termineringspriser
Fra : Georg

Dato : 07-07-04 18:32

Nogen der ved, hvad operatørene afregner hinanden med i termineringafgifter.
Altså når en Orange kunde ringer til eksempelvis en tdc kunde. Hvad skal
Orange betale til tdc pr minut? Jeg har hørt tallet 1 kr i minuttet, men det
syns jeg lyder af meget. Nogen der ved noget?

Georg

Fra : Johnny

Dato : 07-07-04 19:44

Georg wrote:

> [...]
> Orange betale til tdc pr minut? Jeg har hørt tallet 1 kr i minuttet, men det
> syns jeg lyder af meget. Nogen der ved noget?

Du kan finde termineringsafgifterne på IT & telestyrelsens hjemmeside
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95026604

--
Mvh. Johnny

Teleselskab: SONOFON
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Georg

Dato : 07-07-04 20:01

Linket omhandler samtrafik. Det jeg ville vide noget om er
termineringsafgifter. Det er måske ikke offentlig tilgængelige oplysninger?!

Georg

Fra : Johnny

Dato : 07-07-04 20:40

Georg wrote:

> Linket omhandler samtrafik. Det jeg ville vide noget om er
> termineringsafgifter. Det er måske ikke offentlig tilgængelige oplysninger?!
>
> Georg

Og var det ikke det som jeg linkede til? På siden kan man læse de
enkelte aftaler som teleselskaberne har med hinanden omkring udveksling
af opkald og priserne på disse opkald (også kaldet samtrafik aftaler)
Var det ikke det som du ville vide?

Eksemplet med Orange til TDC kan du læse mere om her (UNDER SAMTRAFIK
AFTALERNE): http://www.itst.dk/image.asp?page=image&objno=145630464

*Fra bilag A under Orange*

Terminering af trafik fra Operatørens net, fra udenlandske net eller fra
andre net efter aftale med TDC i TDCs net (angivet pr. minut)

Telefoni
Højtakst periode: 120 øre
Lavtakst periode:60 øre
Okaldsafgift: 8 øre
Alle priser er ekskl. moms.

Fra : Georg

Dato : 07-07-04 21:04

Hmm, det må jo være øjnene man først bliver blind på:) Takker mange gange.
Umiddelbart fremgår det, at det koster 1,38 Kr/min i højtakstperioden for at
aflevere et kald i tdc`s mobilnet. Det lyder ret voldsomt synes jeg. Hvis en
Sonofon kunde taler i 60 min med en tdc kunde, koster det Sonofon
60*1,38=82,80 Kr. Altså en underskudsforretning. Er det rigtigt forstået?

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-07-04 07:06

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sonofon kunde taler i 60 min med en tdc kunde, koster det Sonofon
> 60*1,38=82,80 Kr. Altså en underskudsforretning. Er det rigtigt forstået?

Ja, det er vist kommet dertil at det mobilselskaberne tjener på, er opkald til
fastnettet og opkald til eget net. I de fleste tilfælde er det en
underskudsforretning når kunden ringer op til et fremmed mobilnet. Det er helt
urimeligt at interconnect-afgiften skal være højere end de fleste selskaber
tager for opkald fra deres egne mobilkunder.

Det er vist på tide at reguleringsmyndighederne griber ind og ser på dette
forhold.

Claus