Fødselsforberedelser
Fra : dpl

Dato : 08-07-04 20:07

Hejsa
Her på Lolland vokser Raisas mave dag for dag, og jeg er efterhånden ret
spændt på, hvor mange små sibilinger der er derinde! Hendes linier er
kendt for store kuld, og hendes to kuldsøstre har fået hhv. 8 og 9 i
første kuld! Så naturligvis er jeg lidt oppe på mærkerne, så vi kan være
der for hende, når det sker.

Jeg regner med at have lidt modermælkserstatning ved hånden, hvis kuldet
skulle vise sig at være meget stort. Normalt køber man det vel kun hvis
nødvendigt, men vi bor langt ude på landet, og kan ikke skaffe det i
weekenden osv. Hvor er det lige jeg køber det, hos dyrlægen, apoteket?

Og så er der det med faderen. Viktor og Raisa er jo uadskillelige. De
følges ad i alt, og har netop idag været på inspektionsrunde til de
nyopstillede fødekasser. Helst vil jeg jo holde dem sammen, men er der
chance for, at han kan skade killingerne efter fødslen? Han er som sagt
en rolig og kærlig hankat, og virker ikke præget af hormoner, dvs. han
hverken strinter, vil ud og løbe eller andet. Så jeg kunne håbe på, at
han ville være en rigtig hyggefar, og støtte for Raisa. Hvad mener I?

Her ser I den vordende mor, med sin voksende mave:
http://www.kishka.dk/dorthes/foto/raisa.jpg

Hilsen Dorthe

Fra : Britta Sørensen

Dato : 08-07-04 20:29

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa

Hvor er det lige jeg køber det, hos dyrlægen, apoteket?

> Her ser I den vordende mor, med sin voksende mave:
> [...]

Hej Dorthe,

sikke dejlig din Raisa ser ud, sikke en smuk en gravid misser kan se ud *s*

Ang. KMR mælk, ved jeg det kan købes hos Dyrlægen, om det kan købes i en
dyrehandler det er jeg ikke helt klar over.

Held og lykke med det hele !

Mange hilsner Britta

Fra : Helle Madsen

Dato : 08-07-04 20:46

Hej Dorthe

Nøj hvor ser hun bare skøn ud. Man kan knap skelne hende og Rani fra
hinanden. Især ikke nu her hvor Rani har tillagt sig en mindre kastratvom
:-/ Hvornår skal hun føde?

Jeg ha endeligt taget mig sammen og bestilt en lille hunkat nede ved
Angelika til at avle lidt på. En fra hendes lille fodboldhold Glæder mig
vildt til at hente hende her om 14 dage.

Mvh Helle, der absolut gerne vil se flere billeder af den dejlige Raisa

Fra : dpl

Dato : 09-07-04 18:37

Uuuuhhh....hvor spændende!
Det var godt nok vildt med det "fodboldhold", og ganske imponerende! Jeg
håber bestemt ikke Raisa præsenterer os for så mange! Er det en sibirer
eller en neva du skal have?

I dag fik kattene en stor portion dåsemad. Det er Raisas ynglingsmad, og
jeg blandet det godt op med vand, så hun får rigeligt med væske. Her ses
vist tydeligt at det smager!
http://www.kishka.dk/dorthes/foto/par.jpg

Hislen Dorthe

Fra : Helle Madsen

Dato : 09-07-04 21:10

Hej Dorthe

Det er en sibirer jeg skal ha, den lille sort-tabby pige med hvid. Nr tre i
billedmenuen på hendes side. Men min intention er helt klart der skal laves
små nevaer engang. De er så søde og charmerende.

Jeg tror altså de har klonet Raisa og Rani. Rani elsker simpelthen dåsemad.
Det og så rå kalkun kan hun blive helt ekset over.
Hun er begyndt a vække mig om natten for at nusse, når der er helt ro. Godt
nok bryder jeg mig ikke om at blive vækket klokken to om natten, men når det
nu er Rani gør jeg en undtagelse

Og bare vent, Raisa laver garanteret også et helt fodboldhold, det skulle
vist være mere usædvanligt med et kuld på seks end på 9 i de linjer.

Mvh
Helle

Fra : dpl

Dato : 11-07-04 19:11

Hej Helle
Jamen det bliver da bare rigtigt spændende, lad endelig høre fra dig,
når hun er i hus! Hun ser jo dejlig ud! Planlægger du at udstille hende?

