Hjælp!!! Jeg skal af med mine katte.
Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-07-04 15:20

Hejsa
I må være de rette folk at spørge, jeg har en hun-killing som er 12 uger den
16/7-04, og en hun-kat som er et år (den 8/7-04), hun hedder Mila. Mila har
en hun-killing som er 5 uger på torsdag(8/7).
Jeg elsker mine katte, men jeg tør ikke have dem mere, fordi vores hund slog
den ene af Mila´s killinger ihjel imorges.(den kom for tæt på hundens mad)
Det var lidt af et shok at komme ud fra badet og se en killing i en stor
blodpøl, og det ønsker jeg IKKE at se igen, så jeg håber at der er nogle
meget søde mennesker herinde som vil hjælpe mig. Jeg har 2 andre katte som
den aldrig har rørt selvom de spiste hundens mad, jeg ved ikke hvad der gik
galt for hunden, men jeg tør ikke tage chancen og lade kattene blive.

hvis i sender en mail kan jeg sende nogle billeder til jer.

Mvh Jeanette
mjn@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 06-07-04 15:32

> [...]
>
> Mvh Jeanette
> mjn@nielsen.tdcadsl.dk
>
> Har du ikke mulighed for at lukke kattene "væk" lige mens hunden
spiser?????Hunden gør det jo af naturlige årsager,for at forsvare sin
føde.....

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-07-04 15:42

Nej det er lidt svært, når de har mad de spiser af hele tiden, jeg ved godt
at hunden gør det af naturlige årsager, men den har bare aldrig gjort det
med de andre katte, så jeg tænker at det er måske fordi der er for mange
katte her, det vat jo trods alt hunden der boede her først.

Fra : Lene Hansen

Dato : 06-07-04 18:54

Af fast princip, så har jeg aldrig fodret mine hunde, hverken før eller nu,
når kattene var i nærheden. Jeg har aldrig turdet tage den chance uanset
hvor venlig og rar min hund er og hvor meget kattene godt ved de skal holde
sig væk fra hunden når der spises. Hund, mad og kat (eller andet dyr for den
sags skyld), det skal man aldrig blande sammen, uanset hvor godmodig hunden
ellers er. Det kan gå galt, som du også har oplevet. Jeg har af samme årsag
heller aldrig mad og står fremme hele tiden til hunden. Når den har spist,
så har den spist og så flyttes madskålen. Kattene har et fast hjørne oppe i
en krog på køkkenbordet, hvor de har fri adgang til deres mad og som hunden
ikke kan nå.
Efter min mening, så skal man virkelig passe på med at lade hund og kat
spise sammen, især uden opsyn, det går sjældent godt.

Med venlig hilsen

Lene Hansen