rejse med gravid kat
Fra : Battlefield´s

Dato : 08-07-04 12:40

Hej
Vi har lige fået at vide at en af de damemisser, der har besøgt vores hankat
er blevet gravid, nu er ejeren så lidt i tvivl om det går an at fragte
hunkatten frem og tilbage til deres kolonihavhus, som hun jo altid har været
vant til. Bliver hun mon for stresset af turen i trasportkasse, eller bliver
hun mere stresset af ikke at komme med derud?
Hvad mener I?
Hilsen Vibeke

---

Fra : Louise Hansen

Dato : 08-07-04 14:28

> [...]
> vant til. Bliver hun mon for stresset af turen i trasportkasse, eller bliver
> hun mere stresset af ikke at komme med derud?

Hej Vibeke!

Indrømmes skal det, at jeg selv har nul erfaring indenfor drægtige
katte, da jeg endnu ikke selv er kommet så langt, men jeg har dog
tidligere hørt om gravide katte, der har været med deres "forældre" i
sommerhus - endda lige op til et par uger før fødselen for, at
opdrætteren har haft mulighed for at holde øje med dem! Og det har ikke
udløst nogen problemer - i hvert fald ikke noget, som jeg har hørt om!
Tvært i mod ldd det til, at kattene nød det! Men som sagt: Jeg har
ingen erfaring indenfor området selv, så jeg håber, at der er nogen
herinde som vil kunne give dig et bedre svar end dette!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-07-04 14:39

"Louise Hansen" <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ingen erfaring indenfor området selv, så jeg håber, at der er nogen
> herinde som vil kunne give dig et bedre svar end dette!

Hej Louise
Tak for dit svar. Det var egentlig også min opfattelse, at katten nok ville
blive mere stresset og ked af det ved ikke at komme med, når nu hun er vant
til det og nyder friheden i haven.
Hilsen Vibeke, der glæder sig til at blive "farmor"

---

Fra : Camilla Baird

Dato : 11-07-04 20:32

Battlefield´s wrote:
> [...]
> vant til. Bliver hun mon for stresset af turen i trasportkasse, eller bliver
> hun mere stresset af ikke at komme med derud?

Inden jeg vidste noget som helst om, at gravide katte kunne blive
stressede, tog jeg min højgravide kat med i sommerhus, som hun plejede.
Hun vandrede gladeligt oppe på myndingen på vores stråtag uden at tænke
nærmere over det.

Flere år senere, da jeg egt burde have været klogere , hentede jeg en
højgravid kat hjem fra USA. Hun rejste i kabinen med mig. Hun fødte på
forventet klokkeslet uden problemer. Ikke at jeg vil anbefale andre at
gøre dette

Så jeg mener egt godt, hunkatteejeren kan tage katten med i kolonihave,
hvis hunkatten før har været glad for det. Hvis hunkatten begynder at
vise tegn på utryghed eller stress, bør hun jo nok blive hjemme. M.a.o.
synes jeg, hunkatteejeren skal prøve at tage katten med og observere den

mvh Camilla

Fra : Battlefield´s

Dato : 12-07-04 10:57

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vise tegn på utryghed eller stress, bør hun jo nok blive hjemme. M.a.o.
> synes jeg, hunkatteejeren skal prøve at tage katten med og observere den

Hej Camilla.
Tak for svaret.
Du må have været mere heldig end jeg. Vi hentede også en gravid kat hjem fra
Finland (med fly) hun blev så stresset af rejse + nye omgivelser, at hun
aborterede
Heldigvis fik hun et fint kuld senere.
Men jeg vil sige til hunkatteejeren, at de nok godt kan tage hende med i
kolonihavehuset.
Hilsen Vibeke

---