Hvad nu???
Fra : W M

Dato : 08-07-04 17:32

Hej

Rart at have et sted man kan spørge om hjælp.

Jeg er ved at etablere et lille netværk med 6 pc via hub. Dvs jeg laver
forbindelserne selv (rj45)

De to pc'er ved siden af hubben har jeg forkablet og det spiller bare.
Hubben lyser udfor kablerne og der er god forbindelse.

De 4 pc'er skal placeres ca. 30 kabelmeter væk. Jeg laver kablerne på
nøjagtig samme måde som de 2 andre (som jeg ved der virker), men de 4 virker
bare ikke?!? Hubben står og blinker ud for de porte hvor de respektive
kabler sidder. Pc'erne melder "Ingen netværksforbindelse".
Det kan jeg ikke helt forstå. Hvad er det lige udover længden der spiller
ind?

Hvorfor står hubben og blinker når jeg sætter kablerne i?

Håber der nogen der har en ide til løsning af dette problem.

mvh

Mathisen

Fra : Arne Keller

Dato : 08-07-04 18:58

W M wrote:
> [...]
>
> Hvorfor står hubben og blinker når jeg sætter kablerne i?
>
> Håber der nogen der har en ide til løsning af dette problem.

Du har 99% sikkert ikke forbundet kablerne rigtigt eller lavet dem af
for dårlig kvalitet.

Prøv at flyt en pc som virker til et af de stik som ikke virker, hvis du
fortsat ikke får forbindelse er dine kabler dårlige.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 08-07-04 19:05

Fint nok.

Hvis du har lavet kablerne 100% magen til de andre, så er det sikkert der
fejlen ligger.
på kablerne mellem hubs er ben 1 og 3 samt ben 2 og 6 byttet om i den ene
ende.

Kik engang på et af de kabler der ikke virker, og se om lederne i kablet
ligger helt ens i begge ender.

MvH
Søren Steinmetz

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-07-04 19:59

W M wrote:

> Jeg er ved at etablere et lille netværk med 6 pc via hub. Dvs jeg laver
> forbindelserne selv (rj45)

Hvilken rækkefølge har du helt konkret på lederne i kablerne,
lederne er parsnoede og det er ikke ligegyldigt hvilken rækkefølge
du vælger. Måske skyldes dine problemer, at ved korte kabler er
snoningerne ikke så vigtige, men ved længere kabler har det
betydning.

Check <http://yoda.uvi.edu/InfoTech/rj45.htm>, dine kabler bør
overholde "T-568B Color Code for RJ-45 Plug" og det kræver som
regel lidt moslen med lederne at få dem til at ligge sådan. Du bør
vikle så lidt af snoningerne ud som muligt, det dur ikke at du
vikler de sidste 3-4 cm ud og møffer dem i stikket, jo tættere på
stikket de er snoet, des bedre..

> [...]
> bare ikke?!? Hubben står og blinker ud for de porte hvor de respektive
> kabler sidder. Pc'erne melder "Ingen netværksforbindelse".

Hvilke porte bruger du i hubben? En del hub's har en port der er
delt i to, en "snoet" og en "lige" udgang. Hvis du bruger den
"snoede" til fx. din router, så må du ikke bruge den "lige" port
der er delt med den snoede.. Som regel er det markeret på hubben
hvilken port der er tale om.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-07-04 20:27

On Thu, 8 Jul 2004 18:31:44 +0200, "W M" <louxxxmic@mail.tele.dk>
wrote:

>Hvorfor står hubben og blinker når jeg sætter kablerne i?

fordi Netkort og Hub ikke kan etablere forbindelsen med hverken 10mbit
half duples, fuld duples eller noget der ligner 100Mbit.

Du har monteret kablerne forkert. Når det er monteret forkert virker
det kun inden for ganske få meter.

Undersøg sagen inden du går igang, hvordan det skal monteres.
http://www.kabling.dk/kabling/kobber/kobapplikationer.htm og mange
andre hjemmesider hvordan det skal laves.

Fra : W M

Dato : 09-07-04 12:06

Hvad kan man sige til det???

I havde ret!!

Jeg havde monteret kablerne helt ude i skoven.

Nu kører det. 1000 tak for hjælpen.

mvh

Mathisen