Skærme
Fijala 3554
lystyrken svinger i en nf959 ??
Fra : none

Dato : 11-07-04 13:57

Jeg har en nf959 hvor der sker der underlige at når jeg åbner et stort
tomt browservindue falder lysstyrken på skærmen. Hvis jeg så gradvist
formindser dette vindue og dermed den hvide flade, stiger lysstyrken i
takt med at vinduet formindskes !!!

Er der andre der har været ude for dette ???

Hygge

Jakob

Fra : N_B_DK

Dato : 11-07-04 16:27

none wrote:
> [...]
> tomt browservindue falder lysstyrken på skærmen. Hvis jeg så gradvist
> formindser dette vindue og dermed den hvide flade, stiger lysstyrken i

Dårlig PSU i skærmen, jo mere hvid på skærmen jo mere strøm bruger den
(skærmen geometri ændrer sig sikkert også med meget hvidt indhold ikke sandt
?)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : none

Dato : 11-07-04 17:00

> Dårlig PSU i skærmen, jo mere hvid på skærmen jo mere strøm bruger den
> (skærmen geometri ændrer sig sikkert også med meget hvidt indhold ikke sandt

OK, men jeg har ikke bemærket at geometrien ændrer sig.

Vil lige lægge mere mærke til det

Tak for dit svar

Jakob

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-07-04 15:01

none (none@none.no) skrev følgende:
> [...]
> takt med at vinduet formindskes !!!
>
> Er der andre der har været ude for dette ???

Nej... Sidder med samme skærm.

- Martin

Fra : none

Dato : 12-07-04 19:01

> Nej... Sidder med samme skærm.

Jeg kan se at det er når jeg har highlight funktionen sat til at det
sker. Derudover sker der det irreterende at highligt funktionen kobler
fra hvis jeg ændrer skærmopløsning, kan jeg ikke få dig til at checke om
det samme sker hos dig ?? Er ikke lige klar over om det er en bøf eller
det bare er konstrueret sådan.

Er din skærm helt skarp i hjørnerne ?? hos mig er startmenuen noget
sløret ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-07-04 19:14

> [...]
> fra hvis jeg ændrer skærmopløsning, kan jeg ikke få dig til at checke
> om det samme sker hos dig ?? Er ikke lige klar over om det er en bøf

Jeg bruger aldrig highlight, men det slår også fra her ved skift af
opløsning. Hvad bruger du det til?

> Er din skærm helt skarp i hjørnerne ?? hos mig er startmenuen noget
> sløret ??

Jeps. Lige skarp over alt. Har du rodet med indstillingerne i skærmmenuen?
Hvilken opløsning kører du?

- Martin

Fra : none

Dato : 12-07-04 19:50

> Jeg bruger aldrig highlight, men det slår også fra her ved skift af
> opløsning. Hvad bruger du det til?

Jeg synes at det er nødvendigt at bruge det midt på dagen for at få nok
kontrast/lystyrke i skærmen når der er dagslys i lokalet.

Min er helt klart mindre skarp i hjørnerne. JEg har ikke rodet meget med
menuerne, men har da rettet lidt på geometrien.

Jeg kører i 1152 gange 864 i 100 Htz.

Jeg tror jeg skal have en bytter.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 21-07-04 11:51

none skrev:

> Jeg synes at det er nødvendigt at bruge det midt på dagen for at få
> nok kontrast/lystyrke i skærmen når der er dagslys i lokalet.

Prøv at justere gamma/kontrast/brightness på dit grafikkort i stedet.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : none

Dato : 22-07-04 00:30

> Prøv at justere gamma/kontrast/brightness på dit grafikkort i stedet.
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam

OK det vil jeg prøve

Tak for tippet