Tæge-kort/fjerner
Fra : Nana Sørensen

Dato : 03-07-04 21:36

Hejsa gruppe....

Som nogen ved, ejer jeg den her lille chihuahua kaldet Peanut. Han har lige
været på ferie og fik der sin allerførste flåt oven på hovedet. En ting er
at jeg fik den fjernet med en pincet, og fik hovedet med, men inden havde de
andre sommerhusgæster hældt olie på hans hovede, hvor den sad, i den tro at
den ville dø af det. Flåten altså. JEG er godt klar over at det ikke har
noget på sig, at man skulle kunne kvæle en flåt med mayonaise, olie eller
whatever, men hvad gør man så? Jeg har set de her "tægekort" som er en
dankortlignende dims med en speciel revne i. Har også luret lidt på
tågefjernere i tang-form osv. Er det noget i har god erfaring med? Det var
nemlig lidt besværligt at fjerne en flåt med en pincet, for hunden var både
indsmurt i olie og var i øvrigt ikke specielt tilfreds med situationen.
Jeg gider bare ikke at give en 50´er for en flåtfjerne, hvis det bare er
noget lort.
Peanut er i øvrigt behandlet med frontline, som skulle beskytte mod flåter,
men det gør det jo så ikke. Han har til gengæld ikke lopper.
Håber at gruppen endnu engang træder til med gode råd.

Mvh. Nana

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-07-04 22:28

> [...]

> men det gør det jo så ikke. Han har til gengæld ikke lopper.
> Håber at gruppen endnu engang træder til med gode råd.

HEjsa Nana og Peanut

Vi har en flåttang som virker "modsat" af en pincet, forstået på den måde at
når du trykker den sammen åbner spidsen sig så man kan sætte den ned om
tægen. Så slipper man og tangen tager fat i tægen. Så er det bare at dreje
et par omgange og tægen slipper. Bruger den både på hund og kat og den
fungere perfekt har aldrig været ude for at hovedet ikke kom med af. Det
skal lige siges at den er ikke spids som de fleste pinceter, men har derimod
to flader som den holder om tægen med.

Mvh Martin og Kemba

Fra : Nana Sørensen

Dato : 03-07-04 22:47

> [...]
> fungere perfekt har aldrig været ude for at hovedet ikke kom med af. Det
> skal lige siges at den er ikke spids som de fleste pinceter, men har

Hej Martin Og Kemba....
(skægt i øvrigt at man snart begynder at have styr på hvilken hund der hører
til hvem, og hvilke problemer de har.)
Hvor finder jeg sådan en tægetangsfætter henne? Det lyder supersmart, at
kæberne sætter sig fast så man bare skal koncentrere sig om at dreje rundt.
Jeg kan i øvrigt heller ikke forestille mig at et tægekort virker, medmindre
det har en skjult funktion, som jeg ikke kender til.
Tak for svaret.... I ER altså nogle sweetie-pies her i gruppen.

Mvh. Nana

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-07-04 22:58

> [...]
> det har en skjult funktion, som jeg ikke kender til.
> Tak for svaret.... I ER altså nogle sweetie-pies her i gruppen.

hmmmmm.....

Vi er blevet enige om at vi købte den hos vores lokale grovvare center, men
jeg mener også at ha set den hos dyrlægen.

Mvh MArtin

Fra : Finn Andersen

Dato : 03-07-04 22:59

Hej Nana.

ja det kan godt være et problem med alle de tæger, og gode råd kan være
dyrer. Men ikke alle er så dyrer, at man ikke har råd til det.

jeg har en tægefjerner, og jeg syndes at den er rigtig god. jeg ved at den
kan købes hos matas, og på apoteket til omkring 75 kr. Den er af metal, og
er lidt spis i det.
Så jeg kan kun anbefale den, da jeg bruger min ret tit.

Så held og lykke til dig.

Finn & Nico

Fra : x Vuf x

Dato : 03-07-04 23:52

Sat, 3 Jul 2004 22:36:01 +0200, Nana Sørensen wrote:

> [...]
>olie og var i øvrigt ikke specielt tilfreds med situationen.
>Jeg gider bare ikke at give en 50´er for en flåtfjerne,

Jeg bruger mine negle!

