Hvorfor kan man ikke sende/modtage filler ~
Fra : Niels Poulsen

Dato : 09-07-04 12:50

Hvorfor kan man ikke sende/modtage filler i mac soup, Det spørsmål Har
der været talt meget om i tiden der er gådet i gruppen, men hvornår
retter man programmet så det bliver muligt ?

Hakuna matata ! < En rejse på 1000 mill begynnder med det første skridt>
<Hakuna matata ! er de klogste ord kloger ind du tror>

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-07-04 15:32

Niels Poulsen <niels-poulsen@NOSPAMprivat.dk> wrote:

> [...]
>
> Hakuna matata ! < En rejse på 1000 mill begynnder med det første skridt>
> <Hakuna matata ! er de klogste ord kloger ind du tror>

Hvad er filler ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Niels Poulsen

Dato : 09-07-04 16:26

Jesper Haaber Gylling <jesper@XXXXXXXXXgylling.net> wrote:

> Hvad er filler ?
det er en vedhæftning

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-07-04 17:00

Niels Poulsen <niels-poulsen@privat.dk> wrote:

> det er en vedhæftning

Nå filer - hold kæft mand jeg læste det flere gange uden at fatte hvad
der stod.

Bruger du MacSOUP som mail klient ?

Jeg er sgu forvirret............

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Lone Schmidt

Dato : 09-07-04 18:17

Jesper Haaber Gylling <jesper@XXXXXXXXXgylling.net> wrote:

> Hvad er filler ?

Jesper for helvede!

Altså selvom det første der ramte min pande, selvfølgelig var den
faglige forkortelse af polyfilla, så vidste jeg godt at det var filer!

Det er ikke alle der staver lige godt, og det kan måske være problemet
:-/
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Lone Schmidt

Dato : 09-07-04 18:17

> [...]

> Hakuna matata ! < En rejse på 1000 mill begynnder med det første skridt>
> <Hakuna matata ! er de klogste ord kloger ind du tror>

Hej Niels

jeg ved ikke hvad du mener med "filer", men tror at det er muligvis er
billeder du mener.

Macsoup er en newsreader, som ikke kan behandle "binære" filer.

Du kan læse lidt om hvordan man gør, i en tråd hvor jeg selv fik svar
for et par dage siden. (men Macsoup er ikke velegnet til det)

Der er nemlig en nyhedsgruppe, der hedder dk. binaer hvor man kan sende
og modtage sine billeder eller lyd.
(Jeg ved faktisk ikke hvad man ellers kan poste dér)

Der er andre der kan forklare det meget bedre end mig

Jeg var sørme selv ved at spørge i gruppen forleden:

Er der nogle der ved om Stefan Haller, arbejder på at få Macsoup til at
kunne håndtere binære filer?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-04 21:40

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Er der nogle der ved om Stefan Haller, arbejder på at få Macsoup til at
> kunne håndtere binære filer?

Jeg tvivler. MacSOUP blev lavet for en del år siden af Stefan Haller
(Dengang Stefan Kurth, derfor "stk" i hans e-mail), da han var
studerende. Filosofien var, at det skulle være en helt simpel newsreader
og e-mailklient. Dengang var HTML, vedhæftede filer o.l. strengt forbudt
i e-mail og news, da forbindelserne var langsomme, computerne langsomme
og små i RAM og harddisk. Der var også mange, hvis programmer ikke kunne
klare den slags. I dag ser folk ikke så skævt til den slags. Langt de
fleste programmer kan klare det. Jeg tror, langt de fleste e-mail, jeg
modtager, er i HTML. Og en stor del af dem har en eller anden form for
grafik. Det viser mit program fint, og med dagens hurtige forbindelser,
er det jo flintrende ligegyldigt, om der er et baggrundsbillede eller
sådan noget.
Nå, men i news er det stadig fy-fy med den slags. Og da MacSOUP
er lavet som en ren og simpel klient til news og mail, er vedhæftede
filer og html mod filosofien bag MacSOUP. Desuden er Stefan Haller ikke
studerende længere. Han har derfor meget svært ved at få tid til at lave
noget med MacSOUP. Det holdt meget hårdt at få ham til at lave en udgave
til OS X. Der er ganske vist kommet et par små opdateringer siden, men
jeg tvivler meget på, at der kommer nogen større revolutioner. Det er jo
også en off-line newsreader, og dem er tiden jo ved at løbe fra. Og hvad
on-line readere angår, så er der jo nok at tage af, som det er fremgået
af en nylig tråd her. Så det er ikke noget lukrativt marked at gå ind i.
--
Henrik Münster
Esbjerg