To mærkelige pløkker
Fra : Pjerrot Luna

Dato : 07-07-04 21:12

Jeg har lige købt et Family Dome telt fra Outwell til 4 personer i
Bilka til 1500,-. Det er et udgående model. Det er stort til os fire
og ser ok ud. Det skal nok være godt til vores Bornholmer tur.

Jeg har sat teltet i går for at prøve det. Jeg fandt to gule kraftige
pløkker, som havde et særligt hoved. Det har to endadvendte kroge til
begge sider. Den ene krog er større end den anden. I vejledningen er
der ikke henvist til pløkkerne.

Hvad skal de to særlige pløkker bruges til og hvordan bruger man dem?

Iøvrigt hang der en firkantet lap ned fra teltet med fire koge i. Jeg
fandt ud af at det var til at dække krydset i midten af teltet. Det
står heller ingen steder i den ultra korte og kortfattede vejledning.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Pjerrot Luna

Fra : Ollie

Dato : 08-07-04 22:29

In article <55425969.0407071212.25aa8cf@posting.google.com>, Pjerrot
Luna <pjerrotluna@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> fandt ud af at det var til at dække krydset i midten af teltet. Det
> står heller ingen steder i den ultra korte og kortfattede vejledning.

Det lyder lidt som de stormsikringspløkker der er med til vores
Isabella telt.

Hvis det er, så er de til en kraftig bardun monteret direkte på
stængerne ved et kryds.

Ole

Fra : Torben R

Dato : 14-07-04 14:09

De 2 pløkker med selvlysende top er til de 2 stænger der bruges når
"(halv)taget" ved indgangen er slået op.
Selvlysende vel fordi man ikke skal træde på den om natten ved ind/udgang.

--
Torben R