Lej ikke campingvognen
Fra : Niels

Dato : 04-07-04 20:25

Lej ikke campingvognen hos Christiansfeld campingcenter.

Campingferie

Så skulle vi på ferie i uge 26 og 27, og som vi plejer blev det sent
inden vi besluttede hvad vi ville. Men det endte med at vi blev enige om
at leje en campingvogn, og køre Jylland rundt med et hold venner som
selv havde campingvogn.
Så i begyndelsen af uge 25 gik vi på nettet og fandt et par steder hvor
de udlejede campingvogne. Vi fandt bla. http://www.chr-feldcc.dk/ som
ifølge hjemmesiden havde masser af ledige vogne, det så næsten lidt for
godt ud, så jeg greb knoglen og ringede. Det viste sig at de ikke havde
opdateret deres hjemmeside, da ham der skulle sørge for det havde fået
barn. Og det kneb faktisk lidt med ledige vogne i uge 26 og 27. Men så
sagde Niels (fra Chrtiansfeld campingcenter) at han fik en vogn hjem
søndag aften, som vi så kunne få mandag i uge 26 og vi fik et tilbud på
de ti dage.
Vi kunne få campingvognen kl. 14.00 så vi kørte hjemmefra (Fredericia)
kl. 13.00 så vi var der faktisk i god tid. Men da Niels så vores
kontrakt så han meget mærkelig ud, og sagde den er da kørt for en halv
time siden. Først troede vi at han tog lidt gas på os, men det gik
hurtigt op for os at det var helt alvorligt. Det lykkedes dog for ham
mellem hans papirlapper og rod at finde en anden vogn i samme størrelse
der var ledig, og efter lidt roden rundt blev den også udstyret med lidt
gyder og blandet bestik og service.
Det første der ikke virker er lyset i højre side på campingvognen, stop
og blinklys virker fint. Og Niels siger at han så det virkede, så det
var bare en løs stikforbindelse i mit stik på bilen. Så vi kørte hjem og
pakkede til turen. Mit stik virker fint med min egen trailer, og et par
stykker andre jeg låner med mellemrum, og lyset kommer aldrig til at
virke på campingvognen.
Første stop på turen bliver nede på Als hos et hold venner, og vi låner
lidt strøm hos dem så vi kan finde rundt. Efter et par godnatøl er der
en der skal op og tisse midt om natten, og efter lidt roden rundt bliver
jeg vækket, hvor tænder man lyset på toilettet, det ender med at hun må
sidde med åben dør og lyset tændt i campingvognen. Dagen efter finder
jeg ud af at begge pærer på toilettet er sprunget, de indkøbes senere på
dagen på en tank.
På den første campingplads stiller vi op, og imens kommer der flere
klager fra familien over lugten på toilettet.. Det er også den første
morgen hvor vi skal klare os selv i campingvognen, vi får med besvær
kogt vandt til kaffe i en lille gryde, det ene gasblus nægter totalt at
afgive blot den mindste smule gas til en flamme, og på det andet skal
tændesikringen holdes umanerligt længe.
I løbet af dagen kigger jeg så på problemet med lugten fra toilettet,
det viser sig at tanken er næsten helt fuld, efter at have været brugt
en enkelt gang, og at der sandsynligvis ikke har været brugt de
kemikalier der skal i sådan et toilet. Det lugtede i hvert fald ganske
fælt, og jeg måtte spule ind i tanken med vandslangen flere gange for at
få de sidste rester ud.
Vi lånte en elkedel af vennerne, så vi kunne lave morgenkaffe uden at
skulle sidde med fingeren på gasknappen de første par minutter. Men et
par aftener senere skulle vi have kartofler, så gang i den største
gryde, og så lidt tålmodighed ved gassen, så skulle det nok gå troede
jeg. Gasblusset brændte fint når der ikke var en gryde på, men når man
satte gryden på gik der et kort øjeblik så gik gassen ud, det endte med
at vi fik kogt kartofler hos vennerne.
Jeg ringede til Niels fra Christiansfeld Camping, han var lettere
afvisende, og at jeg sagtens kunne ordne gassen selv, ”du skal bare lige
vride brænderen af, og så rense dysen med en nål”, jeg forsøgte, men
turde ikke vride til på brænderne, jeg ville jo ikke ødelægge noget. Så
jeg ringede igen, og fortalte ham at der oven i brænderne var to
torxskruer, som jeg ikke havde værktøj til, han ville så få en tekniker
til at ringe.
Han ringede aldrig, og jeg gad ikke bruge mere af min ferie på at ringe
efter hjælp. Vi klarede os med vennernes elkedel og gasblus.
Vi afleverede Campingvognen her i lørdags, og var noget spændte på hvad
han ville sige. Han sagde ikke så meget da jeg fortalte om problemerne,
og at teknikeren ikke havde ringet. Hans undskyldning var at han da
virkelig ikke havde tid at tjekke alle de campingvogne igennem. Vi
skulle have vores depositum tilbage, og han skrev en check på beløbet,
jeg spurgte om han virkelig mente han kunne klare sig med det, jeg havde
da forventet et afslag i prisen, men næ nej det var jo ikke hans skyld
at det ikke duede. Jeg blev så gal at jeg blot tog checken og gik min vej.

