Hej Martin Jørgensen.
Jo det er de rigtige §er du bruger !.
Jeg har vundet en sag med en NOKIA 6600 på de §er !!!.
Hilsen knud Erik.
----------------------------------------------------
"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
news:40e83447$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jens B wrote:
> > "J Nielsen" <janus@prime-agency.dk> skrev i en meddelelse
> > news:40e6edd3$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> >>Jeg har nu luret lidt på deres erhvervsvilkår, og hæfter mig især ved
> >
> > punkt
> >
> >>9.1, 9.2 og 9.3.
> >>
http://www.3.dk/upload/Business_online_vilkår.pdf
> >
> >
> > Jeg synes faktisk at de direkte i punkt 9.4 giver dig medhold i din sag.
For
> > punkt 9.1-3 omhandler, som jeg læser det, kun periodiske problemer, samt
> > dårlig dækning. Men dit problem er jo at en tjeneste slet ikke virker,
og
> > det mener jeg ikke er omfattet af 9.1-3.
>
> Du kan vel henholde dig til købeloven og skrive at du gerne vil ophæve
> købet fordi telefonselskabet 3 ikke kan levere den vare som du troede de
> kunne... Jeg er ikke jurist, men se f.eks. KL § 75 a, 76, og:
>
> § 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
>
> 1) afhjælpning af mangelen,
>
> 2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen
> (omlevering),
>
> 3) et passende afslag i købesummen eller
>
> 4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
>
> Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis
> gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre
> sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til
> salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden
> beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
>
> Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen
> ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
>
> Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller
> omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe
> for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende
> afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt
> dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe
> for sælgerens regning.
>
> § 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden
> for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens
> art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder
> om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til
> køberens rådighed.
>
> Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller
> tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for
> uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart
> overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.«
>
> 10. § 81 affattes således:
>
> »§ 81. Vil køberen påberåbe sig en mangel, skal køberen give sælgeren
> meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at køberen har opdaget
> mangelen. I modsat fald taber køberen retten til at påberåbe sig
> mangelen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at køberen opdagede
> mangelen, er altid rettidig.«
>
> 11. I § 83, stk. 1, ændres »et år« til: »to år«.
>
> 12. § 85 affattes således:
>
> »§ 85. Vil køberen påberåbe sig en mangel over for en producent eller en
> anden erhvervsdrivende, der i forbindelse med købet har påtaget sig at
> afhjælpe eventuelle mangler, skal køberen give sælgeren eller den anden
> erhvervsdrivende meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at
> køberen har opdaget mangelen. I modsat fald taber køberen retten til at
> påberåbe sig mangelen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at
> køberen opdagede mangelen, er altid rettidig.«
>
>
> mvh.
> Martin Jørgensen
>
> --
> --------------------------------------------------------------------------
-
> Home of Martin Jørgensen -
http://www.martinjoergensen.dk