>Peanut er i øvrigt behandlet med frontline, som skulle
>beskytte mod flåter, men det gør det jo så ikke.

Jo det gør. Du har blot været doven og købt de dyre pipetter.
Du skal købe en spray, ta' gummihandske på og sørge for, at han også
får midlet under maven og i hovedet. Blot skal du passe på øjnene.

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Nana Sørensen

Dato : 04-07-04 13:54

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du skal købe en spray, ta' gummihandske på og sørge for, at han også
> får midlet under maven og i hovedet. Blot skal du passe på øjnene.

Hej Sonja...
Spray? Er det frontline der laver det? Jeg har aldrig set det... Jeg troede
at de der pipetter var den eneste løsning. Spray lyder herre smart! Står der
på den, hvor meget man skal pifte hunden? Og hvordan undgår man at hunden
slikker det af inden det er tørt? Peanut plejer nemlig at prøve at slikke
sig i nakken, når han er blevet dryppet med alm. frontline.

Mvh. Nana

Fra : x Vuf x

Dato : 05-07-04 00:38

Sun, 4 Jul 2004 14:54:03 +0200, Nana Sørensen wrote:
> [...]

>slikker det af inden det er tørt? Peanut plejer nemlig at prøve at slikke
>sig i nakken, når han er blevet dryppet med alm. frontline.

Sprayen fås i 2 størrelser. Pipetterne er alt for dyre. Husk handsker!
Ja, det står på, hvor meget du skal bruge, men Peanut er jo ikke ret stor,
så du skal bare gi ham et pift ned ad ryggen og så fordele det gidt.
Så sprayer du lidt på hånden og gnider hans mave med det.
Den dosis, der står på flasken, er alt for stor.
Frontline er så ugiftig, at man kan spraye killinger med det, og du ved da,
hvor meget de vasker og pudser sig. Ellers gør morkatten det.

Pindsvin behandles også med Frontline.

Fra : karsten klaaby

Dato : 05-07-04 07:04

Klip
> [...]
da,
> hvor meget de vasker og pudser sig. Ellers gør morkatten det.

Hvis vores kat for sådan et pift, så er vi sikre på ikke at se ham i flere
dage....................og så ugifigt er da altså heller ikke, husk hansker
hvis du gør det.

MVH Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 05-07-04 20:48

Mon, 5 Jul 2004 08:03:36 +0200, karsten klaaby wrote:

>Hvis vores kat for sådan et pift, så er vi sikre på ikke at se ham i flere
>dage....................og så ugifigt er da altså heller ikke, husk hansker
>hvis du gør det.

Til kat har jeg anvendt pipette. Netop fordi katte ikke kan fordrage,
at sprayflasken "hisser" ad dem! Lissom nå de hvæser eller hisser ad
en anden kat.
Jeg stoler på videnskaben, og den siger, at X-Spot er giftigt. Jeg kunne
jo også ha' skrevet: "Hvis du har rifter på hænderne, så husk handsker!"

Fra : Ole Helms

Dato : 04-07-04 00:07

On Sat, 3 Jul 2004 22:36:01 +0200, "Nana Sørensen"
<dodo20038@tiscali.dk> skrev:

>Har også luret lidt på
>tågefjernere i tang-form osv. Er det noget i har god erfaring med?

Du kunne overveje at tillægge dig det gamle dyrlæge-trick:
Klem sammen med to fingre og løft lidt op i huden omkring stedet med
tægen, mens du med en finger skubber tægens bagkrop ud til siden og
fortsætter med det i en cirkelbevægelse ind til den slipper sit tag.
Du kan også bruge det på katte.
Husk at slå tægen ihjel bagefter.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Nana Sørensen

Dato : 04-07-04 13:56

"Ole Helms" <ole-x-helms@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tægen, mens du med en finger skubber tægens bagkrop ud til siden og
> fortsætter med det i en cirkelbevægelse ind til den slipper sit tag.

Hej Ole...
Det lyder supersmart, men nu er det sådan at jeg bare HADER tæger. Jeg
syntes de er SÅ grovklamme. Jeg er ikke sikker på at jeg ville kunne røre
ved den overhovedet. Derfor tror jeg at det er bedst med en form for
tang, så jeg ikke skal have nallerne på den.
Og ja, de tæger skal dø. Jeg plejer at brænde dem med en lighter, til de
popper.