Spørgsmålet er så er der andre steder at klage sin nød end her?

Kan man forlange noget afslag for:
At skifte pærer (ikke engang dem fik jeg penge tilbage for)
At tømme lokumstønden og rense den.
At skulle klare sig uden gasblus i ti dage
At lyset ikke virker korrekt på vognen

Mvh. Niels E. Jensen

Fra : Campingfatter

Dato : 04-07-04 21:20

Hvis du er medlem af DCU, ville jeg nok gå til Dem.
Jeg har da været ude for noget lignende med en autocamper.

Der fik jeg ikke depositummet tilbage.

Det var en mand ude på Amager.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Jack Preusse

Chairman - WEBmaster
Gelaendewagen.dk

Sandbyvej 29, 3. sal.

DK-2730 Herlev

Telefon: +45 25460285

Email: jack@preusse.dk

Domains hosted by Preusse:
Web: www.preusse.dk - www.musiktransport.com
www.klavertransport.com - www.gelaendewagen.dk
www.most.dk - www.transportleder.dk - www.flyttefolk.dk

Disclaimer
This message (including any attachments) contains confidential information
intended for a specific individual and purpose, and is protected by law.
If you are not the intended recipient, you should delete this message
and are hereby notified that any disclosure, copying, or distribution
of this message, or the taking of any action based on it,
is strictly prohibited.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-07-04 06:40

"Niels" <niels.supermand.jensen@bpanet.dk> wrote in message
> [...]

snip en lang histroie

> Kan man forlange noget afslag for:
> At skifte pærer (ikke engang dem fik jeg penge tilbage for)
> At tømme lokumstønden og rense den.
> At skulle klare sig uden gasblus i ti dage
> At lyset ikke virker korrekt på vognen

Det er selvfølgelig ærgeligt, men (og lad nu værre med at opfatte dette
indlæg som et personangreb, for det er ikke ment sådan) Du kommer i sidste
øjeblik og lejer en vogn som du burde vide ikke er klargjort, Så jeg synes
faktisk firmaet har strukket sig langt for at hjælpe dig så du kunne komme
på ferie. Jeg ved godt du skriver at de havde lovet dig en vogn, og det er
selvfølge ligt lidt dårligt at den lovede vogn så ikke er der som lovet,
meeeen det er jo i ferietiden, og mange firmaer er småt kørende med
personale, og derfor hårdt presset arbejdsmæssigt, og så sker fejl jo. Så
mit råd er kom ud af buske i ordenlig tid til næste år.

Peter

Fra : Torbenth

Dato : 05-07-04 14:21

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indlæg som et personangreb, for det er ikke ment sådan) Du kommer i sidste
> øjeblik og lejer en vogn som du burde vide ikke er klargjort,

Puha hvor er vi mange der er heldige med vores vogne og ikke har de
problemer, ovenikøbet efter een tur. Tænk engang, efter din mening var
vognen iorden før forrige lejer fik den. Han har så misligholdt vognen så
meget at ovenstående mangler fremkom. På een tur. For det må være det der er
din mening med dit indlæg.
Du kunne vel ikke i din vildeste fantasi forestille dig, at hans vogne bare
er dårligt vedligeholdte?
Mvh.
Torben

Fra : Niels

Dato : 05-07-04 15:16

Torbenth wrote:
> [...]
> din mening med dit indlæg.
> Du kunne vel ikke i din vildeste fantasi forestille dig, at hans vogne bare

Her et svar til både Torben og Peter.

