isolation i mod vov !
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-07-04 19:25

jeg er atter på besøg ved famillien og min mor har fået den ide at når
hundene gør så bliver de lukket inde i et lukket rum i 20 minutter ca.
hvor de får lov til at reflektere over dette profane gøen.

Det virker sgu faktisk som det virker ikke så de holder helt op men
det bliver mindere .

er der nogen der har lignende erfaringer i kampen i mod hundens gøen ?

Mv.
Bo M Mogensen
--

Mv.
Bo M Mogensen

HP Holm Om mig selv :
Du er syg i hovedet, spørgsmålet er kun hvor syg?
2.)"Puha badder badder." Ejwind K.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 05-07-04 20:07

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> jeg er atter på besøg ved famillien og min mor har fået den ide at når
> hundene gør så bliver de lukket inde i et lukket rum i 20 minutter ca.
> hvor de får lov til at reflektere over dette profane gøen.

Det er en dårlig joke ik'? ja undskyld mig, men gud hvor jeg synes det er en
dårlig idé at gøre. Hundene ved da ikke hvorfor de bliver straffet på den
måde. Istedet burde din mor bruge tiden sammen med hundene og lærer dem NEJ
øvelsen, så de finder ud af at NEJ betyder " det vil jeg ikke ha' ".

Hilsen fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Nana Sørensen

Dato : 05-07-04 20:35

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
NEJ
> øvelsen, så de finder ud af at NEJ betyder " det vil jeg ikke ha' ".

Hej Bolette... Og andre...
Undskyld at jeg lige bryder ind i denne tråd. Så bare lige at du omtalte
"nej-øvelsen". Er det noget specifikt eller? Jeg har ikke hørt om det før...
Vil du ikke være sød at maile et beskrivelse til mig, så jeg kan øve den med
Peanut? Som ellers fatter nej ret godt, men sommetider er både døv og blind.

Mvh. Nana
min mail er: dodo2003(a)tiscali(punktum)dk

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 06-07-04 07:51

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
blind.

> Mvh. Nana
> min mail er: dodo2003(a)tiscali(punktum)dk

Hej Nana,

Jeg fandt denne metode:
http://www.problemhunden.dk/Tr%C3%A6ning/nej_%C3%B8velse.htm

God fornøjelse...

Mvh. Renate & Nanok

Fra : Pwh

Dato : 05-07-04 20:51

> [...]
> straffet på den måde. Istedet burde din mor bruge tiden sammen med
> hundene og lærer dem NEJ øvelsen, så de finder ud af at NEJ betyder "

Hvis min hukommelse ikke spiller mig et puds var det også Bo's Mor
der mente at en flad ørertæve var vejen frem i hundeopdragelse.
Så jeg vil tro at hun er uden for vores hundepædagogiske rækkevidde )

/Jens (Der aldrig straffer sine hunde, højest skælder dem ud)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-07-04 11:05

On Mon, 5 Jul 2004 21:50:42 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis min hukommelse ikke spiller mig et puds var det også Bo's Mor
>der mente at en flad ørertæve var vejen frem i hundeopdragelse.

jamen den var fordi hun nappede et barn på godt et år

Fra : Pwh

Dato : 06-07-04 14:47

Bo M Mogensen wrote:

> jamen den var fordi hun nappede et barn på godt et år

Og hvordan var gruppens reaktion den gang ???.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-07-04 19:14

On Tue, 6 Jul 2004 15:46:51 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Og hvordan var gruppens reaktion den gang ???.

ja den var ikke go !!!

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-07-04 11:05

On Mon, 5 Jul 2004 21:07:25 +0200, "Bolette Nielsen"
<bobo@nospam.bolettes.dk> wrote:

>Hundene ved da ikke hvorfor de bliver straffet på den
>måde.

jow hun er selv begyndt at gå ind i sove værlset når hun har sagt vov

> Istedet burde din mor bruge tiden sammen med hundene og lærer dem NEJ
>øvelsen, så de finder ud af at NEJ betyder " det vil jeg ikke ha' ".

er forsøgt det virker ikke !

Mv.
Bo M M

Fra : All@n

Dato : 05-07-04 20:31

Bo M Mogensen wrote:
> jeg er atter på besøg ved famillien og min mor har fået den ide at når
> hundene gør så bliver de lukket inde i et lukket rum i 20 minutter ca.
> hvor de får lov til at reflektere over dette profane gøen.

