Et spørgsmål til beagle-ejere/kendere
Fra : Allan

Dato : 05-07-04 20:53

Hej NG

Har været i fuld gang med at læse om forskellige hunderacer, da jeg til
næste sommer gerne vil have hund.
Jeg må sige, at beaglen rangerer højt

Men jeg er lige nødt til at høre om jeres erfaringer vedr. det, at beaglen
(og sikkert også andre drivende jagthunde) godt kan være svær at kalde til
sig og ikke er den bedst egnede hund til at rende uden snor ex. sammenlignet
med en cocker spaniel.

/Allan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-07-04 00:10

"Allan" <ako@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (og sikkert også andre drivende jagthunde) godt kan være svær at kalde til
> sig og ikke er den bedst egnede hund til at rende uden snor ex.

Hej Allan

En Beagle er i den grad sin egen, og den sætter stor pris på sin egen
mening. Så hvis det er en hund der skal give dig modspil, så er det lige
hunden for dig. Men det er en pokkers charmerende hund, det kommer man ikke
uden om.

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-07-04 07:45

"Allan" <ako@mail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
> (og sikkert også andre drivende jagthunde) godt kan være svær at kalde til
> sig og ikke er den bedst egnede hund til at rende uden snor ex.

Vel stort set umulig
Sørg for at få dens ryg undersøgt hvis det er muligt, jeg har hørt at racen
er meget modtagelig for rygproblemer.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Allan

Dato : 06-07-04 21:09

Den tror jeg lige, jeg tager med en dyrlæge.

Fra : lone nielsen

Dato : 06-07-04 15:51

> [...]
> (og sikkert også andre drivende jagthunde) godt kan være svær at kalde til
> sig og ikke er den bedst egnede hund til at rende uden snor ex.

Ja du får kamp til stregen hvis du køber en beagel.
Ikke at den ikke er sød, men du skal ikke regne med at den kan gå feks.
lydighed eller noget ligende.

Vi har passet en her i weekenden , og jeg har selv en labrador 6 år gammel,
så jeg tænkte at så kunne jeg da sagtens slippe beaglen løs, så ville den
ikke løbe sin vej. og det gjorde den heller ikke de første 2 dage, men så
gik den ellers på farten da den var lidt mere dus med omgivelserne. Og kalde
den til sig det kan man ikke, den lader bare som ingen ting.
det er en ualmindelig charmerende hund , men regn ikke med at kunne opdrage
den..........

En anden ting som også kendetegner denne race , er at den er utrolig glad
for mad. Jeg har som sagt en labrador, og den er også glad for mad, men jeg
vil næsten sige at denne her er mere glad for mad..... Ha ha det siger ikke
så lidt........

Mine erfaringer er ikke kun baseret på denne ene hund, jeg har kendt en del
beagler og de har være nogen lunde lige dan. Men er man lige glad med at man
ikke at kunne kalde den til sig og at den hiver i snoren hele tiden, ja så
er den en dejlig omgængelig hunde race.

God fornøjelse med dit valg af hund.

Hilsen Lone

---

Fra : Allan

Dato : 07-07-04 10:37

Hej Lone

Tak for dit svar. Det giver lidt stof til eftertanke. Havde godt nok læst i
DKK's bog om Beaglen og at den er ret madglad, he he

/Allan

Fra : Ann Nielsen

Dato : 06-07-04 19:25

> [...]
> (og sikkert også andre drivende jagthunde) godt kan være svær at kalde til
> sig og ikke er den bedst egnede hund til at rende uden snor ex.

Hej Allan.

Jeg har haft beagle og nød tiden med en skøn charmerende hund. Det er en af
de skønneste venlige racer som jeg kender, elsker alt og alle fra dag 1 af
:)

Du kan sagtens gå til lydighedstræning med en beagle, det burde alle
hundeejere, men du skal ikke regne med at det er lige så let som med en
labrador. En beagle har stadig MEGET jagtinstinkt i sig, og så snart at den
får færten af noget "godt" så kan du råbe og skrige som en gal, den tænker
kun på én ting; Hvad det så end er at den har fået færten af! Jeg gik til
træning via beagleklubben og sikke en masse løbeture jeg har været ude på.
Herligt at se 12 beagler ræse rundt efter en fært!

Det er en dejlig race, men man skal have tålmodighed og elske racen for det
den er! En jagthund og familiehund!

Hvilke ting ønsker du af din kommende hund?

Mvh.

Ann Nielsen :)

Fra : Allan

Dato : 07-07-04 11:34

Hej Ann

Tak for dit svar.
Jeg har læst DKK's bog om Beaglen, og den er stort set perfekt lige pånær
det med, at den kan være svær at få til at høre, hvad der bliver sagt, men
det kan også sagtens være, at jeg kan leve med det, nu når stort set alt
andet trækker op
Jeg har også kigget lidt på nogle andre hunderacer, og indtil videre har jeg
også fundet frem til nogle andre emner (men har stadig kun et overfladisk
kendskab til dem). Det er cocker spaniel, border collie og shiba'en.
Jeg bor i et 117m2 rækkehus i to etager, så jeg prøver at komme udenom de
større racer som ex. golden retriever osv. (ellers kunne jeg også have
fundet på at kaste mig over golden retrieveren).

Mvh.

Allan

Fra : Battlefield´s

Dato : 07-07-04 11:48

> [...]
> større racer som ex. golden retriever osv. (ellers kunne jeg også have
> fundet på at kaste mig over golden retrieveren).

Har du tænkt på en Nova Scottia Duck Tolling Retriever ("Toller")? Det er en
langhåret rødbrun Retriever, der er noget mindre end de øvrige Retrievere,
men med samme dejlige sind. Har desværre ikke lige et link her, men der er
andre her i gruppen, der har racen, så måske de kan hjælpe?
Hilsen Vibeke

---

Fra : JSC

Dato : 07-07-04 11:56

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men med samme dejlige sind. Har desværre ikke lige et link her, men der er
> andre her i gruppen, der har racen, så måske de kan hjælpe?

Prøv med http://www.toller-klub.dk/

/Jørgen