Glucosamin til en hvalp
Fra : Pwh

Dato : 03-07-04 12:19

Da jeg efterhånden har læst så mange steder at glucosamin
er godt for store hundes led, har jeg lige købt en bøtte hjem
som jeg vil begynde at give Tyson (Lab/Schæfer 2 år).
Vil det også værer en god ide at give det til Angel (Lab/Rotte 14 uger)
eller skal man hellere vente med den slags kosttilskud til hun er udvokset.

/Jens (der også selv vil begynde at tage glucosamin pgr et dårligt knæ)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-04 13:27

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
udvokset.

> /Jens (der også selv vil begynde at tage glucosamin pgr et dårligt knæ)

Hej Jens

Hun har nok ikke det store behov for det, men det skader hende heller ikke,
så hvem ved, måske kan hun på langt sigt høste fordel af det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 03-07-04 13:57

> Hej Jens
>
> Hun har nok ikke det store behov for det, men det skader hende heller
> ikke, så hvem ved, måske kan hun på langt sigt høste fordel af det.
>
> M.V.H.....Benny..

Hej Benny

Jeg tror såmænd heller ikke at Tyson har behov for det, jeg vil mere give
ham det som forebyggende middel. Jeg var bare i tvivl om det kunne skade
en hvalp hvor led og knogler langt fra er udvoksede, så jeg vil værer helt sikker
før jeg begynder at give Angel det, tænk hvis det skadede hende, gisp ;-(

/Jens (som vel stadig er lidt pylret mht Angel)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-04 14:24

> [...]
> før jeg begynder at give Angel det, tænk hvis det skadede hende, gisp ;-(
>
> /Jens (som vel stadig er lidt pylret mht Angel)

Pyllerrøv ))

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 03-07-04 14:46

> Pyllerrøv ))
>
> M.V.H.....Benny..

LOL Angel skulle jo helst ikke ende som en Labrat

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-04 15:21

> LOL Angel skulle jo helst ikke ende som en Labrat
>
> /Jens

Måååskeeee ikkkkkk', meeennnnn den ligner )

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 03-07-04 16:23

Benny Mortensen wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Måååskeeee ikkkkkk', meeennnnn den ligner )
>
> M.V.H.....Benny..

Ok, lidt eksperimenter har man jo altid lavet, feks er afkalkningsmiddel
til kaffemaskiner glimrende mod øjenbetændelse )

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-04 17:24

> Ok, lidt eksperimenter har man jo altid lavet, feks er afkalkningsmiddel
> til kaffemaskiner glimrende mod øjenbetændelse )
>
> /Jens

Du skulle prøve at give hende noget frostvædske, så er hun ikke nær så
kuldskær )

M.V.H.....Benny..

Fra : qfha

Dato : 05-07-04 08:32

"Pwh" skrev d. 03-07-04 12:19 dette indlæg :
> [...]
udvokset.

> /Jens (der også selv vil begynde at tage glucosamin pgr et dårligt

Jeg ville ikke give hverken en "sund" hund eller en hvalp glukosamin.
Der vil altid være en risiko for udvikling af skaldyrsallergi, samt en
mulig påvirkning af udvikling af den unges led.

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-04 11:25

"qfha" <qfha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der vil altid være en risiko for udvikling af skaldyrsallergi, samt en
> mulig påvirkning af udvikling af den unges led.

Den med skalddyrs allergi har været den egentlige grund, til at at det ikke
kunne godkendes i Danmark. Men skalddyrs allergi opstår af et stof som er i
dyret, ikke i skallen. Så den myte aflivede Svenskerne for mange år siden,
og resten af Europa med. Der var vist kun Danmark, som så langt om længe
også fandt ud af at godkende det. Det er dem der spiser dyret, der bliver
syge, dem der spiser skallen, bliver raske, nå det sidste var en joke

M.V.H.....Benny..