Hvordan virker "billige" telefonkort??
Fra : NIL

Dato : 03-07-04 12:02

Hej!

Jeg skal en tur til Sverige nogle dage...

Og så kom jeg til at tænke på, om jeg mon kunne bruge ét af disse billige
telefonkort, som kan købes i kiosker o.lign?
Og hvordan virker de egentlig?

Min telefon kører i øjeblikket på Telmore... Vil jeg overhovedet kunne bruge
et telefonkort til udlandstelefoni?

Med venlig hilsen
NIL

PS. Jeg skal afsted allerede i morgen...såehh....hvis nogen hér ved noget om
ovenstående...ville jeg blive glad!

Fra : Th Frydensberg

Dato : 03-07-04 12:24
Fra : NIL

Dato : 03-07-04 14:51

"Th Frydensberg" <frydensberg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.itst.dk/static/publikationer/ppnov99_tema/taletidskort.htm
>
> evt. køb et i sverige

Hej "Frydensberg"...

Jeg tænkte nu mere på de dér kort som mange udlændinge bruger når de ringer
"hjem". Det skulle være til betydeligt lavere takst end hvis man ringer via
ens ordinære abonnement...fastnet eller mobil.
Så vidt jeg har hørt er der en stribe forskellige kort (forskellige
'udbydere') alt efter hvilket land man vil ringe mest til. Det skulle være
noget med, at man ringer op til et bestemt telefonnummer - som derefter
stiller samtalen videre...?

Hilsen
NIL

Fra : Fischer

Dato : 05-07-04 06:14

> [...]
> noget med, at man ringer op til et bestemt telefonnummer - som derefter

Hvis du skulle læse dette når du kommer hjem:
Det vil sikkert fungere fint fra en fastnettelefon eller en telefonboks, men
ikke fra en dansk mobiltelefon i Sverige. Du vil nemlig altid blive opkrævet
roaming for et lokalt opkald og det er næsten lige så dyrt som at ringe til
DK.

*Fischer