Jeg kan sagtens acceptere at der er fejl og mangler på noget man lejer,
det kan vel næsten ikke undgås, det er mere mandens ligegyldighed
overfor problemerne, og manglende vilje til at tage sig af dem der
irriterer mig.

I min verden ville en rigtig løsning have været, at da jeg ringede med
gassen skulle han have sagt. Du kører bare ind til den nærmeste
campingforhandler og får det lavet, vi skal nok betale, og evt. have
anvist en i nærheden af hvor vi var. Hvis han havde stukket mig en
flaske rødvin eller lign. for det med lokummet, betalt pærerne, og sagt
"Ved du hvad, det er jeg ked af, den smuttede sgu." Så havde jeg nok
ikke skrevet det første indlæg.

Hvordan burde jeg vide at vognen ikke er klargjort? Og det at man kommer
i sidste øjeblik og lejer, betyder det at man blot skal finde sig i en
masse fejl?

Jeg ved ikke hvornår fejlene er opstået, og det er vel egentlig også
uvæsentligt.

Min fantasi er ikke særlig vild, men jo jeg kan sagtens forstille mig at
hans vogne er dårligt vedligeholdte. Sådan som han selv behandlede den,
og den så ud både udvendig og invendig.

Og sidst det med personangreb, når man skriver på nyhedsgrupperne, er
det ikke altid man får de svar man forventer

Og mine svar skal da heller ikke opfattes som angreb

Mvh. Niels

Fra : Torbenth

Dato : 05-07-04 15:56

> [...]
>
> Og sidst det med personangreb, når man skriver på nyhedsgrupperne, er
> det ikke altid man får de svar man forventer

Hej Niels.

Mit svar var et forsvar for dig.
Hvis du lagde mærke til hvem det var stilet til, kunne du se det.
Jeg mener selvfølgelig, at selvom du fik en ikke klargjort vogn, var der alt
for meget i vejen med den, til at det kunne komme ind under alm. klargøring.

Mvh.
Torben

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-07-04 18:13

> [...]
> det kan vel næsten ikke undgås, det er mere mandens ligegyldighed
> overfor problemerne, og manglende vilje til at tage sig af dem der

man skal ikke acceptere fejl og mangler under normale omtændigheder.

> [...]
> flaske rødvin eller lign. for det med lokummet, betalt pærerne, og sagt
> "Ved du hvad, det er jeg ked af, den smuttede sgu." Så havde jeg nok

jamen det er vi ikke uenige om. Sagen kunne sagtens have været håndteret
mere elegant

> [...]
> masse fejl?
>
> Jeg ved ikke hvornår fejlene er opstået, og det er vel egentlig også

Nej men det jeg kan forestille mig der er sket er følgende scenario:
travlhed p.g.a ferietid. Du ringer og vil skide gerne have en vogn. fyren
vil gerne være en flink fyr og redde din ferie, og overser i farten at der
rent faktisk ikke er nogen ledige vogne. Da du så dukker op og man bliver
opmærksom på fejlen føler man at man er nødt til at skaffe dig en vogn koste
hvad det vil.

> [...]
>
> Og sidst det med personangreb, når man skriver på nyhedsgrupperne, er
> det ikke altid man får de svar man forventer

Nej men ofte blive en modsat mening opfattet som mudderkastning, og jeg
ville bare foregribe at du opfattede det som sådan, for det var ikke ment
sådan

> Og mine svar skal da heller ikke opfattes som angreb

jamne så kan vi da sagtens få nogle gode diskussioner

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-07-04 15:17

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message

> "Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

> Puha hvor er vi mange der er heldige med vores vogne og ikke har de
> problemer, ovenikøbet efter een tur.

ja det er synd, allermest fordi han jo nu har fået et forkert indtryk af
campinglivets glæder

> [...]
> meget at ovenstående mangler fremkom. På een tur. For det må være det der

Det tager jeg vist ikke stilling til.

> Du kunne vel ikke i din vildeste fantasi forestille dig, at hans vogne
bare
> er dårligt vedligeholdte?

som historien er fremlagt, så er det selvfølgelig en mulighed, men udlejer
fik ikke en chance for at vise om det er tilfældet. Det kunne jo også være
at den vogn han fik var en vogn der slet ikke skulle have været udlejet.

