Påhængsmotor vinkelplade
Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 10-07-04 13:22

Hej NG,

Jeg har fornyligt monteren en påhængsmotor og kan ikke trimme nok ned, det
skyldes agterspejles vinkel.
Jeg ved at man kan få en vinkel-plade, sådan at motoren bliver vinklet
bagover. Producenten laver ikke selv en sådan plade, ved i hvor jeg kan
finde sådan en (link) ?

Leon

---

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 10-07-04 13:43

fundet selvfølgelig kalder de den for en "kile" og den er af plastic :-/
det kan jeg ikke leve med. Så jeg må have liv i firmaets fræser og lave
en i rustfri

Leon

<snip>

---

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-07-04 21:04

Fræser ?? den kommer jo til at veje det hvide ud af ørerne ...

Hvis du har adgang til et værksted skal du bare bukke et stykke (fx 1,5 mm)
rustfrit, så beslaget får et lodret stykke at sidde på. Jeg tror også man
kan få dem færdige

Se vinkel.jpg i dk.binær. Den er ikke køn. Det "grå" er bolte og det gule
skibet. <smile>

/Bjarke

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-07-04 21:15

Nå ?? den bliver afvist i binær. jeg kan sende den pr mail hvis du vil ....

Bjarke

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 10-07-04 23:02

> Fræser ?? den kommer jo til at veje det hvide ud af ørerne ...

Jo lidt gør den, skal jo værer ca 15mm i top og 2mm i bund. Men det er nu
ikke vægten der er det store problem. Problemet er at finde en ordentligt
knivhoved 150+mm

> Hvis du har adgang til et værksted skal du bare bukke et stykke (fx 1,5
mm)
> rustfrit, så beslaget får et lodret stykke at sidde på. Jeg tror også man
> kan få dem færdige

Alternativet ville være at fræse 3 kiler og et par mellemstivere og så sætte
en plade på den ene side, da jeg jo i forvejen har en 6mm rustfri plade på
spejlet. og så TIG'e det hele sammen med baggas så det ikke ruster Det
skal jo kunne holde til 50hk
Men du må da gerne maile mig dit forslag.... det er jo altid rart med lidt
brainstorm

Mvh Leon

---

Fra : Rasmus

Dato : 10-07-04 19:26

Hos Marineworld har de et vinkelbeslag (www.marineworld.dk
varenummer:222460).

Der står følgende:
Vinkelbeslag Til hævebeslag. For både med ud- og indfaldende agterspejl 5 -
30 gr. Kr. 445,00

Jeg kan forestille mig, at man kan sætte en gedign træplade på som motoren
kan fastgøres på.

Måske fylder beslaget for meget, men nu kan du jo se det...

Rasmus

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 10-07-04 22:52

> [...]
> 30 gr. Kr. 445,00
>
> Jeg kan forestille mig, at man kan sætte en gedign træplade på som motoren
<snip>

Den kan jeg desværre ikke bruge :-/ da der skal en 50hk på, men tak for
forsøget

-Leon

---