Det må jeg sq nok sige ! Dine forældre har *virkelig* fat på det med
hundeopdragelse, hva ? Tror du og dine forældre virkelig på at hunden har en
så logisk tankegang, at den ved at den bliver straffet, når den bliver
lukket ind i et rum. Det eneste den ved, er at hver gang den bliver lukket
ind i det skide rum, så går der et stykke tid før den bliver lukket ud igen.
Den ved ikke *hvorfor* den bliver lukket ind i rummet. Det eneste i opnår
er, at hunden til sidst bliver bange for det rum, og derfor vil gøre alt for
at undgå at blive lukket ind i rummet igen. Det ka' så risikere at udløse
endnu mere gøen.

> Det virker sgu faktisk som det virker ikke så de holder helt op men
> det bliver mindere .

Ja, og hvorfor tror du så at hundens gøen bliver mindre ? Det er sq da fordi
hunden bliver træt af at gø ! Ikke fordi hunden er lukket inde i et rum. Jeg
har flere gange læst om din og din families "opdragelse" af hunde, og i er
sq ikke rigtig vel oveni.

> er der nogen der har lignende erfaringer i kampen i mod hundens gøen ?

Der findes adskellige hundebøger om hundeopdragelse som også indeholder tips
til hvordan man får hunden til at holde op med at gø. *Prøv* for fanden at
læse nogen af de bøger, for i har tydeligvis ikke en klap forstand på
hundeopdragelse overhovedet.

All@n

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-07-04 11:05

On Mon, 5 Jul 2004 21:30:56 +0200, "All@n" <please@nospam.dk> wrote:

>Det må jeg sq nok sige ! Dine forældre har *virkelig* fat på det med
>hundeopdragelse, hva ? Tror du og dine forældre virkelig på at hunden har en
>så logisk tankegang,

ja et eller andet sted fordi hun bliver taget lige så snart hun gør og
bliver sat ind i kammeret og det virker sgu hun gør ca 66 procent
mindre ind før !!

selv er jeg lidt mere liberal i sandhedens tjenste er det da
irretrende med hendes evindelige galpen op - men jeg vudere det høre
med til et hundeliv ....

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : joke

Dato : 06-07-04 00:45

> [...]
> det bliver mindere .
>
> er der nogen der har lignende erfaringer i kampen i mod hundens gøen ?

Kampen mod hundens Gøen ?

Jeg har i 13 år forsøgt at få svigermor til at tie stille, hver gang har jeg
lukket hende inde i et rum i starten råber hun men bliver faktisk mere hæs
jo længere hun er der inde,når jeg så lukker hende ud snakker hun ikke så
højt længere.

Nej den alvorlige side hvad fanden tænker din mor på, hvis hunden er et
problem så sælg den til nogen der vil passe på den.

Vi har en skt. bernhard hund der kan lide at gø i haven når folk kommer
gående på stien der støder op til huset, ja det er træls af og til men den
gør det af glæde og har altså fået det sådanne at hvis ikke folk gider at
høre på det må de gå en anden vej, en mand der boede 2 huse længere henne
klagede engang over hunden og da han fandt ud af jeg var lige glad med dens
gøen, ville han gå til politiet.

Jeg kom ham i forkøbet og ringede til den lokale landbetjent der sammenholdt
at det var ham og at det er meget naturligt en hund gør, at det bllot var
ham der havde et problem.

Så lad da< hunden gjæffe lidt af og til.

Et sidste råd jeg kommer til at tænke på var en udsendelse med en hunde
pyskolog , der var en hund der gøede voldsomt og blev vild når den mødte
andre hunde, ejeren skulle så når den gjorde det sprøjte vand fra en
forstøver ind på snuden af den ( et enkelt pump), det var ubehageligt for
hunden og den lærte af være sød.

Hilsen

Johnny

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-07-04 11:05

On Tue, 6 Jul 2004 01:45:20 +0200, "joke"
<freya1995-dettefjernes-sammen-med-haderspam@stofanet.dk> wrote:

>Kampen mod hundens Gøen ?

såmænd !

>Nej den alvorlige side hvad fanden tænker din mor på, hvis hunden er et
>problem så sælg den til nogen der vil passe på den.

hunden for hvad den skal ha !

>Jeg kom ham i forkøbet og ringede til den lokale landbetjent der sammenholdt
>at det var ham og at det er meget naturligt en hund gør, at det bllot var
>ham der havde et problem.

jaeee men min løber op til folk og gør af dem , temligt belastende men
bortset fra det når vi er aflene så er hun den rareste og mest
eksemplariske hun , hun kan bare ikke fordrage fremmede mennesker

>Så lad da< hunden gjæffe lidt af og til.

det gør hun også jeg er ALDRIG i tvil om hvornår posten kommer !

> [...]
>andre hunde, ejeren skulle så når den gjorde det sprøjte vand fra en
>forstøver ind på snuden af den ( et enkelt pump), det var ubehageligt for

værd at overveje ....