koste ret meget, så
jeg købte det bare. Havde jeg vidst det kostede 599,- kr. og man kunne få et
kabel til 249,- Kr. havde jeg selvfølgelig købt det uorginale. Føler mig
røvet :o/

Hygge her fra
Kim J.

Fra : Kim J.

Dato : 14-07-04 09:00

Hejsa Folkens,

Tak for alle de gode råd. Jeg har nu installeret Nokia PC Suite 6.2, og den
virker betydelig bedre på Nokia 3200 end version 5.64.

Jeg har siddet og leget lidt med programmerne og mulighederne. Nu kan jeg
skrive sms'er på PC'en uden at den mister forbindelsen til telefonen med en
fejlmeddelelse om, at beskeden ikke kunne sendes, og den så ligegodt er
sendt i 10 versioner. Det er sgu' en rar ting, når man ikke er skide godt
til at skrive hurtig på telefonen, og der af og til er (specielt kvinder)
der overfalder en med et halvt hundrede sms'er. Nu ka' de bare vente sig,
den næste der overfalder mig får sgu' biblen sendt som sms

Eneste problem jeg har fundet har været, at jeg lige afsluttede programmet,
hev usb-stikket ud på PC siden, og så prøvede at tilslutte den igen. Det
viste sig, at XP så ikke kunne indlæse driveren, og det krævede en genstart
af computeren. Åbenbart er det meget vigtig, at man afbryder kablet på
telefon siden først, ret spøjst :o/

Hygge her fra
Kim J.