Hjælp - han vil ud !!!
Fra : Tine Kristiansen

Dato : 05-07-04 17:16

Hej,

Jeg har desperat brug for hjælp.

Vores lille hanmis på ca. 8 måneder er ved at gå amok i hans forsøg på at
komme ud.

Vi er lige flyttet til et hus og han har været ude 2 gange i den månede,
hvor han var meget bange og turde ikke komme hen til os. Vi måtte virkelig
være snedige for at få fat i ham.....
Ellers er han overhoved ikke interesseret i at komme ud. Det er først være
nu her idag det har været helt vildt. Men han har pivet de sidste par dage
men ikke noget særligt.

Og nu lige pludselig piver han og hyler som om man skulle tro, at der var en
hunmis i løbetid el. lign. (han er kasteret, så det burde vel ikke betyde
noget????)

Jeg har aldrig haft en hankat før vi hentede ham hos Inges Kattehjem for ca
1½ måned siden.

Vores ene hunkat opfører sig også meget mærkeligt. Hun siger også mærkelige
lyde. Ligesom når de er på vej i slagsmål (den mærkelig brummelyd). Det er
kun når vi tager hende op og når en af de andre katte nærmere sig, så
hvæsser hun af dem.

Ingen af dem har opført sig sådan før. Og det er først kommet idag. Extremt
her i eftermiddag. Det kom lige pludselig.

Vores 2 andre hun katte kan der ikke mærkes noget på.

Hvad kan det være????

Håber på akut hjælp.

Hilsen
Tine

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 05-07-04 20:08

"Tine Kristiansen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Extremt
> her i eftermiddag. Det kom lige pludselig.
>
> Vores 2 andre hun katte kan der ikke mærkes noget på.

Hej Tine
Har du lagt mærke til om i har en fremmed kat på grunden for det kan godt
være årsagen til at de flipper ud.

Linda

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 05-07-04 21:04

Hej Linda,

Det er sjovt du siger det, for det havde vi faktisk.... Men den var bare
ikke fremmede. Derfor gættede vi ikke på den. Den har været ude i vores have
lige siden vi flyttede ind for en måned siden og den har altid være sød og
kærlig (tror nok det er naboens). Den kommer altid ud til hos i haven og
skal kæles (og få en lille snack).

Men da kæresten gik ud i haven (lige efter jeg havde lavet indlægget), så
var den lille misser der ude og den var frygtelig sur..... Den hvæssede og
ville absolut ikke kæles. Så det er var nok den dårlige karma fra missen der
gjorde mine helt mærklige.

Det er bare utroligt, at det skulle være det. De opførte sig fuldstændig
vanvittigt..... Har aldrig set dem sådan før.

Men det er heldigvis overstået og nu ved jeg at jeg ikke skal gå i panik
næste gang ;0)

Hilsen
Tine
"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:40e9a715$0$220$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 05-07-04 23:56

> [...]
> vanvittigt..... Har aldrig set dem sådan før.
>
> Men det er heldigvis overstået og nu ved jeg at jeg ikke skal gå i panik

Hvis nabomissen er en ukastreret hankat vil dine hankatte føle sig truede
især hvis du har en hunkat. De vil jo tro at han kommer for at tage pigerne
og lave børn med hende . Men pas på alligevel, for det kan godt udvikle
sig til det rene helvede for dine egne katte hvis nabokatten kommer for at
lave splid. Den følger jo sine instinkter.

Linda

Fra : Jane

Dato : 06-07-04 07:15

Linda Hedegaard Jensen skrev i

> Linda

Linda er du ikke lige sød at kigge på den her side:

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 06-07-04 14:50

Hej Jane
Har jeg gjort, men det er meget uoverskueligt for det ene sted står der man
skal svare nedenunder, det andet sted ovenover. Så vil du ikke forklare mig
hvad jeg gør galt?

Linda

Fra : Jane

Dato : 06-07-04 20:47

> Så vil du ikke forklare mig hvad jeg gør galt?

Det er bedst at citere nedenunder, men det jeg tænkte på var
om du ikke kunne lokkes til at klippe noget mere i dine
citater.

Du citerede alt overnover og det betyder at man skal lede
længe for at komme til dine guldkorn. Se eksempelvis hvordan
jeg har klippet her i det jeg svare på, så du kan se hvad
det er jeg snakker om og hvem det er til men uden at det
fylder en masse og du skal gense alt det som du har skrevet
en gang.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Denise

Dato : 06-07-04 07:41

> [...]
>
> Det er bare utroligt, at det skulle være det. De opførte sig fuldstændig
> vanvittigt..... Har aldrig set dem sådan før.

Hej Linda
Det er netop sådan noget vores indbyrdes kan komme op og slås over, fremmede
dyr i haven. Og første gang det skete var da de var 7 år, dvs de havde levet
sammen i 7 år uden problemer, så jeg blev godt nok chokeret, de var totalt
vilddyr. Lugten efter en ræv giver det meste ballade, hvor jeg har måtte
skille dem ad i et par dage efter slagsmål. Sidst var det dog en hunkat,
hvor de for lidt rundt i huset og til sidst sad og kiggede på hende, så kom
jeg til at røre ved en af kattene, og så for de i hovedet på hinanden, måske
fordi de blev forskrækkede, hvad ved jeg . Og så er det endnu værre hvis
det er i løbegården de er. Her var de dog indendørs og derfor kunne baladen
hurtigt stoppes. Ja, og normalt er de jo perlevenner med leg og vask

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 06-07-04 07:53

Nå ja, indlæget var vist mere til Tine end til Linda

Hilsen Denise