ZyXEL Prestige 650 vs Cisco 677
Fra : Otto

Dato : 07-07-04 17:02

Hej Gruppe

Jeg står med valget mellem ovenstående. Jeg har i øjeblikket Cisco 677, men
er tilbudt en gratis omskiftning fra Tiscali til ZyXEL.
Umiddelbart virker ZyXEL nemmere at konfigurere pga. web-interfacet, men er
der nogen som har erfaring med denne router??

vh
Otto

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-07-04 17:45

"Otto" <lammes@hotmail.com> writes:

> [...]
> Umiddelbart virker ZyXEL nemmere at konfigurere pga. web-interfacet, men er
> der nogen som har erfaring med denne router??

Min opfattelse:

Cisco 677:
Plus:
Stabil
Kan konfigureres på mange forskellige måder

Minus:
Det er ikke specielt let at gå til.
Den har nogle problemer med at slette NATentries i ranges
Videosamtale i msn messenger vil somregel ikke virke med den

Zyxel 650:
plus:
Nem at gå til.

Minus:
Nogle mennesker fortæller at den er meget langsom til at
hente websider. Det sker dog langt fra for alle.

Der kan maks laves 12 nat entries. (dog kan man lave ranges)

ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : René

Dato : 07-07-04 18:03

On 07 Jul 2004 18:45:11 +0200, Martin Schultz wrote:

> [...]

>Den har nogle problemer med at slette NATentries i ranges
>Videosamtale i msn messenger vil somregel ikke virke med den

Videosamtale med msn messenger fra ver. 6.0 og opefter virker uden
problemer, med cybercity i hvert fald. Vi er tre mennesker der alle
har CC der bruger videosamtale uden problemer.
Vi alle kører med cisco 677

Hilsen René

Fra : Paw P Larsen

Dato : 07-07-04 21:10

Martin Schultz wrote:

> Minus:
> Det er ikke specielt let at gå til.
> Den har nogle problemer med at slette NATentries i ranges
> Videosamtale i msn messenger vil somregel ikke virke med den

SHJV kan NAT-entries i ranges slettes ved at angive KUN
den første port i range når der slettes.
--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | http://www.plawer.dk/

Hjælp en arbejdssøgende - se mit CV på http://www.job.plawer.dk/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-07-04 21:15

Paw P Larsen <pl@wer.dk> crashed Echelon writing

> SHJV kan NAT-entries i ranges slettes ved at angive KUN
> den første port i range når der slettes.

Tror han mener denne bug
http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml#33

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-07-04 19:02

"Otto" <lammes@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Umiddelbart virker ZyXEL nemmere at konfigurere pga. web-interfacet,
> men er der nogen som har erfaring med denne router??

Lige endnu et minus til 677'eren, den er i end-of-life fase, dvs. ikke
flere opdateringer fra Cisco, så de software problemer der er med den
bliver ikke løst.

--
Bjarke Andersen