Jeg har et problem med USB til keyboard/mo~
Fra : Erik Nielsen

Dato : 07-07-04 08:29

Jeg har købt en ny pc (Medion med xp) hvor der ikke er noget ps/2 stik
til mus og tastatur, men en usb "sender" og trådløst tastatus og mus.
Dette udstyr virker fint og her er der ingen problemer, men jeg har 3
computere der via en swits box deles om en skærm/tastatur/mus og denne
switsbox bruger ps/2 stik - derfor har jeg indkøbt en usb til 2 x ps/2
stik (til mus og keyboard) så den kan bruges sammen med min swits box,
dette virker sådan set også - problemet ligger i at nogle gange jeg
tænder for pc'en (ca. halvdelen af gangene) så virker mus/tastatur
ikke - hvis jeg så hiver usb stikket ud af pc'en og sætter det i igen,
så virker det igen !
- nu kommer selve problemet : pc'eren er placeret inde i et skab, hvor
siden skal skrues af hver gang jeg skal hive stikket af og på !

- findes der ikke en løsning som evt kunne startes efter at pc'eren er
kommet i luften som kan "resette" usb porten eller lign. ?

Fra : Mads

Dato : 07-07-04 08:47

On 7 Jul 2004 00:28:32 -0700, dkeni@1964.dk (Erik Nielsen) wrote:

>- findes der ikke en løsning som evt kunne startes efter at pc'eren er
>kommet i luften som kan "resette" usb porten eller lign. ?

Hvad med en simpel USB forlængerledning, så du kan lave
det lille "pille fra og sætte til igen" trick udenfor skabet ?

OK, måske ikke nogen optimal løsning, men billig.

mvh Mads