Venskab når man er forelsket
Fra : Sandy Andy

Dato : 04-07-04 11:48

Jeg ved ikke om nogen kender denne eller lignende situationer - Men hold
kæft hvor synes jeg det er dumt, irriterende og uretfærdigt.

Forestil jer følgende;

2 mennesker der virkeligt holder af hinanden, er forelskede i hinanden,
men af forskellige grunde kan de ikke få hinanden.
Ren Romeo og Julie

Hvad er chancen for at de 2 mennesker, kan "nøjes med" at være gode
veninder? Når de begge hver især skal kæmpe mod lysten til at tage den
anden i hånden, kysse og holde om den anden, men ikke tør give efter,
for de ved begge at i så fald vil den ene, og højest sansynligvis dem
begge 2, blive såret på et tidspunkt?

Det er virkeligt en dum situation, for jeg vil jo heller ikke miste
hende - Men kan jeg virkeligt være "kun" veninde med hende?

Hilsen Sandy

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-07-04 12:04

"Sandy Andy" <sandyandy@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> 2 mennesker der virkeligt holder af hinanden, er forelskede i hinanden,
> men af forskellige grunde kan de ikke få hinanden.
> Ren Romeo og Julie

Det virker velkendt for mig.

> [...]
> anden i hånden, kysse og holde om den anden, men ikke tør give efter,
> for de ved begge at i så fald vil den ene, og højest sansynligvis dem

Det kan jeg ikke udtale mig om, da jeg har forkert køn. Mit umiddelbare
indtryk er dog, at det er meget normalt, at gode veninder (slyngveninder)
holder hinanden i hånden og holder om hinanden. De kysser nok ikke
hinanden...

> Det er virkeligt en dum situation, for jeg vil jo heller ikke miste
> hende - Men kan jeg virkeligt være "kun" veninde med hende?

Du har vel ikke andre muligheder end enten være en god veninde eller miste
hende.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Ole Olsen

Dato : 04-07-04 13:57

Sandy Andy <sandyandy@ofir.dk> wrote in news:cc8mud$eme$1@news.net.uni-
c.dk:

> Jeg ved ikke om nogen kender denne eller lignende situationer - Men
> hold kæft hvor synes jeg det er dumt, irriterende og uretfærdigt.

Tja, det er livet jo indimellem

> Forestil jer følgende;
>
> 2 mennesker der virkeligt holder af hinanden, er forelskede i
> hinanden, men af forskellige grunde kan de ikke få hinanden.
> Ren Romeo og Julie

Nu skriver du jo ikke, hvorfor i to ikke kan få hinanden. Er i i andre
forhold? Er i bange for omgivelsernes reaktion? Eller noget helt tredje?

> [...]
> anden i hånden, kysse og holde om den anden, men ikke tør give efter,
> for de ved begge at i så fald vil den ene, og højest sansynligvis dem

Chancerne er nok ikke særligt store, vil jeg tro. Hvordan chancerne så
er for at gå tilbage til "bare" at være veninder efter at broen til
noget mere er krydset, tør jeg dog ikke byde på.

Hvis man indgår i et forhold, og da især et kærlighedsforhold, så er
chancen jo ALTID til stede for, at man kan blive såret. Omvendt er det
da den værst tænkelige grund til ikke at indgå i et forhold, altså
angsten for at blive såret, mener jeg. Så vil du jo komme til at leve
dit liv med en slags osteklokke mellem dig og den verden, du ikke tør
lade komme for tæt på.

Nu ved jeg jo heller ikke, hvor gamle du/ i er, og om det, du tænker på,
er situationen, hvor den ene af jer måske finder en fyr på et tidspunkt?
Igen: man kan jo altid risikere at miste sin partner, det gælder alle
typer forhold.

