Kat med Høfeber / Polleallergi
Fra : Jan Holm

Dato : 06-07-04 11:41

Hej

De sidste par år har Strumph haft en del problemer
med vejrtrækningen om sommeren. Vi kan afhjælpe
med Prednisolon (sikkert ikke stavet korrekt) Vi
ved ikke hvad det er der starter allergien, men det plejede
at komme når der blev rigtig varmt. Det er der som
bekendt ikke blevet iår, men det er hans problemer der
begyndte at komme her i sidste uge.

Så tænker jeg på noget pollen, og det viser sig at bynke
og alternaria starter her i juli
http://www.dmi.dk/dmi/index/viden/pollen/pollenoversigt-2003-grafer.htm

Har i nogle ideer til virkemidler mod den slags pollen
allergi hos en kat. Det er ikke sikkert at det er problemet
men det var da rart at teste om muligt. Altsammen med henblik
på at finde en kur der er mere mild.

(Strumph - 8 årig huskat, kastrat, ude/inde)

Venlig hilsen
Jan Holm

Fra : jytte jensen

Dato : 06-07-04 22:42

> [...]
> men det var da rart at teste om muligt. Altsammen med henblik
> på at finde en kur der er mere mild.
>
> (Strumph - 8 årig huskat, kastrat, ude/inde)

det her lyder som en opgave for en dyrlæge!

Jytte

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jan Holm

Dato : 08-07-04 10:00

"jytte jensen" <merkur11KATTE@BAKKEesenet.dk> skrev i en meddelelse
> det her lyder som en opgave for en dyrlæge!

Hej Jytte

Han skal selvfølgelig forbi dyrlægen, men jeg er nysgerrig og vil
altid gerne selv prøve at finde nogle erfaringer på området som
jeg til tider medbringer til min dyrlæge. Problemet når man
"googler" katte+allergi er at der kommer 17448392 sider om
menneskers allergi overfor katte ! Så jeg ville egentlig bare høre
om der var nogle i gruppen der har prøvet noget lignende.

Mvh
Jan Holm

Fra : Denise

Dato : 08-07-04 10:13

"Jan Holm" <no@spam.tia> wrote in message

> [...]
> menneskers allergi overfor katte ! Så jeg ville egentlig bare høre
> om der var nogle i gruppen der har prøvet noget lignende.

Hej
Har "heldigvis" kun en kat med madallergi, og ikke pollen/høfeber problemer.
Men har du ikke større chance for at finde noget brugbart, hvis du begrænser
googlerriet til gruppen "dk.fritid.dyr.kat" og så her søger under høfeber,
findes intet brugbart, så måske søg under pollen og ellers under allergi.

--
Hilsen Denise