Pille-tips efterlyses...
Fra : Johs

Dato : 05-05-01 23:21

Hej,

Det har garanteret været oppe at vende før, men da jeg ikke er
regelmæssig bruger af denne NG, så vover jeg alligevel at stille
spørgsmålet;

Når dyret skal ha´ den tilsyneladende ulideligt dårligt smagende
(ormekurs-) pille, hvordan narer man den så smartest.

Makrel dur ikke. Muslinger dur ikke. Vold (...) dur ikke.

Mvh Louis

Fra : Philip Kofoed

Dato : 05-05-01 23:44

Jej Louis,

> Når dyret skal ha´ den tilsyneladende ulideligt dårligt smagende
> (ormekurs-) pille, hvordan narer man den så smartest.

Mine katte syntes også at ormekur-piller var afskyelige.
Jeg gjorde det at jeg opløste en gærtablet i lidt vand, og smurte
ormepillen ind i blandingen. Når man så dumper pillen ind i gabet på
mittekatten, så glider den nemmere ned, og katten smager gærtabletten og
ikke ormepillen.
Håber at tricket virker på din kat også.

mvh
Philip

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-05-01 23:48

Hvorfor ikke bare stoppe den i gabet på missen, eller opløse den i vand, som
du sprøjter indi munden med en engangs sprøjte.

Du kan også knuse pillen, blande den med ymer, flødeskum, mayonaise el.
lign. og smøre det på et forben.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Tina

Dato : 06-05-01 08:01

Personligt åbner jeg gabet på misse, dumper pille så langt tilbage på tungen
som muligt lukker munden på den og holder til hun har sunket.

Tina

Fra : Johs

Dato : 06-05-01 09:23

- Det dér med "bare at åbne gabet osv"... Det må altså være nogle
indendørskatte, der er ude af form, som hopper på den slags - her er det ikke
engang nok med 4 hænder og arbejdshandsker - derfor efterlysningen af smartere
metode... Pt tror jeg mest på den med mayonæsen på forbenet...

Mvh Louis

Fra : Tina

Dato : 06-05-01 10:11

Min kat er aldeles ikke nogen indekat men en meget adræt bestemt dame, jeg
gør det at jeg sætter mig ned på knæ med katten mellem bene propper pillen
ned og de tager ca 2 sek så er det overstået. Katten kan derefter stille sit
hysteriske anfald hvis den er af den type, men for det meste bliver den bare
fornærmet.

Tina

p.s Jeg har haft katte de sidste 10 år og min metode har virket på dem
alle!!!

Fra : marianne hellemose

Dato : 06-05-01 10:27

at katte er inde katte betyder ikke nødvendigvis
at de er "ude af form" jeg gav engang en vildkat
P.piller det var en ren fornøjelse i forhold til en
af mine indekatte som absolut ikke var samarbejdsvillig

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Uffe Thomsen

Dato : 06-05-01 09:40

Vi plejer at rulle pillen ind i en lille klump toast-ost. det er meget nemt
at forme og vores katte elsker toast ost. Håber det lykkes !

Mvh. Stella & Uffe

Fra : jetpool

Dato : 06-05-01 19:06

Jeg havde en kat der skulle have nogle piller, hos dyrlægen fik jeg et
apparat til at sætte pillen i, så er det bare at få gabet op og dimsen ind
og tryk på aftrækker, ingen fingre i gabet, og det gik nemt.

Mvh.
--
Mor til Venus og Freja

Johs <oddesund@paradis.dk> skrev i en news:3AF47BED.4E97FF60@paradis.dk...