Hvis Raisa lave et fodboldhold, så går jeg da hele bagover! Jeg synes en
5-6 stykker ville være rigeligt.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Helle Madsen

Dato : 11-07-04 19:55

Hej Dorthe

Jeg planlægger hun skal udstilles en hel del hvis hun kan lide det. Starter
den 15. august til udstillingen i Frederikssund, og påtænker også at skulle
til Holstebro og Brørup i løbet af i år. Det kan være man kommer til at se
dig og Victor, eller måske en af de små ny på en udstilling?
Jeg henter hende den 23. 12 dage er meget langt tid når man glæder sig så
meget.

Fodboldhold ligger vist til de linjer, tror det er mere ysædvanligt med kuld
på 5 end kuld på 8. Så du ender med et meget travlt efterår. *SS*

Mvh
Helle

Fra : dpl

Dato : 15-07-04 19:22

Hej Helle

Jeg skal se, om jeg ikke kan komme afsted med Viktor. Han ville sikkert
nyde opmærksomheden. Men jeg er nu ikke så vild med udstillinger
genrelt, så det bliver mere af pligt. Til gengæld håber jeg jo på nogle
"udstillingsgale" killingekøbere, så afkommet kan blive præsenteret
behørigt.

Raisa har endnu ikke født *suuuk*... Ventetiden er alt for lang. Men mon
ikke der sker noget senest i løbet af weekenden. Selv gætter jeg lidt på
i morgen, men hun er godtnok ganske upåvirket, hopper rundt på hylderne
som sædvanligt, så hvem ved?

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Helle Madsen

Dato : 15-07-04 19:46

Hej Dorthe

Ville være hyggeligt at se dig og Victor på en udstilling, det kunne jo være
vi kunne give sibirerne et godt ry herhjemme på udstillingerne. De sidste
par udstillinger jeg har været på, senest i Ribe var der en skør dame fra
Kiel hendes sibirere var livsfarlige at nærme sig. I Hedensted måtte de
smide hende på skadestuen fordi en blev revet helt i stykker af sin egen
kat, og i Ribe måtte hun ABS'e hendes hunkat da hun gik helt amok i buret.
De måtte smide et tæppe over buret i et godt stykke tid efter fordi den gik
amok.
Det var ikke stedet jeg var stolt af at have sibirere.

Krydser fingre for at der snart kommer en bunke lækre killinger Jeg er
helt killingeskruk, 8 dage endnu til jeg skal hente Pampushka. Jeg mindes at
kunne huske at Rani også gik et par dage over tid, men du må ikke hænge mig
op på det.

/Mvh
Helle

Fra : dpl

Dato : 17-07-04 09:32

Hej Helle
Så er fødslen igang, og jeg er alt andet end afslappet. Raisa har valgt
at føde ude i udhuset, nede i en gammel sovepose. Hun har ellers ligget
en del i fødekassen, men synes åbentbart ikke den var god nok. Viktor
ligger ovenpå som en stolt hanløve, og holder vagt. Han spinder og
hygger dog, og lader sig let aflede fra sine pligter med lidt kæleri.

Lige nu er der en killing, og jeg venter spændt på, om der kommer flere.

Ja, jeg kan da godt høre, at det vist er nødvendigt at komme ud og vise
folk nogle rigtige sibirer! Sikke dog en spade, sådan at hive totalt
uegnede katte på udstilling. Hvordan slipper de overhovedet igennem den
første kontrol?? Kan godt forstå du blev helt ilde til mode. Jeg håber
da ikke hun skal til at dukke op alt for tit. I hvert fald må vi da have
hyggegøjen Viktor ud og vise, at de også kan være helt vidunderligt kælne!

Nå, jeg vil ud og holde lidt øje med slagets gang. Jeg er positivt
overrasket over, at Raisa tage det så flot. Jeg var lidt bange for, at
når det nu var første gang, ville hun måske være helt rundt på gulvet.
Men tvært imod!

Hilen Dorthe

Fra : Helle Madsen

Dato : 17-07-04 09:42

Hej Dorthe

Tillykke med killingen, tror nu der kommer mange flere, en killing i de
linjer skulle vist være ret usædvanligt. Men det lyder da til både Raisa og
Victor hygger sig.

Ja ud på udstillinger er vi nødt til, vil se frem til at møde dig og
kælegøjen Victor, så ka det være at folk begynder at tro på at sibirere
normalt ikke angriber
Jeg ved hende fra kiel fik et gult kort i Ribe, og efter 3 gule kort kan de
udelukke hende. Jeg har så ondt af hende stakkels katte, de er rigtig
flotte, men temperementet er virkeligt skidt.

