Valg af teleudbyder fra Skotland
Fra : Krumme

Dato : 08-07-04 02:14

Muligvis OT:

Jeg rejser pr. 15/9 til Skotland for at studere et semester.

Jeg får brug for en mobiltelefon, samt en udbyder.
Jeg har undersøgt nogle få muligheder, men de er rasende dyre ( omring 10
kr/min ) for at ringe til Danmark

Nogle anbefaler mig at købe et Skotsk taletidskort, men jeg ved ikke rigtigt
hvad jeg skal søge under...

Er der nogen der kan komme med et forslag til hvordan jeg BILLIGT kan
benytte telefonen i Skotland og ringe både lokalt og til Danmark?

mvh:
Krumme

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 08-07-04 21:20

On Thu, 8 Jul 2004 03:14:28 +0200, "Krumme" <kasper@bavnshoj.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der kan komme med et forslag til hvordan jeg BILLIGT kan
>benytte telefonen i Skotland og ringe både lokalt og til Danmark?

Find nogle britiske mobiludbydere. Jeg kan umiddelbart lige komme i
tanker om BT, Orange og Vodafone.

Jeg kan lige umiddelbart finde disse priser på opkald fra UK til
Danmark:
Orange 20p/min
BT 30p/min.

Ellers spørg i en britisk gruppe om mobiltelefoni, uk.telecom.mobile

/Jarlskov

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 31-08-04 15:20

On Thu, 08 Jul 2004 03:14:28 +0200, Krumme wrote:

> Jeg rejser pr. 15/9 til Skotland for at studere et semester.
> Jeg får brug for en mobiltelefon, samt en udbyder.

Jeg står i omtrent samme situation. Dog har jeg en telefon i forvejen og
vil fortrinsvis bruge nummeret til indenrigsopkald i Skotland.

Så...

Er der nogen, der kender en billig skotsk/britisk operatør (noget i stil
med Telmore) med vægt på indenrigsopkald? Findes der en oversigt, hvor
der sammenlignes abonnementer ligesom http://www.teleprisguide.dk/
?

Krumme:
Hvis du har adgang til en Windows pc og mikrofon/hørebuffer,
skulle MSN Messenger efter sigende have en glimrende live tale-funktion.

Mvh.
Kasper