Godt gedde-vand i nordjylland?
Fra : Anders

Dato : 08-07-04 15:06

Hej.
Det er første gang jeg skriver her i gruppen, og jeg håber virkelig der er
nogen der kender nogle gode steder til ged og aborre.
Jeg har fisket en del efter gedde i tidens løb, glemte så igen hvor sjovt
det egentlig var, og har så genfundet interessen.

Nogle gode tips? Anyone?

Mvh Anders Z.

Fra : Iceage

Dato : 08-07-04 20:24

Hvor i nordjyland bor du da det ikk er et helt lille sted, eller gider du
køre hele nordjylland rundt for at fange geder.
Mvh Iceage

Fra : Calle.

Dato : 08-07-04 22:51

Iceage wrote:
> Hvor i nordjyland bor du da det ikk er et helt lille sted, eller
> gider du køre hele nordjylland rundt for at fange geder.
> Mvh Iceage

Det er vel bare at køre ud til en af markerne ude ved kysten, der går der
vel nogle stykker. Det er straks lidt værre, når det er gedder der menes.
--
Calle.

Fra : Buhl

Dato : 09-07-04 12:08

"Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har fisket en del efter gedde i tidens løb, glemte så igen hvor sjovt
> det egentlig var, og har så genfundet interessen.

Jeg giver iceage ret i at det unægteligt er noget nemmere hvis du skrev hvor
i nordjylland du vil fiske - men som tommelregel - gedden jager ved hjælp af
synet, så forsøg for så vidt muligt at undgå de meget "grønne" søer med
dårlig sigt - selv om du kan være heldig i sådanne - men oddsene er bare
bedre i en klar sø.
Derudover tror jeg du kan finde gedder i 99% af danske søer, pånær put and
take, og andre "nye" eller kunstige søer - men fiskeæg bliver bla. spredt
vha. vandfuglenes fjer, så ingen vande er "sikre" for gedder.
De fleste større åer, hvor der findes roligt løb huser som regel også
gedder.

mvh.
Hans

Fra : Morten Sørensen

Dato : 09-07-04 20:28

> Derudover tror jeg du kan finde gedder i 99% af danske søer, pånær put and
> take, og andre "nye" eller kunstige søer - men fiskeæg bliver bla. spredt
> vha. vandfuglenes fjer, så ingen vande er "sikre" for gedder.

Der blev fanget en på 15 eller 16 kilo i Søllerød P&T for 5-10 år siden, så
de findes skam også i put and take....

Fra : Buhl

Dato : 12-07-04 13:10

"Morten Sørensen" <M@nospam.dk> wrote in message

spredt

> Der blev fanget en på 15 eller 16 kilo i Søllerød P&T for 5-10 år siden,

> de findes skam også i put and take....

Som jeg skrev, så er ingen vande sikre, pga. spredningen af æg, men generelt
er P&T søer nyligt anlagte, udgravede, eller på anden måde "gennemarbejdede"
søer, hvori der kun findes en udsat bestand af regnbueørreder. Jeg tvivler
på at det er de færreste P&T-sø ejere der kunen tænke sig at udvide
sortimentet med gedder

At der så findes P&T søer der er af ældre årgang, "konverterede" naturlige
søer med oprindelig bestand af fred og rovfisk, søer med åtilløb og fraløb
osv. er jo en anden sag, eller undtagelsen der bekræfter reglen.

Mvh.
Hans

Fra : Smirge

Dato : 09-07-04 20:25

On Thu, 8 Jul 2004 16:06:16 +0200, "Anders"
<maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote:

>nogen der kender nogle gode steder til ged og aborre.
Ved ikke lige hvor man kan fange en ged med blink ;) men gedder
derimod...

Her i nærheden af Thisted er der et område der hedder Ballerum - det
er en put'n'take, men med en vild bestand af gedder - det koster 120
kr for en hel dag og der er MANGE søer at fiske i i området!!!

Smirge

Fra : Anders

Dato : 10-07-04 13:33

Tak for svarene, og jeg opdagede faktisk først min stavefejl lige nu.
Sorry...
Men det ku da også være en udfordring at fange en ged på blink eller
wobler

Nå men i spør om hvor jeg bor i nordjylland. Jeg bor lidt syd for aalborg.
Og mht at køre nordjylland tyndt for at fange gedder, ja så er det absolut
ikke udelukket.

Den p&t ved thisted lyder spændende. Kan ddu giver lidt extra info?

Men tak for de hurtige svar.

Mvh Anders.

Som i øvrigt har 14 dages ferie fra nu af, og håber på hans nye flydering
kommer på mandag. Så skal der fiskes.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-04 20:08

On Sat, 10 Jul 2004 14:33:02 +0200, "Anders"
> [...]

>Og mht at køre nordjylland tyndt for at fange gedder, ja så er det absolut

Jeg har et par gode geddevande og hvis vi kan lave nogle ture en gang
i mellem, er jeg da klar.

Jeg bor i Aalborg og har bil.

Skriv evt. på brian snabela brinch punktum it hvis du er interesseret.

Mvh. Brian

Fra : Iceage

Dato : 10-07-04 21:02

Jeg har selv fanget et par stykker sidste af i udholm ved Kaas/moseby. Så
vidt jeg ved er det privat ejet der ude men jeg snakkede med en som havde
med det og gøre og han sagde det var bare at fiske løs.
Mvh Iceage
Skal måske lige side de var ikke så vildt store den støreste var på 4 kg
oig den anden var på ca 1 kg.