Held og lykke med resten af fødslen, håber alt forløber vel. Glæder mig til
næste update

/Mvh
Helle

Fra : Helle Madsen

Dato : 15-07-04 21:05

Forresten, Ranis nye yndlingsliggeplads

http://www.atlantvolden.dk/sibi/rani/Rani.jpg

potedask Helle

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-07-04 20:43

Hej Dorthe

Ihh hvor bliver det spændende. Jeg har købt modermælkserstatning både hos
Susanne Møller og i
de to dyrehandlere, Poppi og Børgesen, hvis du vil være helt sikker på at
kunne få det, er jeg sikker på at hvis du ringer til Susanne vil hun sørge
for at have det hjemme.

Jeg har altid ladet mine katte være sammen, har det ikke
passet mormissen har hun ladet de andre vide at de skulle holde afstand, så
vidt jeg husker er det kun sket en enkelt eller to gange, ellers har de
været glade for selskab og
hjælp til "babysitning"

Uhh jeg sidder og får killinge-feber nu.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : dpl

Dato : 09-07-04 18:24

Hej Marianne
Jeg har i dag købt en dåse hos dyrehandleren, men er i tvivl om,
hvorvidt det er det "rigtige"? Det er fra Royal Canin og hedder Babycat
milk, 0-2 måneder. Går det an?

Raisa er generelt meget social med de andre katte, så jeg lader bare dem
alle være sammen, men holder selvfølgelig øje.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-07-04 20:42

> [...]
> han ville være en rigtig hyggefar, og støtte for Raisa. Hvad mener I?
>
> Her ser I den vordende mor, med sin voksende mave:

Hej Dorthe
Uha, det bliver spændende. Vi havde også en "far" og "mor", der var
uadskillige. Vi lod dem gå sammen både under fødslen og senere. Midas var
den bedste far, han passede børnene og det virkede som om Jassi (moderen)
var glad for hans tilstedeværelse, så lad du dem bare være sammen, under
opsyn i begyndelsen.
Jeg tror ikke at det vil give nogle problemer, tværtimod.
Held og lykke med de små!
Hilsen Vibeke

---

Fra : John Sahl

Dato : 08-07-04 21:13

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa

hej..... skriver lige fra kærestens profil da jeg stadig ikke er online ;)

> [...]
> kendt for store kuld, og hendes to kuldsøstre har fået hhv. 8 og 9 i
> første kuld! Så naturligvis er jeg lidt oppe på mærkerne, så vi kan være

uhhh spændende ;)

> [...]
> nødvendigt, men vi bor langt ude på landet, og kan ikke skaffe det i
> weekenden osv. Hvor er det lige jeg køber det, hos dyrlægen, apoteket?

du smutter lige ind til dyrlægen et smut ;) de har det somregel.... eller..
hvor bor du??
jeg har stadig godt en halv dåse KMR tilovers fra da dizz var helt ny......
jeg bor i Gl. Holte(nordsjælland), så hvis det er i nærheden eller lignende,
kan du lige sende mig en mail på sabina@mandezonen.dk

Knus Sabina

Fra : dpl

Dato : 09-07-04 18:38

Hej Sabine
Vi bor på Lolland, og kommer ikke lige forbi Nordsjælland desværre, men
ellers tak for tilbuddet.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : John Sahl

Dato : 09-07-04 20:31

> Hej Sabine
> Vi bor på Lolland, og kommer ikke lige forbi Nordsjælland desværre, men
> ellers tak for tilbuddet.

hehe*G* ja jeg kæmper iherdigt for at komme af med det ;) regner jo ikek med
at skulle bruge det igen...... så hvis der er nogen der bor i københavn
eller omegn som skal bruge KMR så skal i endelig sige til...... der er lidt
over en halv dåse tilbage, og i kan få den forærende ;)

Knus Sabina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-07-04 19:58

> [...]
lidt
> over en halv dåse tilbage, og i kan få den forærende ;)

Hej Sabina
Hvis du ikke har afsat den, så melder jeg mig da frivilligt til at overtage
den. Vil da gerne give dig noget for den.
Vi venter nemlig dobbel-dosis her

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : John Sahl

Dato : 11-07-04 23:11

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in message
> Hej Sabina
> Hvis du ikke har afsat den, så melder jeg mig da frivilligt til at
overtage
> den. Vil da gerne give dig noget for den.
> Vi venter nemlig dobbel-dosis her

du kan lige smide mig en mail på sabina@mandezonen.dk så vi kan aftale
nærmere ;)

knus sabina

Fra : Elwarth

Dato : 09-07-04 09:46

> [...]

> Jeg regner med at have lidt modermælkserstatning ved hånden, hvis kuldet
> skulle vise sig at være meget stort. Hvor er det lige jeg køber det, hos
dyrlægen, apoteket?