Hvis du er sikker på hendes følelser for dig, hvorfor så ikke? Hvis det
er/ føles helt rigtigt for jer - og det må i jo bedst vide selv, så
hvorfor ikke? Du/ i kan jo alligevel ikke leve hele livet ud fra en idé
om at gøre alle tilfredse og ikke "skuffe" nogen (og hvem siger, at
nogen bliver skuffet i dette tilfælde?). Så vågner du da en dag op som
en meget bitter gammel kone, som livet er gået forbi. Der er jo heller
ingen, der siger, at i behøver at "springe ud" med fuld hornmusik og
deltagelse i gay pride-parader med det samme. Tag dog et skridt ad
gangen, og se, om isen bærer.

Men selvfølgelig er det til syvende og sidst kun dig/ jer, der kan
træffe den afgørelse. Der gives jo desværre ingen facitliste her i
livet, kun erfaringer. Men nogle erfaringer er jo trods alt også så
gode, at man nødig ville have undværet dem.

> Det er virkeligt en dum situation, for jeg vil jo heller ikke miste
> hende - Men kan jeg virkeligt være "kun" veninde med hende?

Det lyder lidt som om jeres veninde-forhold allerede lider noget under
jeres lyster/ følelser. Hvis jeres kærlighed rækker videre end til
veninde-status, så må du/ i jo før eller siden træffe et valg alligevel,
tror jeg. Det bliver vel for smertefuldt for jer begge i det lange løb
at fortsætte med at omgås på den måde, du beskriver nu, eller?

Held og lykke i hvert fald, uanset hvad i vælger. Kun tiden vil vise, om
i valgte rigtigt. At gøre ingenting er naturligvis også et valg, det er
bare nogen gange heller ikke det rigtige valg. Life's a bitch, ikke?

Mvh.

Ole O.

Fra : Sandy Andy

Dato : 04-07-04 20:40

Ole Olsen wrote:

> Nu skriver du jo ikke, hvorfor i to ikke kan få hinanden. Er i i andre
> forhold? Er i bange for omgivelsernes reaktion? Eller noget helt tredje?

Jeg er i forhold, hun er for tiden single - Og ja, der ligger nok også
en smule "bange for omgivelsernes reaktion" i det.

> [...]
> er situationen, hvor den ene af jer måske finder en fyr på et tidspunkt?
> Igen: man kan jo altid risikere at miste sin partner, det gælder alle

Det er jo nemlig lige det, at hun jo "selvfølgelig" også ønsker sig i
livet, at have én at komme hjem til om aftenen, at dele sorger og glæder
med og alt det andet, alt det som jeg har med min fyr.
Og hun ved også at det ikke vil blive mig, for hun ved at jeg aldrig
nogensinde vil forlade min kæreste.
Men når hun så på et tidspunkt finder én at dele sit liv med, så er det
jo ikke sikket at han kan/vil acceptere det forhold hun og jeg har - Og
hvis den person så skulle være en kvinde, så er jeg meget sikker på at
hun ikke vil acceptere det.

> Held og lykke i hvert fald, uanset hvad i vælger. Kun tiden vil vise, om
> i valgte rigtigt. At gøre ingenting er naturligvis også et valg, det er
> bare nogen gange heller ikke det rigtige valg. Life's a bitch, ikke?

Mange tak for det. Faktisk kan jeg kun give dig ret i det du ellers har
skrevet - Så er det jo bare om jeg/vi har modet til det også.

Hilsen Sandy

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-07-04 15:21

[Sandy Andy | Sun, 04 Jul 2004 12:47:35 +0200]

>Hvad er chancen for at de 2 mennesker, kan "nøjes med" at være gode
>veninder?

Jeg tror desværre at det er meget svært, og der alligevel en dag vil ske
noget der ændrer venskabet.

Men hvis kærligheden er stærk nok, så hold ud - måske vil verdenen en dag se
anderledes ud for jer begge og i får mulighed for at udvikle jeres venskab
til et forhold?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Jimmy

Dato : 22-07-04 13:32

> [...]
>
> Det er virkeligt en dum situation, for jeg vil jo heller ikke miste
> hende - Men kan jeg virkeligt være "kun" veninde med hende?

Prøv med Tine Bryld og Tværs på P4.