Mvh. Nana

Fra : x Vuf x

Dato : 05-07-04 00:41

Sun, 4 Jul 2004 14:56:23 +0200, Nana Sørensen wrote:

> [...]
>tang, så jeg ikke skal have nallerne på den.
>Og ja, de tæger skal dø. Jeg plejer at brænde dem med en lighter, til de

Jeg synes, de tænger dyrlægerne har, er smarte.
De ligner et koben (værktøj).
Ja, det vil sige, hvis tægen skal drejes rundt, er det knapt så smart.
Den må jo ikke bringes til at brække sig...

Fra : Stine Frandsen

Dato : 04-07-04 00:10

Hej :)

Jeg købte en tæge-tang i plast til ca. 10-15 ,-kr. Den har nu holdt i en
del år og har været flittigt brugt. Mener jeg købte den i den lokale
foderstof ( DLG- Land&Fritid) men har også set den hos min dyrlæge og i
div. dyrehandlere.

Mht. Frontline : Jo det virker mod flåter - også pipette - men ikke lige så
længe som mod lopper. Mener det er ca. 5 uger virkning mod flåter og 8 uger
mod lopper. Så det kan være derfor :)

Stine

Fra : x Vuf x

Dato : 04-07-04 07:28

Sun, 4 Jul 2004 01:09:33 +0200, Stine Frandsen wrote:

>Mht. Frontline : Jo det virker mod flåter - også pipette - men ikke lige så
>længe som mod lopper. Mener det er ca. 5 uger virkning mod flåter og 8 uger
>mod lopper. Så det kan være derfor :)

Frontline virker altså kun i 4 uger!

Fra : Stine Frandsen

Dato : 04-07-04 12:17

Ja til kat. 8 uger til hund sidst jeg kiggede på pakken :)

Fra : x Vuf x

Dato : 05-07-04 00:43

Sun, 4 Jul 2004 13:17:10 +0200, Stine Frandsen wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev...

På hund og kat: 4 uger mod flåt...5-6 uger mod lopper.
Men det er så igen betinget af, hvor voldsom loppeangrebet er!

Fra : Stine Frandsen

Dato : 05-07-04 11:13

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i > På hund og kat: 4 uger mod
flåt...5-6 uger mod lopper.
> Men det er så igen betinget af, hvor voldsom loppeangrebet er!

Hvad har mængden/antallet af lopper at gøre med hvorlænge behandling virker
?? Og hvor har du det fra ??? Dokumentation, tak :)) For det har jeg
ALDRIG hverken hørt eller læst om før :)

Det der skulle have betydning for nedsat virketid, er om hund/kat
shampoo-bades. Vand fra regn eller søer skulle ikke påvirke noget.
Shampoo gør, fordi midlet fordeler sig i hudfedtet og derfra ud på hver
enkelt hårstrå, og at shampoo jo netop vasker hudfedt væk - både fra hud &
pels.

Har kun pakken med pipetter til kat, og på den står der : En enkelt
behandling virker mod lopper i op til 5 uger.

pakken til hund er smidt ud. DEn bliver jo tom ind i mellem. OG jeg vil
prøve det nye middel Cyclio.

På pakken til hunde er jeg totalt overbevidst om at der står det virker mod
lopper i op til 8 uger.

Hvis du bruger spray ( Frontline ) er virkningstid muligvis anderledes ??

Har prøvet spray, men vil ikke anbefale den til andet end korthårshunde.
Syntes det var dyrere at bruge og langt mere besværligt end med en pipette.
Den eneste fordel jeg havde ved brug af spray var, at fluer der landede på
hunden også døde :))

Og spray til kat .... GLEM DET..
Det skulle jeg ikke nyde noget af :))

Stine

Fra : Karina.

Dato : 04-07-04 09:30

Hejsa ..^_^..

Jeg bruger også en flåt-tang i rød/orange/hvid plast til ca. 20 kr.
købt i den alm. dagligvare butik (har set den i Kvickly, Føtex,
dyrelægen, -handlen mf.).

