Udtjent flag!
Fra : Rose

Dato : 10-07-04 20:03

Hej NG.
Hvordan er det nu proceduren er, når man skal skille sig af med et udtjent
flag?
Claus

Fra : Klaus

Dato : 10-07-04 22:05

"Rose" <Rose@vinelsker.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
> Hvordan er det nu proceduren er, når man skal skille sig af med et
udtjent
> flag?
> Claus

Hvis det er Dannbrog du mener, skal det brændes.
Klaus

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 10-07-04 22:30

"Klaus" <hebs@fjerndette.esenet.dk> skrev i en meddelelse

> udtjent

> Hvis det er Dannbrog du mener, skal det brændes.

Det er sjovt nok:

Under søgen til den anden post, om et norsk flag, faldt jeg over den rette
procedure til at destruere et sådant (norsk altså):
Man måtte endelig _ikke_ brænde det, men skulle klippe det fra hinanden, i
de enkelte farver.

Gad vide om det er for at undgå en slags nemesis, ligesom når man skal
"afdøbe" en båd før man giver den et nyt navn?
At det giver uheld, eller er en skændsel mod sit lands flag at brænde det?

VH
Henrik
(..som i øvrigt sejler skib præ-dannebrog: Hvad siger I til år
1050? )