Re: kat, brændeovn og ikke ret meget plads~
Fra : Stine Hilskov

Dato : 10-07-04 13:52

"Stine Hilskov" <stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:...
> [...]
kombineret med kat. Nogen, der har erfaringer om dette?

Du kan sagtens have en kat sammen med en brændeovn.
Det har vi haft i 20 år, og vores skiftende katte har aldrig været ved at
brænde sig på den.
Vores sidste hankat lå endda på fliserne under brændeovnen, når den var
tændt.
Ovnen er af den aflange type, som har fire (høje) ben.

Jeg er vokset op med kat og brændeon. Ovnen var af den type med 4 ben og af
støbejern, som stod på nogle stenfliser.
Vores første kat (som døde af alderdom) lå som Ragna beskriver altid på
fliserne under brændeovnen og sov, når den var tændt. Jeg undrede mig over
det og var fra tid til anden henne og skubbe til den for at se om den havde
det godt, men den havde det fint!

Jeg har ikke selv brændeovn, da jeg bor i lejebolig desværre.
Men mine forældre har det stadig, od de har en NFO og en huskat. De to er
skam glade for ovnen. Når min far kommer hjem fra arbejde, sætter de sig
demonstrativt foran ovnen og mjaver "Vi fryser. Nu kan du godt tænde op!"

Ang plads:
Det er der nok mange meninger om, men hvis du vil høre min, så tror jeg
godt det kan lade sig gøre. Især hvis det som du selv er inde på, bliver en
hunkat, da deres territorrie ikke er så stort som hankattens. De er i mange
tilfælde også godt tilfredse med at være alene-katte. Det hjælper jo også
meget på pladsen, at den kan komme ud. Om der er specielle ting med en siam,
ved jeg ikke.

Det med kattelemmen: Da jeg boede hjemme havde vi kattelem, i døren fra
dagligstuen til terrassen. Vi oplevede ingen træk, men kun beskidte poter...
Lemmen var af typen med magnetlukning.

Håber du kan bruge ovenstående til noget.
Hilsen Stine