Frontline virker sådan at flåterne desværre godt kan bidde på, men
ikke suge blod og heller ikke spytte efterfølgene (sidder bare og
tørre ind *gg*, men fjern den alligevel*S*). Din hund er beskytte i
ca. 4 uger mod flåter og ca. 8 uger mod lopper med Frontline, med
mindre din hund har været meget våd lige efter du har putte middelet

Det er for iøvrigt spyttet der overføre de frygtede sygdomme, derfor
er det vigtigt at man ikke nullre, vrikker, pirker, hiver, smørre
olie, magarine eller lig. på disse her små sataner for det kan let
stimulere den til at spytte og hver 10 flåt (cirka) er i dag
inficeret.

Held og lykke

Vh. Karina G.C.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 04-07-04 14:06

"Karina." <1kgc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> olie, magarine eller lig. på disse her små sataner for det kan let
> stimulere den til at spytte og hver 10 flåt (cirka) er i dag

Hej Karine....

Nu gik der lige et lyd op for mig. Peanut var i bad hele TO gange på
vores ferie, og var også på stranden. Alt loppe og flåt-beskyttelse er jo
helt sikkert vasket op så. Vi dryppede ham også ligeså snart vi kom hjem, så
han klarer sig nok. Nu fandt vi igår to flåter på ham. Han er i øvrigt
ikke heldig. Han har haft en på hovedet, en på den ene bolle, og en på
en brystvorte. Til gengæld var alle flåterne helt små, og sad der bare.
De sprællede heller ikke, da jeg havde fjernet dem, så du har nok ret i at
de bare er tørre.
Jo flere der svarer, jo mere indser jeg at jeg MÅ have fat i sådan en
tægetang. Så må jeg jo hoste op med de 60 kr det åbenbart koster her i
Rødovre. (medmindre jeg kan finde en i kvickly.)
Tak for svar.

Mvh. Nana

Fra : Nana Sørensen

Dato : 04-07-04 14:00

"Stine Frandsen" <santippe@NOSPAMcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mht. Frontline : Jo det virker mod flåter - også pipette - men ikke lige

> længe som mod lopper. Mener det er ca. 5 uger virkning mod flåter og 8

Hej Stine...

Så er det nok derfor. Jeg fik lige tjekket datoen for sidste dryp, og det er
næsten fem uger siden. Det var også kun den sidste dag, at lille Peanut fik
en tæge, så jep, det er derfor. Hmm... Jeg bor i Rødovre, så der er ikke så
mange foderstof-forretninger. Og min lokale hundemads-pusher, der koster
sådan en fætter 60 kr. Jeg må finde en et billigere sted. Tak for svar.

Mvh. Nana

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-07-04 09:21

<dodo20038@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>men det gør det jo så ikke. Han har til gengæld ikke lopper.
>Håber at gruppen endnu engang træder til med gode råd.

jeg bruger sådan en i rustfrit stål fra apoteket, der er en fjedder
inden i så man den klemmer om tægen og så drejer man bare rundt ! den
kostede vist 70kr ca, men når hunden sidder eller ligger helt stille
og man eventuelt har en lommelygte i munden så er den perfekt til at
fjerne dem med ! jeg gad ikke købe en i plastic bare for at spare en
20er den her holder resten af livet tror jeg

er jeg så også en sweetie-pie ?

DAB-problem
Har andre herinde DAB-signalproblemer under Gladsaxesenderen?
og har i prøvet ny antenne hører jeg meget gerne om det

Fra : Nana Sørensen

Dato : 04-07-04 14:08

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjerne dem med ! jeg gad ikke købe en i plastic bare for at spare en
> 20er den her holder resten af livet tror jeg

Jeg tror også at jeg vil investere i sådan en stål-fætter. De virker ret så
stabile og så holder den sikker længere. Og ja... Du er OGSÅ en
sweetie-pie. Det er i allesammen....

Mvh. Nana

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-07-04 14:18

On Sun, 4 Jul 2004 15:08:00 +0200, "Nana Sørensen"
<dodo20038@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>

>Jeg tror også at jeg vil investere i sådan en stål-fætter. De virker ret så
>stabile og så holder den sikker længere. Og ja... Du er OGSÅ en

men mest mig ikke ? nå jammen det er en god investering uden tvivl
! husk at skylle flåten ud i wcet og tjek at den er røget hele vejen
ud ellers sætter den sig bare igen nemlig !

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-04 11:48

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa gruppe....