Hej Dorthe
Uhh, det er spændende
Hvis hun får mange killinger, er det en god idé at give Raisa
modermælkserstatning, så hun får et ekstra energitilskud. Det kan være svært
at spise sig til nok næring, og det er jo det, hun skal bruge til at lave
mælk til killingerne. Abbie ligger med 6 killinger (det synes jeg, er
mange!), men hun gider desværre ikke rigtigt drikke det endnu. Jeg håber det
kommer senere, når de rigtigt begynder at kræve noget.

> Her ser I den vordende mor, med sin voksende mave:
> http://www.kishka.dk/dorthes/foto/raisa.jpg

Hun ser vel nok dejlig og tilfreds ud

Venligst
Dorthe

Fra : maz

Dato : 09-07-04 12:00

dpl wrote:
> [...]
> nyopstillede fødekasser. Helst vil jeg jo holde dem sammen, men er der
> chance for, at han kan skade killingerne efter fødslen?
Hun er smuk :)
Nogle hankatte kan sagtens gå sammen med killingerne allerede fra fødslen
(hvis de vil), men det er individuelt. Jeg ville nok have dem under opsyn
det første stykke tid, til du er sikker på at Viktor har accepteret de små.
/Maria

Fra : dpl

Dato : 09-07-04 18:39

Hej Maria
Ja, det lader til at man sagtens kan lade faderen blive hos mor og
killinger, så det vil jeg gøre. Naturligvis under behøringt opsyn.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Kate

Dato : 09-07-04 22:48

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> http://www.kishka.dk/dorthes/foto/raisa.jpg

Hun er dælme en flot missepige. Den grå farve er da fuldstædigt lækker

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : dpl

Dato : 11-07-04 19:13

Kate wrote:
> dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Hun er dælme en flot missepige. Den grå farve er da fuldstædigt lækker

Ja, jeg er også vild med den grå farve. Håber bestemt der kommer
killinger i samme farve! Og så gerne et par sølv efter Viktor også... *smil*

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-07-04 20:00

> Ja, jeg er også vild med den grå farve. Håber bestemt der kommer
> killinger i samme farve! Og så gerne et par sølv efter Viktor også...
> [...]
Smuk pige, og jeg kan se at du har fået svar på det hele, så jeg vil nøjes
med at spørge: Hvornår forventer du de nyankomne?

Hilsen Nina

Fra : dpl

Dato : 15-07-04 19:24

Nina, Tender Tribes wrote:

> *smil*

> Smuk pige, og jeg kan se at du har fået svar på det hele, så jeg vil nøjes
> med at spørge: Hvornår forventer du de nyankomne?
>
> Hilsen Nina

Altså, for min skyld måtte hun godt se at komme igang! *smil*. Men de
har jo gået sammen hele tiden, så præcis hvornår hun er parret, ved jeg
ikke. Dog vil jeg mene, at der bør ske noget indenfor et par dage nu, da
det er 66 dage siden hun startede sin seneste løbetid.

Jeg skal nok holde Jer informerede...
Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Kate

Dato : 11-07-04 21:42

> Ja, jeg er også vild med den grå farve. Håber bestemt der kommer
> killinger i samme farve! Og så gerne et par sølv efter Viktor
> også... *smil*

Uha uha, så er det da godt at jeg har de katte jeg skal ha' for sådan
en Raisa-klon kunne ellers godt være fristende

Fra : dpl

Dato : 15-07-04 19:26

Kate wrote:
> dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Uha uha, så er det da godt at jeg har de katte jeg skal ha' for sådan
> en Raisa-klon kunne ellers godt være fristende

Hm... man kan da aldrig have for mange katte, kan man? *smil*
Men lad det være sagt med det samme, kommer der en rigtig
Raisa-klon-pige, skal hun nok ingen steder *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Helle Madsen

Dato : 15-07-04 19:47

Hej Dorthe

Og hvis der kommer to Raisa-kloner så skal jeg til at fedte lidt for
kæresten. En mere som Rani ville være så lækker. Nu hun har sat rigtig pels
igen (hun står i fuld vinterpels) er hendes blå farve blevet så lækker og
intens

Mvh
Helle

Fra : Kate

Dato : 15-07-04 20:02

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Hm... man kan da aldrig have for mange katte, kan man? *smil*

Altså ikke hvis du spørger mig, men jeg bestemmer jo ikke alene bare
fordi jeg er ene menneske i hjemmet. Doughnut ville garanteret brokke
sig hvis jeg kom anstigende ned endnu en kat.....De tøser, de tøser