Lapning af neoprener ?
Fra : J.A.

Dato : 10-07-04 13:51

Hej

Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan man lapper et par neoprenwaders
? Evt. henvise til et sted hvor jeg kan læse mig til det ?

Hullet er fundet ! Sidder midt på låret !

På forhånd tak

Jim

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-07-04 14:42

AQUASEAL

Stik en nål/søm/skrue elelr lign. i hullet, så du er sikker på du ved hvor
det. Derefter trækker du ud, så hullet bliver så synlig som det kan.
Derefter lapper du hullet med aquaseal. Husk der er ikke grund til at smøre
flerer tuber ud over dine waders. Lidt på begge sider og lidt ind i selve
hullet er nok. Simpelt.

/Thomas

Fra : Fam. Olsen

Dato : 10-07-04 21:21

"J.A." <ahle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan man lapper et par
neoprenwaders
> ? Evt. henvise til et sted hvor jeg kan læse mig til det ?

Dette svar blev givet i denne gruppe, på samme spørgsmål, for et par år
siden:

"Hej Folkens. Her et lille tip om hvordan man får sine made in china waders
tætte i syningerne.
Man skal bruge følgende remedier: 1 kaffetragt, 1 livrem, 1 støvsuger, 1
pensel, 1 bøtte neoprenlim, 1 flaske fortynder svarende til limen.
Vend vrangen ud på dine waders. Stik kaffetragten indvendigt i wadersen og
spænd det utætte stykke fast over tragten med livremmen. Start støvsugeren
og sug i den smalle ende af tragten så neoprenen danner en halvkugle ned i
tragten. Dup neoprenen (oftest syningen) med fortynder. Kom også et skvat
fortynder i limen og ryst det så det får konsistens som smøreolie. Smør
limen på det utætte område. Stop støvsugeren. Lad rem og tragt sidde til
limen er tør (ellers klistrer det til andre områder). Når det er helt tørt
tager du rem og tragt af igen og vender vrangen indad igen. Se det utætte
stykke efter på ydersiden. Hvis operationen er lykkedes kan du se små dutter
lim som er blevet suget igennem. Du startede med at suge fortynder igennem,
så limen sidder i et rent hul. Du er nu klar til at gå ud og lave nye huller
i dine waders."

Jeg har dog aldrig selv haft behov for at teste, men gemte svaret alligevel.

MVH Niels

Fra : J.A.

Dato : 11-07-04 19:47

Hej

Takker for oplysningerne, så er der jo ingen vej udenom. Jeg må bare i gang
!!

Mvh.