Peter

Fra : Torbenth

Dato : 05-07-04 16:03

> [...]
> at den vogn han fik var en vogn der slet ikke skulle have været udlejet.

Du kan da ikke for alvor mene, at alle de mangler kun skyldtes at vognen
ikke var klargjort fra forrige lejer. Så ser det sgu galt ud med kvaliteten
af vogne i Danmark.
I og med du skriver som du gør, må du mene at forrige lejer har misligholdt
vognen. Du mener at forhandleren til forrige lejer har afleveret en vogn
hvor bl.a. lys og gasinstallation var iorden, men at han bare ikke har fået
klargjort den.
At det evt. skulle være en vogn som ikke skulle have været lejet ud, kommer
knagme ikke den nye lejer ved.
Hvis det var for at hjælpe den nye lejer, burde forhandleren have oplyst om
manglerne!!
Men det mener du altså ikke.
Fri os for meninger som dine på en høflig forespørgsel som den Niels kom med
og gi' et ordentligt svar istedet.

Hilsen
Torben

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-07-04 18:15

> Fri os for meninger som dine på en høflig forespørgsel som den Niels kom
med
> og gi' et ordentligt svar istedet.

Fri os for dine personlige sym- og antipatier, og overlad til dem der har
grund til at være fornærmet i stedet for selv at blive det på andres vegne

Peter

Fra : Torbenth

Dato : 05-07-04 18:54

> Fri os for dine personlige sym- og antipatier, og overlad til dem der har
> grund til at være fornærmet i stedet for selv at blive det på andres vegne

Hvorfor dog det. De bliver jo skræmt væk med meninger som din. Du skulle
have tænkt over Niels's spørgsmål inden du kom med dit svar.
Og du indrømmer så også nu, at han har en grund til at blive fornærmet.

Torben

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-07-04 19:19

> "Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
>

> Hvorfor dog det. De bliver jo skræmt væk med meninger som din.

det synes ikke at være tilfældet

Du skulle
> have tænkt over Niels's spørgsmål inden du kom med dit svar.
> Og du indrømmer så også nu, at han har en grund til at blive fornærmet.

nej det gør jeg ikke

EOD MD

Peter

Fra : joke

Dato : 06-07-04 10:42

Kunne man ikke forstille sig at den vogn der blev lejet ud faktisk var en
indkommen salgsvogn, som åbenbart ikke var klargjort til salg endnu (de ting
laves sikkert ikke før den er solgt) men i forbindelse med klargøringen.

At man så lejer den ud er en helt anden historie det burde man ikke i
hvertfald ikke uden at have tjekket den.

Ja man prøver at hjælpen en mand i nød, men skyder sig selv i fødderne ved
at levere en ringe kvalitet.

Så havde det været bedre fra start at sige alt udsolgt

Hilsen

Johnny

Fra : Niels

Dato : 06-07-04 12:42

joke wrote:

> [...]
> hvertfald ikke uden at have tjekket den.
>
> Ja man prøver at hjælpen en mand i nød, men skyder sig selv i fødderne ved

Du skriver en mand i nød, og et par andre har nævnt noget lignende. Jeg
mener ikke selv at jeg var i nød, faktisk havde jeg en anden vogn på
hånden fra en helt anden udlejer. Men tilbuddet fra Christiansfeld var
bare bedre.
Jeg har ikke presset nogen eler ringet med gråd i stemmen for at
leje en vogn, jeg ringede og spurgte om der var ledige vogne og efter
priser.

> Så havde det været bedre fra start at sige alt udsolgt

Helt enig.

Mvh. Niels

Fra : Carsten Holck

Dato : 06-07-04 13:23

Niels wrote:

> [...]
> Jeg har ikke presset nogen eler ringet med gråd i stemmen for at
> leje en vogn, jeg ringede og spurgte om der var ledige vogne og efter

Det var vel forhandleren der var i nød for at have noget at leje ud

--
/carsten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-07-04 14:55

"joke" <freya1995haderspam@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> at levere en ringe kvalitet.
>
> Så havde det været bedre fra start at sige alt udsolgt

Det var lige præcis min pointe, men den fangede torben ikke inden han farede
i blækhuset

Peter

Fra : Torbenth

Dato : 06-07-04 23:24

Peter, det var ikke hvad du skrev. Du skrev (et klip):
[...]
Hvordan skulle Niels vide at vognen udover ikke at være klargjort, slet ikke
var egnet til camping? Og hvordan kan du vide, at Niels burde vide o.s.v.?

