Lysin - hvor kan man købe det?
Fra : Kitty

Dato : 08-07-04 11:56

Jeg har læst at katte med herpes har godt af et tilskud af aminosyren
Lysin (l-lysin) - jeg har spurgt i Matas men de anede ikke hvad det var.
Er her nogle der ved hvor jeg kan købe det så min kat har noget mere
at stå imod med (han har herpes i udbrud lige nu).

Fra : maz

Dato : 08-07-04 12:16

Kitty wrote:
> [...]
> noget mere
> at stå imod med (han har herpes i udbrud lige nu).
Du kan købe det hos VitaViva - det er ikke receptpligtigt og koster 249 kr
for 250 kapsler

http://www.vitaviva.com/index2.asp?area=shop

Det står under aminosyrer (Enkelte aminosyrer)= Lysin "L-Lysine"
Du skal et stykke ned på listen

Maria

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 08-07-04 14:59

Kitty <me@privacy.net> wrote in message news:<ccj98n$l97$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> Er her nogle der ved hvor jeg kan købe det så min kat har noget mere
> at stå imod med (han har herpes i udbrud lige nu).

Så vidt jeg har forstået må aminosyrer ikke sælges her i landet, men
der skulle ikke være problemer i at indføre det til DK. Du kan
ihvertfald finde det hos www.vitaviva.com
Jeg tror dog du skal være forsigtig med doserne, mange aminosyrer har
også bivirkninger når de overdoseres.

Fra : Mette

Dato : 08-07-04 16:23

Hejsa!

Det er ganske korrekt at Lysin kan hjælpe kattens immunforsvar til at slå et
udbrud ned (og hjælpe med at forebygge udbrud).
Jeg har købt L-Lysin her: http://www.iherb.com/ men det kán altså blive
snuppet i tolden. Så hvis du kan få det via den ande hp der er henvist til,
ville jeg gøre det.

Jeg giver 2 x 500 mg Lysin dagligt, 1 uge op til show + 2 uger efter, for at
forebygge, og har ligeledes givet det den ene gang vores kat har haft
udbrud.

Her er en kanon god artikel om Herpes & Lysin :
http://www.petheaven.dk/~mette_2/katte/artikler/herpes.htm

Venlig hilsen Mette
--
http://www.petheaven.dk/