CD 1801
Fra : Jørn Dyrholm

Dato : 05-07-04 11:46

Hej
Jeg har forsøgt at anvende programmet Find 1801 til DDA's CD 1801 -men jeg får fejlmelding hver gang jeg forsøger at lægge CDen ind i Programmet!???
Enten kan den ikke finde databasen --eller den oplyser at det er den forkerte mappe?? Kan nogen evt hjælpe mig med problemet ??
Jeg har husket at instalere det databaseprogram som er oplyst i instruktionen !

Ved nogen hvornår CDen med folketællingen fra 1787 udkommer til salg -og om søgefaciliteterne bliver bedre på den end på 1801 CDen ?
Venlig hilsen
Jørn Dyrholm

Fra : Bent Mortensen

Dato : 05-07-04 12:41

"Jørn Dyrholm" <jdyrholm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Jørgen

Du kan hente KipBrowser den har alle de søgefunktioner du har brug for, du
kan søge direkte på CD'en eller instaler CD'en på Harddisken, der medfølger
en fil Kipdata.txt der dækker alle CD'er der er, hvor du så har mulighed for
at søge på alle udkommende Cd'er på en gang, hvis du har instaleret alle
CD'er i den samme mappe på din Harddisk, du kan her efter søge på hele
Landet eller på Amt, Herred eller Sogn efter ønske
den kan hentes her http://www.nsoft.dk/default.asp?news=007
venlig hilsen
Bent Mortensen

Fra : Jørn Dyrholm

Dato : 06-07-04 08:26

Hej

Jeg fulgte dit råd og fik også denne KipBrowser til at fungere uden problemer --Tak for det !
Dog er det ikke lykkedes mig at finde en måde at søge feks et navn på hele CDen i en søgning--kan man det
og ved nogen hvordan man foretager sådan en søgning !
Venlig Hilsen
Jørn Dyrholm

Fra : Ulla Pedersen

Dato : 06-07-04 10:25

[...]

Det kan du sagtens. Oppe i højre side er der et ikon, en tragt. Når du
trykker på den, får du et nyt vindue, hvor du f.eks. kan skrive et navn. I
venstre side er der et tilsvarende ikon. Der kan du vælge årstal, amt og
lign. eller lade være. Tryk så på det ikon der skjuler tomme indtastninger.
Så får du kun de steder, hvor der optræder personer med det søgte navn.

Venlig hilsen
Ulla

Fra : Jørn Dyrholm

Dato : 06-07-04 13:39

Hej

Det virkede bare perfekt !! --Jeg er ingen ørn til al den teknik --men med hjælp fra jer --kan jeg nu komme videre i min søgen --Tak for det !!
Med taknemlig hilsen
Jørn Dyrholm