Køb af hund i Sverige
Fra : B Frey

Dato : 05-07-04 11:51

Hej

Hvordan er det med muligheder for at købe en hund i Sverige og tage den med
til Danmark?

/Betina Frey

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 05-07-04 12:08

"B Frey" <musik@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan er det med muligheder for at købe en hund i Sverige og tage den
med
> til Danmark?

Mener du frit kan fragte den hjem så længe den er under 15 uger gammel. Er
den over 15 uger skal den ha' rabies. Det er fra Danmark til Sverige der er
strammere krav. Omvendt gælder samme regler som feks. fra Tyskland... Men
dobbelt-tjek det lige, for er ikke 100% sikker på alder.

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Heidi Jensen

Dato : 06-07-04 17:30

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> strammere krav. Omvendt gælder samme regler som feks. fra Tyskland... Men
> dobbelt-tjek det lige, for er ikke 100% sikker på alder.

Du kan ta' hvad du vil ha' med til Danmark! Hunden skal bare have de
oblikatoriske vac. som er påkrævet i Danmark! Jeg har haft 2 hunde fra
Sverige, begge har jeg bare hentet- og mere har der ikke været ved det! Kun
ejerskiftet naturligvis, det er ikke gratis, som det er første gang i
Danmark!

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 06-07-04 19:58

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> Er den over 15 uger skal den ha' rabies.

Nej da - forhåbentlig ikke !!!!!!! )

Aldersgrænsen er iøvrigt 4 mdr. - herefter skal den være vaccineret. Men
faktisk er det sådan, at man skal melde til tolden at man importerer en
hund, og skulle efter reglerne betale moms af købesummen - har en dame fra
DKK fortalt mig da jeg importerede første gang. Men jeg så ingen toldere da
jeg gik i land, så øhh... (Iøvrigt kan det vel kun være rigtigt hvis man
køber hos en erhvervsopdrætter og ikke betaler "moms" i hjemlandet?)

Mvh Charlotte Eglin
www.candour.dk