Læs lige igen sidste indlæg fra Niels.
Min pointe er: Hvorfor skal der i mange tilfælde skydes med skarpt mod en
spørger som føler han har fået taget rø...?
Ingen kan vide hvad der er sket og må derfor tage stilling til et givent
spørgsmål og regne med at spørgeren har ret. Man er uskyldig indtil man er
dømt.

Torben

Fra : floffy21

Dato : 06-07-04 23:30

Jeg har købt vogn hos Christiansfeldt camping, og synes de er flinke og
hjælpsomme, men kan godt se du burde have haft en form for kompensation,
vi havde problemer da vi havde købt vores, vi købte en ny vogn sidste
sommer med demo fortelt, og da teltet skulle stilles op, manglede de
klips til at sætte stængerne i, vi ringede så til Niels og sagde de ikke
var der, men det påstod han at det var de for det var ham selv der havde
pakket det ned for os, så ledte vi videre i en times tid, og kunne
stadig ikke finde dem, og fik ringet til dem et par gange, og endelig
sagde han så at vi måtte købe nogle nye klips på pladsen og få pengene
retur hos dem. Det forholdt sig så sådan at de ikke havde nogen, så vi
måtte undvære at slå teltet op, og fik nogle nye klips, da vi kom til
Christiansfeldt.
det ville jeg jo så mene var det mindste han kunne have gjort for jer,
nemlig have sagt at han nok skulle betale jeres ekstra udgifter. Men det
virker som om det er en salgvogn, og ikke normal en udlejning, for jeg
går da ikke ud fra at udlejningsvogne er i så dårlig stand, men kan du
ikke prøve at skrive en mail til Niels, og beklage dig, og hvis det ikke
virker, vil jeg tro det er rejsegaranti fonden eller måske
forbrugerstyrelsen, hvis du er medlem af fdm kan du jo evt få en snak
med deres jurister. Men i første omgang prøv at skrive til
Christiansfeldt camping og forklar hvor mange problemer du havde, og han
godt kunne betale dine ekstra omkostninger ved leje, og måske komme med
en beklagelse :)

Camilla

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels

Dato : 07-07-04 13:42

floffy21 wrote:
> [...]
> Christiansfeldt camping og forklar hvor mange problemer du havde, og han
> godt kunne betale dine ekstra omkostninger ved leje, og måske komme med

Nu var det jo Niels jeg snakkede med da jeg afleverede vognen, så jeg
tror ikke at det vil hjælpe at skrive en mail til ham.

Det med rejsegarantifonden, forbrugerstyrelsen og fdm er måske lige i
overkanten af hvad jeg gider at bruge af krudt på det. Det var jo ikke
for at score en klat penge jeg klagede, mere fordi jeg var godt harm
over behandlingen, og hans manglende vilje til at gøre et eller andet
ved sagen. Og sidst men ikke mindst en advarsel til andre om at tjekke
det hele igennem inden de lejer hos ham.

Jeg har postet mit første indlæg hos DCU, og overvejer hvor jeg ellers
kan smide det.

Men ellers er jeg ved at være kølet af, så jeg gør nok ikke ret
meget mere ved det.

Mvh. Niels

Og tak for deltagelsen.

Fra : Michael Fjordby Jens~

Dato : 13-08-04 16:08

Hej niels

Sikke en dårlig oplevelse. Næste gang du skal leje en vogn så ring
til mig, jeg tjekker altid mine vogne inden jeg sender dem afsted.
www.fjordby.dk

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 13-08-04 19:46

Er dette indlæg ikke en omgåelse af reglerne, dette er vist nok en reklame
for en udlejer af campingvogne.

For i øvrigt er jeg altid blevet behandlet godt hos Christiansfeld
campingcenter, så jeg ved ikke rigtig, hvor det er gået galt.
Servicen er for mig, helt i top i denne forretning i Sønderjylland.

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 21-08-04 19:36

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> wrote in message news:<411d0c58$0$299$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> campingcenter, så jeg ved ikke rigtig, hvor det er gået galt.
> Servicen er for mig, helt i top i denne forretning i Sønderjylland.

mvh
Steen
www.kloster-trailerudlejning.dk