Vil gerne af med IE6....
Fra : Tine Antonsen

Dato : 10-07-04 14:50

Hej.

Jeg har et lille netværk med 2 pc'ere, hvoraf den ene pludselig er blevet
ufattelig langsom til at åbne NOGLE sider (via IE6.0), men ikke
alle....sjovt nok?!

Den anden pc er der ingen problemer med, og TDC mener derfor heller ikke der
er noget galt fra deres side....problemet er altså i pc'en, jeg kan bare
ikke finde ud af, hvor & hvorfor, jeg har indtil nu forsøgt:

ad-aware
at scanne for spyware via spywarefri.dk
scannet for virus
diskopryddet- og fragmenteret

hér stopper min "pc-forstand" så, jeg aner ikke, hvad jeg ellers kan prøve?
Jeg kan jo se her, at mange åbentbart har problemer med IE6, så nu er mit
spørgsmål; kunne det hjælpe at hente IE6 SP1, og så fjerne IE6.0? , og er
det måden at gøre det på, hente den nye og så "bare" fjerne den
gamle....eller er der noget, jeg skal ta' højde for?

Ser frem til et konstruktivt svar, som er til at forstå med min begrænsede
it-viden

venlig hilsen
Tine

Fra : Anders Lund

Dato : 10-07-04 15:40

Tine Antonsen wrote:

> Jeg har et lille netværk med 2 pc'ere, hvoraf den ene pludselig er blevet
> ufattelig langsom til at åbne NOGLE sider (via IE6.0), men ikke
> alle....sjovt nok?!

Er det fast med nogle sider som er langsomme? Altså er fx bt.dk alttid
langsom? Kom med nogle eksepler på sider som er langsomme og nogle som
kører fint. Så kan det være at vi kan se et mønster - fx om det skyldes
flash eller java.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Tine Antonsen

Dato : 10-07-04 16:06

okay:

jubii.dk er heeelt vild langsom, og tit åbnes billeder slet ikke (der er
bare det røde kryds i firkanten)

tdconline.dk er langsom, lige nu sidder jeg og kigger lidt rundt, prøver
hastigheds-test (som er ok, heller ingen fejl dér)

min netbank er langsom til at åbne, men når først jeg er inde, kører det
fint..

download.com er langsom

altså, det er ikke kun danske sider,

i øvrigt:

kører vi begge win2K, bredbånd 512/512
og når jeg siger langsom, men jeg fra 20-30 sec. og ofte længere tid.......

jeg prøvede lige en "hastigheds-problem-løsnings-guide" inde på
tdconline....det eneste den kom frem til var, at hvis jeg havde "krævende"
programmer åbne, såsom kazaa, realplayer, winmx......så skulle jeg lukke dem
!! Flot....ALLE (eller i hvert fald mig selv på min pc, som intet fejler)
har da "sådanne" programmer uden problemer!

mvh
Tine

Fra : Anders Lund

Dato : 10-07-04 16:16

Tine Antonsen wrote:

> jubii.dk er heeelt vild langsom, og tit åbnes billeder slet ikke (der er
> bare det røde kryds i firkanten)

Prøv at smutte i indstillinger -> "Midlertidige Internet Filer"
indstillinger -> og sæt den til max 32 MB. Tryk OK. Hvis den har mange
filer, kan den godt stå et stykke tid og arbejde på disken.
Tryk også en gang på "Slet filer", for at tage de sidste med.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Tine Antonsen

Dato : 10-07-04 16:34

Nope, hjalp heller ikke, desværre.

jubii.dk var 40 sec. om at åbne selve siden, og så gik der lige 10-15 sec.
mere, før billederne kom med.

Nu har jeg siddet og kigget lidt på alternative browsere, her i "gruppen",
og er nok nået dertil, at jeg vil hente Firefox, bare for at prøve et eller
andet. Det kan jeg vel også gøre, uden at slette IE6...der er vel ikke noget
i vejen for at ha' 2 browsere installeret?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-07-04 16:37

"Tine Antonsen" <tine.antonsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> der er vel ikke noget
> i vejen for at ha' 2 browsere installeret?

Nej , og Firefox er en udmærket browser

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Tine Antonsen

Dato : 10-07-04 17:19

Hmmm, nu har jeg så gjort det.....hentet Firefox 0.9.1 (eller hvad den nu
hed), og det har da hjulpet en lille smule, men det er stadig ikke godt
(

Min pc er f.eks 5 sec. om at åbne download.com.....
kærestens er 25 sec. om det.....jeg fatter nada nu......æv!

/T

Fra : Anders Lund

Dato : 10-07-04 19:46

Tine Antonsen wrote:

> [...]
>
> Min pc er f.eks 5 sec. om at åbne download.com.....
> kærestens er 25 sec. om det.....jeg fatter nada nu......æv!

Er der en firewall installeret? Prøv at lukke den.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Tine Antonsen

Dato : 10-07-04 20:37

Jo, altså....netværket er sat sammen med en D-Link DI604, og så har vi just
fået en ny adsl-boks fra TDC, jeg mener det er en Webstreem ....den hedder i
hvert fald se5880....og ingen af delene har jeg forstand på at gå ind og
om-konfigurere OG det hele HAR virket....indtil for 14 dage siden.....
Derfor har jeg det bare sådan, når det har virket, så bør det kunne komme
til det igen, uden at jeg piller ved noget, jeg ikke har forstand
på......ikk'?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-07-04 06:15

Tine Antonsen wrote:
> Nope, hjalp heller ikke, desværre.

DNS problem ?

Prøv i kør under start og skriv cmd så åbner den en command prompt, der
skriver du ipconfig /all sammenlign med info fra den maskine der virker,
skriv derefter ipconfig /flushdns

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Tine Antonsen

Dato : 10-07-04 16:11

Hov da, fik ikke listet nogle sider, der kører fint, MEN har heller ikke
nogen lige nu!
alt er bare langsomt, også

hotmail.com
bilbasen.dk

har også lige være i IE Instillinger og sagt "Gendan standarder"......uden
held.

Tine

Fra : Jan Birk

Dato : 12-07-04 09:35

> Jeg har et lille netværk med 2 pc'ere, hvoraf den ene pludselig er blevet
> ufattelig langsom til at åbne NOGLE sider (via IE6.0), men ikke
> alle....sjovt nok?!

Bruger begge PCere den samme navne server?

/Jan

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-07-04 22:19

Tine Antonsen wrote:
> ad-aware
> at scanne for spyware via spywarefri.dk

Prøv også at scanne med SpyBot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
- Og du husker vel at fjerne "problemerne"?

> scannet for virus
> diskopryddet- og fragmenteret

Ovenstående plejer også at afhjælpe sådanne
problemer, hvilket Windows bruger du?
- XP kan reparere Windows, ved boot på CD'en.
(efter boot, tryk Enter ved første mulighed, F8 ved
anden og R ved tredje)

/Mikael