Hvad er dette
Fra : Lars K.

Dato : 03-07-04 15:07

jeg får via min firewall denne besked (
NDIS User mode i/o driver (ndisuio.sys) has received a Broadcast packet from
the remote machine 192.168.1.33), hvor høre det til, og skal jeg bare lade
den få adgang?

Fra : Michael Witting

Dato : 03-07-04 15:10

"Lars K." <hellak@lars.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
from
> the remote machine 192.168.1.33), hvor høre det til, og skal jeg bare lade

192.168.xxx.xxx er en ip fra et lokalt netværk. En printserver/accesspoint
eller en anden computer. (børn, kone, PC2, eller din nabo hvis i deler
forbindelse.

/Michael

Fra : Lars K.

Dato : 03-07-04 15:58

"Michael Witting" <mvw@spamget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> 192.168.xxx.xxx er en ip fra et lokalt netværk. En printserver/accesspoint
> eller en anden computer. (børn, kone, PC2, eller din nabo hvis i deler

jeg køre adsl, kan det have noget med det at gøre, eller er det ubudne
gæster?, for jeg deler ikke forbindelse med nogen?

Fra : Michael Witting

Dato : 03-07-04 17:58

> jeg køre adsl, kan det have noget med det at gøre, eller er det ubudne
> gæster?, for jeg deler ikke forbindelse med nogen?

Jeg tror ikke det er ubudne gæster.
I følge min Norton Firewall er IP adressene 192.168.0.0 --> 192.168.255.255
lokale ip-adresser.

Har du 2 eller flere computere ?
Har du trådløst Accesspoint, Printserver eller lignende ? Mit accesspoint
har som standard ip 192.168.0.50

/Michael

Fra : Lars K.

Dato : 03-07-04 19:38

Næ, jeg køre ikke med flere maskiner eller noget, og den spørger om adgang
ca. hvert 5 minut, men selvom jeg nægter den adgang virker det til at det
hele fungere, derfor syntes jeg at det er ret mystisk

Fra : Lars K.

Dato : 03-07-04 19:50

jeg har liget taget nogle flere oplysninger

File Version : 5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)
File Description : NDIS User mode I/O Driver (ndisuio.sys)
File Path : C:\WINDOWS\system32\drivers\ndisuio.sys
Connection origin : remote initiated
Protocol : UDP
Local Address : 192.168.1.255
Local Port : 137 (NETBIOS-NS - Browsing requests of NetBIOS over TCP/IP)
Remote Name :
Remote Address : 192.168.1.33
Remote Port : 137

Fra : Kasper Dupont

Dato : 04-07-04 05:43

"Lars K." wrote:

> jeg køre adsl, kan det have noget med det at gøre, eller er det ubudne
> gæster?, for jeg deler ikke forbindelse med nogen?

Prøv lige at broadbroadcaste en ICMP echo request og se
hvad du får af svar. Jeg ved ikke lige præcis hvilke
options man skal bruge til din udgave af ping, men for
mig virker det hvis jeg skriver "ping -c2 192.168.1.255"
eller "ping -bc2 192.168.1.255

For sending spam use kasperd@kd.lir.dk and abuse@kd.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.

Fra : Anders Lund

Dato : 03-07-04 20:04

Lars K. wrote:
> [...]
> the remote machine 192.168.1.33), hvor høre det til, og skal jeg bare lade

Hvordan er din forbindelse til Internettet? Går det via noget lokal
netværk eller trådløs forbindelse?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Lars K.

Dato : 03-07-04 20:10

jeg køre med en zyxel 600 router til tiscali, jeg har intet trådløst, og
heller ikke noget netværk der er koblet på