Hej Nana

Det er nu ikke uden hold i virkeligheden, altså den med olien, margarinen,
og alt det der. Det får faktisk flåten til at slippe. Men da der er fare
for, at flåten kaster op, er det en dårlig løsning, netop af den grund, at
hvis flåten er inficeret med borelia, så er den i flåtens mave.
Så det gælder om at få flåten fjernet, inden for 1'ste døgn, selvfølgelig så
tidligt som muligt, men man skal ikke løbe livet af sig.
Tangen til at snuppe flåten med, fås i næsten alle dyrehandler, koster så
vist jeg husker små Kr 20,- og er ganske effektiv. Til en Chihuahua, skulle
den nok kunne holde i flere år, der er vel grænser for, hvor mange
passagerer sådan en model må tage

M.V.H.....Benny..

Fra : Nana Sørensen

Dato : 04-07-04 14:11

"Benny Mortensen" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

skulle
> den nok kunne holde i flere år, der er vel grænser for, hvor mange

Hej Benny...

Ja, Der er nok kun ståpladser på Peanut. Men det er stadig meget AD, at
finde en flåt på ham. Fy for den lede, jeg hader dem. Han har lige haft en
på den ene bolle, og fordi jeg kun havde en pincet, så kom jeg til at twiste
nogen af hans hår der af. LOL Han var IKKE tilfreds, lad os sige det sådan.

Jeg må have fat i sådan en tang... Det må jeg sgu...

Mvh. Nana

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-04 23:31

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej igen Nana

Tja de er vel ikke ligefrem lækre, men nu skulle du jo også aflive bæstet,
og ikke blive forelsket .. Så det hjælper jo altid til at gøre det
nemt, når de ikke er særligt kønne. Så sådanne plastic tænger er fast
standard udstyr i lommen, eller mavebæltet. Jeg plejer gerne at købe nogle
stykker af gangen, for det hænder jo man smider en væk, taber, eller kvaser
dem. Den sidste blev vist godt nok slidt op, men det er vist også første
gang det er sket. Jeg kan se dem vi bruger hedder Zeckenzange Trixie, og
den koster Kr 14,- Så det skulle være en udgift der var til at holde til, og
behandler du dem pænere end vi gør, så holder den altså længe.

M.V.H.....Benny..

Fra : Nana Sørensen

Dato : 05-07-04 00:01

> [...]
og
> behandler du dem pænere end vi gør, så holder den altså længe.

Hej Benny... (og andre der følger min tråd)

Nu har jeg været på netdyredoktor og bestilt en tægefjerner. Den ser ret god
ud, og kostede kun 25 kr. Hvis den så er røvdårlig, så køber jeg en anden.
Købte i øvrigt også noget lakseolie, nu jeg var igang. Så kan Peanut blive
helt fin og blank.

Mvh. Nana

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-04 16:50

Hej Nana

Ja det er jo rart, at man bare kan rette lygten i en retning, er han der,
skinner han

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 05-07-04 20:25

Mon, 5 Jul 2004 01:01:13 +0200, Nana Sørensen wrote:

>Købte i øvrigt også noget lakseolie, nu jeg var igang.
>Så kan Peanut blive helt fin og blank.

Hvis du gi'r Peanut Royal Canin Size Nutrition Mini,
som er specielt udviklet til små racer, behøver du ikke
slå hans lille mave istykker med lakseolie!

Fra : Nana Sørensen

Dato : 05-07-04 20:32

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som er specielt udviklet til små racer, behøver du ikke
> slå hans lille mave istykker med lakseolie!

Hej Sonja...

Han får allerede Royal Canin hvalpenam til små racer. Men jeg syntes stadig
at hans pels ser en smule mat ud. Plus at det en sjælden gang har set ud som
om han har skæl. Kan det passe? Får han ondt i maven af lakseolie? PÅ
netdyredoktor, hvor jeg købte det, virkede det ellers som om det var en
farlig fin ting at give en hund. Men hvis det er farligt, så vil jeg da ikke
give ham det. Hvorfor og hvordan kan det være farligt eller dårligt? Er
der andre alternativer?

