Kennelhoste?
Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 05-07-04 09:41

Hej
Vi har en 14 mdr. gammel lab - som iflg. dyrlægen har kennelhoste. Han
var til konsultation i lørdags. Igår og idag er det blevet værre. Han
hoster meget med efterflg. opkastningsforsøg. Man kan ligefrem se
mavemusklerne trække sig sammen. Hans opkast er noget hvidt skummende
væske - eller mad. Han har fået kodymagnyl knust i leverpostej - og det
hjælper lidt. Er der nogen måde at lindre hans hoste på?? Andre gode
råd?? Alt modtages med glæde.

mvh

otn

Fra : Karina

Dato : 05-07-04 06:36

>Han har fået kodymagnyl knust i leverpostej - og det
>hjælper lidt. Er der nogen måde at lindre hans hoste >på?? Andre gode
>råd?? Alt modtages med glæde.

Hej

Satkkels hund. Vi har næsten lige været igennem det samme med vores 8 mdr
gamle hvalp.
Vi gav den hostedæmpende piller som kan fåes i håndkøb på Apoteket. Kan
desværre ikke huske hvad de hed, men det ved en dyrlæge sikkert.
Udover det fik han også ½ emperal om morgnen. Det er mod kvalme og skal
haves på recept enten hos egen læge eller dyrlægen.

Vi gav også skånekost som bestod af kogte ris og kogt kylling.

Det bedste er at hunden får en masse ro.
Ikke noget med at gøre den opstemt og glad da det tit udløser et
hosteanfald.

Vi gik ikke rigtige turer med ham mens han var syg. Han kom kun ned i haven
for at tisse og lave.

Men prøv at ring til jeres dyrlæge og spørg om et navn på noget
hostedæmpende.

Håber at jeres hund snart får det bedre.
Og husk at han _ikke_ må komme i kontakt med andre før han er helt rask. De
siger helst en uge efter man er rask for at være sikker på at man ikke
smitter andre.

Mange hilsner Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-04 11:17

<otnfjern@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> væske - eller mad. Han har fået kodymagnyl knust i leverpostej - og det
> hjælper lidt. Er der nogen måde at lindre hans hoste på?? Andre gode

Hej OTN

Nu må du ikke tro at jeg er tosset .... Men en gang om dagen, må du godt
give ham, ½ - 1 skive rugbrød, men brødet er ikke vigtigt, det kunne være
hvad som helst, med lidt rigeligt med margarine, eller opblødt i lidt olie.
Gives gerne så den skal tygge lidt på det. Det helbreder ikke, men lindrer
godt på de tørre slimhinder.

M.V.H.....Benny..

Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 09-07-04 09:30

Hej Karina & Benny

Tak for de gode råd. Efter 8 dage er vufferen ved at være i topform
igen. Kun når han får fart på - kommer der lidt host - og stort set
ingen opkast længere. Herligt!. Især hostesaften tror vi hjalp.

MVH

otn

Fra : DCH

Dato : 05-07-04 12:13

Hej hej

Vores 3 hunde har lige været ramt af kennelhoste. Den ene fik en
indsprøjtning hos dyrlægen der skulle lindre hosten og derefter gav vi
dem hostelindrende piller fra apoteket der fås i håndkøb. Karina - jge
ved ikke om vi tænker på de samme, men dem vi gav hedder Noskapin og
hjælper hurtigt. Derudover skal du bare holde ham i ro for ikke at frem
provokere hosten mere end nødvendigt.

Rigtig god bedring

DCH, Mika

http://www.kandu.dk/

Fra : Karina

Dato : 05-07-04 09:18

>Karina - jge
>ved ikke om vi tænker på de samme, men dem vi gav >hedder Noskapin

Hej DCH

Det var lige præsis dem. Tak skal du have. Ja de var rigtig gode.

Mange hilsner

Karina