Hvilket Barton bundkort med god lyd og div~
Fra : none

Dato : 04-07-04 11:06

Jeg overvejer at opgradere og vil selvfølgelig gerne gøre det så
økonomisk som muligt. Jeg har tidligere fået anbefalet et ABIT NF7-S
V2.0 og det ser også fint ud pånær aktiv chipsetkøler.

Men jeg vil høre om der er billigere alternativer. Jeg er ikke så
bekymret for om kortet yder marginalt dårligere end de bedste, men det
skal være et stabilt kort.

Jeg vil gerne OC processoren moderat, derudover skal onboard lyd være
god nok til at erstatte et lydkort (ikke sindsyg kritisk). Der må gerne
være onboard firewire, men dette er ikke ultimativt krav. Helst passivt
kølet. Der skal være onboard netkort og usb2.

Hvad kan være et bud på sådan er kort. Er der nogen standarder man skal
være opmærksom på, kan sgu ikke overskue det, det ser ud som om det
vælter frem med nye ting

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mig

Dato : 04-07-04 20:41

"none" <none@none.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan være et bud på sådan er kort. Er der nogen standarder man skal
> være opmærksom på, kan sgu ikke overskue det, det ser ud som om det

Tja jeg vil dog osse sige Abit NF7-S Rev.2..der har lige været en tråd om
en der ville udskifte blæseren på chipsettet til passiv køling....der kunne
vidst købes en hos Studiedata.dk

Fra : none

Dato : 04-07-04 22:10

In article <_2ZFc.3924$3Z3.2092@news.get2net.dk>, 123@123.dk says...
> Tja jeg vil dog osse sige Abit NF7-S Rev.2..der har lige været en tråd om
> en der ville udskifte blæseren på chipsettet til passiv køling....der kunne
> vidst købes en hos Studiedata.dk

Ja det så jeg godt, ville egentlig gerne undgå at skulle modde på et nyt
bundkort.

Men er soundstorm så meget bedre end andre onboard lydløsninger ??

Hygge

Jakob

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-07-04 23:07

> In article <_2ZFc.3924$3Z3.2092@news.get2net.dk>, 123@123.dk says...
>

> Ja det så jeg godt, ville egentlig gerne undgå at skulle modde på et nyt
> bundkort.

Det er et lille indgreb, og der kan næsten ikke gå noget galt.

> Men er soundstorm så meget bedre end andre onboard lydløsninger ??

Et ord: Ja!

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-07-04 15:12

Martin Johansson mumbled his insignificant opinion in:
40e87f8c$0$290$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Det er et lille indgreb, og der kan næsten ikke gå noget galt.
Famous last words? :)

> Et ord: Ja!
Det er det eneste jeg savner på mit a7n8x-x board, i dag ville jeg have købt
et deluxe og fået soundstorm med.

Fra : none

Dato : 05-07-04 16:26

> Det er det eneste jeg savner på mit a7n8x-x board, i dag ville jeg have købt
> et deluxe og fået soundstorm med.

OK tak for svarene til alle

Hygge

Jakob

Fra : Ulrik Løye

Dato : 06-07-04 06:27

"Mig" <123@123.dk> wrote in message

> [...]
> >
> Tja jeg vil dog osse sige Abit NF7-S Rev.2..der har lige været en tråd om
> en der ville udskifte blæseren på chipsettet til passiv køling....der

Jeg har et Abit NF7-S Rev.2 og har brugt det uden NB blæser gennem længere
tid uden problemer på trods af OC (op til 11x227MHz). Jeg har siden
demonteret NB køleprofilen og limet en større, gammel cpu køleprofil på.

/ulrik

Fra : none

Dato : 06-07-04 17:02

> Jeg har et Abit NF7-S Rev.2 og har brugt det uden NB blæser gennem længere
> tid uden problemer på trods af OC (op til 11x227MHz). Jeg har siden
> demonteret NB køleprofilen og limet en større, gammel cpu køleprofil på.

Ahh ok tak for tippet

Jakob

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-07-04 23:09

> [...]
>
> Hvad kan være et bud på sådan er kort. Er der nogen standarder man skal
> være opmærksom på, kan sgu ikke overskue det, det ser ud som om det

NF7-S rev. 2.0 får også en stemme herfra.
Chipsæt køleren kan skiftes til en passiv Zalman profil, koster vist 40-50
kr.

Alternativt kunne man kigge på Abit AN7, lyddelen skulle vist være marginalt
bedre.

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-04 18:14

Hey!

Jeg har et Asus A7N8X Deluxe

Det har gode overclockings muligheder, digital lyd udgang, surround analog
udgang, 2x netkort, firewire, usb 2.0, samt passiv northbrigde køler....

Jeg har aldrig haft problemer med det, kørt perfekt i snart et år...

Du kan evt købe den nye udgave af det der vidst nok hedder A7N8X-E Deluxe...
Der er bla. kommet gigalan på og lidt flere småting...

Mvh
Aksel Spandet

Fra : none

Dato : 05-07-04 21:59

> Du kan evt købe den nye udgave af det der vidst nok hedder A7N8X-E Deluxe...
> Der er bla. kommet gigalan på og lidt flere småting...

Lyder dyrt , har set det men økonomi er en faktor desværre

jakob

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-04 22:59

Hey!

> Lyder dyrt , har set det men økonomi er en faktor desværre
Som sagt er det jo også deluxe (-:

Men så kunne du jo tage den skrabbede udgave A7N8X-X til 485kr.

Der er så godt nok ikke firewire på, og heller ingen sata controller...

Mvh
Aksel Spandet

Fra : René Lønstrup

Dato : 06-07-04 00:09

Aksel Spandet <akselspandetSNABEL-Ahotmail.com> wrote:
> Som sagt er det jo også deluxe (-:
>
> Men så kunne du jo tage den skrabbede udgave A7N8X-X til 485kr.
>
> Der er så godt nok ikke firewire på, og heller ingen sata
> controller...

Men heller ingen Soundstorm

Asus A7N8X (-E) Deluxe og Abit NF7-S er de eneste Soundstorm-berigede kort
jeg umiddelbart kan finde på edbpriser.dk (sammenlignet med nVidia's liste
her: http://www.nvidia.com/object/motherboards.html ). Så man skal nok regne
med at ryge op i de ca. 730-750 kr + porto, hvis der skal god lyd på.

Personligt syntes jeg helt klart at det er de sidste 250 kr værd, men er det
jo ikke mig der skal punge ud så det kan jeg jo sagtens sige

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Laziter [9440]

Dato : 06-07-04 00:22

"René Lønstrup" <rel@rel7star.dk> skrev i en meddelelse

> Asus A7N8X (-E) Deluxe og Abit NF7-S er de eneste Soundstorm-berigede kort
> jeg umiddelbart kan finde på edbpriser.dk

Der er også Abit AN7 kortet der koster 767,- kr.

Mvh
Benjamin

Fra : René Lønstrup

Dato : 06-07-04 00:36

Laziter [9440] <laziter@NOSPAMgamebox.net> wrote:

> Der er også Abit AN7 kortet der koster 767,- kr.

Du har ret. Weird, det dukkede ikke op da jeg søgte efter Socket A
bundkort..

Fra : none

Dato : 06-07-04 17:05

> Men heller ingen Soundstorm

Ja det er jo en god pointe, jeg har et firewirekort, så det er ikke så
nødvendigt (vil dog godt undgå for mange kort) men mit lydkort er skod
og man får vel ikke meget lydkort for 250 kr. Jeg kan godt lide at
delene er integreret så er der vel mindre muligheder for konflikter af
den ene og anden art...

Venlig hilsen

Jakob