Mvh. Nana

Fra : Stine Frandsen

Dato : 06-07-04 13:12

´Hej.
Det er ikke farligt at give lakseolie. Men ikke alle hunde tåler de
forskellige olier der kan købes :) Ligesom der også er forskel på hvordan
hunde tåler forskellige tørfoder, madrester, osv.
Min hund elsker når der kommer lakseolie i foderet men det har overhovedet
ingen effekt på hendes pels/hud - ikke noget jeg kan se :)
Hvis du synes huden / pelsen er mat & tør, kan muligvis hænge sammen med at
du måske vasker hunden ??? Altså shampoo-bader den ??? For det kan netop
give denne tørre hud mm.

Stine

Fra : Nana Sørensen

Dato : 06-07-04 16:17

> [...]
at
> du måske vasker hunden ??? Altså shampoo-bader den ??? For det kan netop

Jeg har kun badet ham to gange i al den tid vi har haft haft. Det var
indenfor en uge, da vi var på sommerferie.
Jeg syntes faktisk at det så ud som om det hjalp? Altså atr vaske ham. Men
ellers bliver han ikke badet eller børstet eller noget...

Mvh. Nana

Fra : x Vuf x

Dato : 08-07-04 12:48

Mon, 5 Jul 2004 21:32:02 +0200, Nana Sørensen wrote:
> [...]

>Men jeg syntes stadig at hans pels ser en smule mat ud.
>Plus at det en sjælden gang har set ud som

Det kan meget godt passe. Hunde skæller, når de bli'r ophidsede
eller nervøse. Det ses selvfølgelig bedst på mørke hunde.
Jeg havde for år tilbage en blandingshund, der var superkorthåret
og sort. Hun ku' ikke li' at komme til dyrlæge, så når vi var dér,
skællede hun voldsomt.

Nu er Peanut jo ikke så gammel endnu, så han skifter da pels,
det bette puds. Under skift kan pelsen blive mat.

> [...]
>Men hvis det er farligt, så vil jeg da ikke give ham det.
>Hvorfor og hvordan kan det være farligt eller dårligt?

Nej nej Nana...Det er da ikke farligt. Blot unødvendigt. Og da han er
så lille og har en MEGET lille mavesæk, skal der ikke mange dråber til,
før det er for meget for hans mave, og han vil få "Roskildesyge".

Gør dig nu ikke så mange bekymringer. Han er ganske sikkert en rask
og glad lille hund. Han har jo dig ik'?!

Fra : Nana Sørensen

Dato : 08-07-04 16:18

> [...]
>
> Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
> som du vil, din gud skal behandle dig...

Ååårrrh Sonja, din søde muf. Knuus...
Du gør mig sgu så glad.
Jeg investerer ikke i mere lakseolie så.
Peanut har i øvrigt lige været på besøg og lege med en jævnaldrende chi.
Uuuha, de syntes det var sjovt. Peanut er bare ikke så klog, han pinker
hende lystigt på øret. LOL

Mvh. Nana

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-04 02:48

Thu, 8 Jul 2004 17:17:48 +0200, Nana Sørensen wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Ååårrrh Sonja, din søde muf. Knuus...

Ihhh tak...

> [...]
>Peanut har i øvrigt lige været på besøg og lege med en jævnaldrende chi.
>Uuuha, de syntes det var sjovt. Peanut er bare ikke så klog, han pinker

Øvelse gør mester! ;-D

Lige nu gør han det nu kun for at undertrykke hende.
I øvrigt...Hvis hun sætter ham voldsomt på plads en skønne dag, så lad
være med at blande jer. Det er, som det skal være. Han skal indordne sig
under hendes tyrrani. Og bare rolig, han gør det frivilligt!

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 04-07-04 12:05

> [...]

> men det gør det jo så ikke. Han har til gengæld ikke lopper.
> Håber at gruppen endnu engang træder til med gode råd.

Vi har prøvet både flåtfjerneren af metal og af plastik. Den af metal kan
IKKE anbefales. De billige af plastik er meget nemmere at bruge.
Plastikudgaven kan bruges med en hånd og så har man den anden hånd fri til
at holde hunden/katten. Ved metaludgaven skulle man tit bruge begge hænder
til at anvende redskabet og have en hjælper til at holde hunden/katten.
Den allerbedste flåtfjerner er dem af "kobensudgaven" som vi købte ved
dyrlægen.

