En QT film skal ses på PC?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-07-04 12:44

Hej i Gruppen

har en AVI film i QT, som jeg gerne vil sende til en PC bruger.

Hun har desværre en masse fordomme om Mac, og bliver sur hvis jeg sender
noget hun ikke kan åbne

Nu har jeg set om jeg kan åbne den i VMP , men det kan jeg ikke.

Hvordan får jeg den kringlet, så hun kan se den?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 10-07-04 13:52

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Nu har jeg set om jeg kan åbne den i VMP , men det kan jeg ikke.
>
> Hvordan får jeg den kringlet, så hun kan se den?

sender hende et link til QuickTime, f.eks.?
http://www.apple.com/dk/quicktime/products/qt/
M.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-07-04 16:36

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> sender hende et link til QuickTime, f.eks.?
> http://www.apple.com/dk/quicktime/products/qt/
> M.

eller det mere direkte link:
<http://www.apple.com/dk/quicktime/download/>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Lind

Dato : 10-07-04 17:49

> eller det mere direkte link:
> <http://www.apple.com/dk/quicktime/download/>
>

> /Preben

Båb, båb*GG*
M.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-07-04 00:25

> eller det mere direkte link:
> <http://www.apple.com/dk/quicktime/download/>
>

> /Preben

Tak for jeres svar

Det er oplagt at det er den rigtige løsning, hvis det ikke var for at
hun vil føle at jeg pålægger hende et problem

Dette skyldes delvis hendes væsen, delvis at det er en PC på arbejdet,
og ikke privat.

Hun vil med garanti , være afvisende , for det er jo fordi jeg bruger
Mac , at hun er nødt til at downloade QT..........ikke fordi M$ sucks i
den retning!

Tænker over det, og viser måske bare filmen når hun kommer på besøg:-/
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 11-07-04 07:14

> [...]

> den retning!
>
> Tænker over det, og viser måske bare filmen når hun kommer på besøg:-/

Jamen Lone - kan vi ikke eksportere den til et andet format? mpeg eller
DivX eller sådan noget - kan hun ikke åbne .mpeg?
Hvormeget fylder den film?
Jeg tror min QT Pro kan klare det?
M.

Fra : Terje Rydland

Dato : 11-07-04 07:43

> [...]

> Jamen Lone - kan vi ikke eksportere den til et andet format? mpeg eller
> DivX eller sådan noget - kan hun ikke åbne .mpeg?

Bruker hun iTunes?
I så fall har hun allerede QT installert.

Terje

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-07-04 08:52

> [...]

> Jamen Lone - kan vi ikke eksportere den til et andet format? mpeg eller
> DivX eller sådan noget - kan hun ikke åbne .mpeg?

Jo, det var netop at "trylle" den om til et andet format, jeg tænkte på

Hun sidder sikker ved en "slave PC" og det interesserer hende ikke et
hak........og det kan jeg da godt forstå, det er jo M$

Ok, der skal en PRO version til at klare det?

Det er en lille stump animationsfilm, den fylder 36,3 MB.

Mht. mpeg, så aner jeg det ikke Går ud fra at hun har WMP, men ved
ikke hvilke formater den kan tage?

Hvordan går det i kolonihaven, med alt det regn? Jeg har tænkt på om vi
ikke snart får en melding fra landmændene om at kartoflerne er druknet
:-/
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-07-04 14:10

> [...]

> Hvordan går det i kolonihaven, med alt det regn? Jeg har tænkt på om vi
> ikke snart får en melding fra landmændene om at kartoflerne er druknet

Problemet er løst, den ligger lige til at hente på en server, og jeg
lærte "Fugu" at kende, og blev smidt i terminalen med nogle skønne
tømmermænd, spændende morgen )
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-04 22:39

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Mht. mpeg, så aner jeg det ikke Går ud fra at hun har WMP, men ved
> ikke hvilke formater den kan tage?

på PC? alt!

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-07-04 17:01

Hej Lone

Lone Schmidt wrote:
> har en AVI film i QT, som jeg gerne vil sende til en PC bruger.
>
> Hun har desværre en masse fordomme om Mac, og bliver sur hvis jeg sender
> noget hun ikke kan åbne

Få hende til at downloade QuickTime 6.4 for Windows. Den er gratis i
std. ver., og der skal kun betales for nøglen, hvis man vil bruge 'Pro'.
Installeren installerer det hele, men kun nøglen giver adgang til
Pro-delene i QTfW. Her er linket, som du kan sende hende:
<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120297> - Og så kan du
samtidig fortælle hende, at QT bruges af mange 'prof''er også på Wintel
platformen.

> Nu har jeg set om jeg kan åbne den i VMP , men det kan jeg ikke.

Nej, QT kan ikke åbnes i WMP, hvilket bl.a. flere
forbrugerorganisationer verden over har klaget til MS over. Samtidig er
der også sendt en klage til de amerikanske monopolmyndigheder, - både
over auto-installationen af WMP i sig selv, men også over dens manglende
kompatibilitet med alm. std. formater, når de er lavet på andre
platforme og/eller med andre programmer end MS's egne.

> Hvordan får jeg den kringlet, så hun kan se den?

Der er ikke så meget andet at gøre end at overtale hende til at
installere QT 6.4. Jeg kan også godt garantere for, at hun vil finde den
langt bedre i både lyd- og billedkvalitet end WMP!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-04 22:34

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> kompatibilitet med alm. std. formater, når de er lavet på andre
> platforme og/eller med andre programmer end MS's egne.

Er der nogen der har klaget over at WMV'er og WMA'er ikke kan åbenes i
Quicktime?

> Der er ikke så meget andet at gøre end at overtale hende til at
> installere QT 6.4. Jeg kan også godt garantere for, at hun vil finde den
> langt bedre i både lyd- og billedkvalitet end WMP!

vrøvl.. det er en .avi og med mindre den er kodet med et obskurt
codec kan den afspiles med Windows Media Player - vel og mærke på
Windows. /er/ der anvendt et obskurt codec skal man bare på nette og
hitte det, nøjagtigt som hvis man forsøger at afspille filmen i
quicktime.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-04 22:38

> [...]

> noget hun ikke kan åbne

> Nu har jeg set om jeg kan åbne den i VMP , men det kan jeg ikke.

fordi du bruger mac versionen af programmet som kun kan snakke WMA og
WMV - På Windows kan Windows MEdia Player vise det meste - og alt
såfremt man henter det rette codec.

> Hvordan får jeg den kringlet, så hun kan se den?

åben filmen i din quicktime player, ævle+I for at se hvilket codec der
er brugt.

post codec typen her så skal vi nok fortælle om hun kan afspille
..avi'en direkte eller om hhun skal hente et eller flere codecs.

Sansynligheden for at hun kan se .avi'en på sin windows maskine uden
brug af tredieparts SW er større end sansynligheden for at du kan se
den uden brug af 3.parts SW.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-07-04 00:12

> [...]
>
> Sansynligheden for at hun kan se .avi'en på sin windows maskine uden
> brug af tredieparts SW er større end sansynligheden for at du kan se

Det er en DivX kodet AVI fra ffmpegX, som jeg har lavet...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 12-07-04 06:32

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Det er en DivX kodet AVI fra ffmpegX, som jeg har lavet...

Tak for Jeres svar, der skulle være styr på det nu

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-04 19:09

> Det er en DivX kodet AVI fra ffmpegX, som jeg har lavet...

aha den.. den kan lones veninde sagtens se med Windows MediaPlayer og
divx codec'et fra divx.com eller 3ivx codec'et.