Overvægt
Fra : Sanand

Dato : 05-07-04 15:41

Hvad er jeres mening?

Bilen må have 1100 kg på krogen.
Campingvognens total er på 1200 kg.

Jeg vil gerne et smut til Hartzen, men vakler lidt da jeg lige har vejet
campingvognen på lossepladsens vægt.
Den vejede præcis 1200 kg med "standard" udstyret dvs. uden mad og tøj. Jeg
tog forteltet ud, men kom ikke længere ned end 1160 kg.
Det er 60 kilo for meget. Det er = overvægt. Reglerne siger her: "Nej bliv'
hjemme"

Meeeen... så tænker jeg om det ikke kunne gå alligevel.....

Hvad mener I - skal jeg tage afsted? De sidste 60 kg er svære at finde.

MVH

Anders

PS.
Bilen skal til syn til efteråret, hvor jeg kan få 100 kg mere på krogen (så
jeg må trække 1200 kg.). Men jeg skal til syn først, og det hjælper mig ikke
nu.

Fra : Campingfatter

Dato : 05-07-04 17:52

Jeg ville nu køre alligevel, for strissen brokker sig først ved OVER 7 %
overlæs

Men så koster det også lidt.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Jack og Berit

Fra : Kim Olsen

Dato : 10-07-04 23:00

> Jeg ville nu køre alligevel, for strissen brokker sig først ved OVER 7 %
> overlæs

Ja jeg ville også bare køre.

Og kan man øve sig på et tilpas uskyldigt ansigtudtryk, kan det jo være man
slipper for bøden

Det er vist i øvrigt de færreste campingvogne med nogle år på bagen, der kan
leve op til sin egenvægt.
Min egen KNAUS Azur fra 1986 kan i hvert fald ikke.
Det skyldes ikke fugt eller andet, men at vognen i sin tid er godkendt uden
køleskab, hynder, vandtank osv...

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 05-07-04 20:29

Det er ligesom at spille Lotto - nogen gange vinder man, og de fleste
gange taber man.

Jeg er sikker på, at de er enighed om, at det tyske politi har vist
sig særdeles strikse, og at de har ry for at lure på (måske især
danske?) campingvogne.

HVIS de stopper jer på turen med overvægt - husk registreringsattester
for både bil og campingvogn, hvis du vil have lov at køre videre - så
skal du på stedet lænse campingvognen for den overflødige vægt, og
hvis det ikke lige lader sig gøre, så stopper kørslen her.

Og som sidegevinst får du så en bøde, for ikke at have overholdt
reglerne.

Jeg kender mere end én, som har haft fingrene i denne mølle - og de
synes bestemt ikke, at det er risikoen værd en anden gang.

Fra : Tonni H. Nørgaard

Dato : 05-07-04 22:49

Alle har ret til en mening, eller hvad,
Fortsat go ferie..........