Lisbeth

Fra : Plett

Dato : 04-07-04 19:46

> Den allerbedste flåtfjerner er dem af "kobensudgaven" som vi købte ved
> dyrlægen.
>
> Lisbeth

Helt enig - det er den bedste!
Se den (dem) der er nemlig to i en pakke, stor og lille på:
www.otom.com
mvh
Plett

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 05-07-04 09:10

"Plett" <p_lett@msn.com> skrev i en meddelelse

> Helt enig - det er den bedste!
> Se den (dem) der er nemlig to i en pakke, stor og lille på:
> www.otom.com
> mvh
> Plett

Ja, det er lige netop dem jeg mener. De er meget nemme at bruge - og de
virker hver gang. Hvorimod den af metal havde det med at flåten smuttede ud
af "øjet" igen.

Lisbeth

Fra : JSC

Dato : 04-07-04 15:37

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa gruppe....
>
> Jeg gider bare ikke at give en 50´er for en flåtfjerne, hvis det bare er
> noget lort.

Køb en af dem i stål - de virker langt bedre end dem i plastic

> Peanut er i øvrigt behandlet med frontline, som skulle beskytte mod
flåter,
> men det gør det jo så ikke. Han har til gengæld ikke lopper.

Det var samme oplevelse jeg havde med Frontline.

Efter jeg er gået over til Ex-spot har jeg kun fjernet et par stykker i
løbet af det sidste år, mod en 5-10 stykker efter hver jagt i hele
jagtsæsonen....

/Jørgen

Fra : x Vuf x

Dato : 05-07-04 00:56

Sun, 4 Jul 2004 16:37:26 +0200, JSC wrote:

>Efter jeg er gået over til Ex-spot har jeg kun fjernet et par stykker i
>løbet af det sidste år, mod en 5-10 stykker efter hver jagt i hele
>jagtsæsonen....

Ex-Spot er MEGET giftigt, og ikke alle hunde tåler det!

Fra : JSC

Dato : 05-07-04 07:45

> Ex-Spot er MEGET giftigt, og ikke alle hunde tåler det!

Hej Sonja

Jeg er klar over at det er giftigt (katte skulle dø ret hurtigt af det),
derfor undlader jeg også at bruge det i vintersæsonen - Jeg er egentlig ikke
særlig stolt af at hælde kemi på hunden, men alternativer er i mine øjne
værre.

Mvh.
Jørgen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-07-04 07:50

On Mon, 5 Jul 2004 08:45:22 +0200, "JSC" <JSC@nospam.dk> wrote:

>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

>Hej Sonja
>
>Jeg er klar over at det er giftigt (katte skulle dø ret hurtigt af det),

,,,,,,jammen så er det jo sådan en spray jeg skal have med på mine
gåture til når jeg møder katte, hvor køber man den henne ? *lol*

>derfor undlader jeg også at bruge det i vintersæsonen - Jeg er egentlig ikke
>særlig stolt af at hælde kemi på hunden, men alternativer er i mine øjne
>værre.

,jeg bruger frontline det virker fint og min hund lever da endnu
vi andre får jo også vacinationer som der er gift i , helt kan man vel
ikke slippe for sådan noget

Fra : karsten klaaby

Dato : 05-07-04 06:48

Klip...
> [...]
> men det gør det jo så ikke. Han har til gengæld ikke lopper.
> Håber at gruppen endnu engang træder til med gode råd.

Som jeg også skrev i en tråd lidt længere oppe så prøv og se her
www.otom.com den kaldes et tæge-koben, og det er vi bare blevet rigtig glade
for at bruge, katten sidder stille for første gang i flere år. Mon ikke der
er nogle dyrehandler der fører det.

MVH Pia

Fra : qfha

Dato : 05-07-04 08:32

"Nana Sørensen" skrev d. 03-07-04 21:36 dette indlæg :
> [...]
> men det gør det jo så ikke. Han har til gengæld ikke lopper.
> Håber at gruppen endnu engang træder til med gode råd.

---
Du bruger din tommel og langfinger med neglene helt i bund om tægen, og
drejer i et snuptag tægen af. Ok, indtil du vænner dig til tæger,
synes jeg også at du skal købe en tægetang. Den fungerer på samme måde,
at den samles nederst om tægen, mens der er plads til kroppen uden at
blive mast. Du kan købe dem på apotekerne og hos dyrehandleren.

http://www.kandu.dk/