PIN2-kode
Fra : Kim S

Dato : 03-07-04 09:55

SE T630 og et Orange-abb.
Har den alm. PIN-kode, men skal ind og justere opkaldspriser
og datapriser så de bliver korrekte.
Til dette beder telefonen om en PIN2-kode.
Jeg har aldrig fået en PIN2 fra Orange, og et opkald til deres
"hotline" hjælper ikke, da de kun har en PUK-kode. En PIN2
"har de aldrig hørt om", så det kan de ikke hjælpe med.
Hvad fa.... gør jeg så ?

Da jeg var hos Telmore, fik jeg et brev med både Pin1 og 2,
så vidt jeg husker.

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-04 10:34

> [...]
> "hotline" hjælper ikke, da de kun har en PUK-kode. En PIN2
> "har de aldrig hørt om", så det kan de ikke hjælpe med.

Hej.

Jeg er ret sikker på, at du blot skal taste noget forkert når den spørger om
PIN2 (3 gange). Derefter vil den spørge om PUK2. Når den er indtastet vil
telefonen lade dig lave en ny PIN2-kode. Præcist som PIN-koden når man
tænder telefonen.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-07-04 10:41

"Kim S" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "hotline" hjælper ikke, da de kun har en PUK-kode. En PIN2
> "har de aldrig hørt om", så det kan de ikke hjælpe med.

Jeg mener at både PIN1, PIN2, PUK1og PUK2 findes inde på din personlige
Telmore-side. Dog er det de oprindelige PIN1 og PIN2 som er anført, da der ikke
kan tages højde for at man evt. selv har ændret disse PIN.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 03-07-04 11:20

> [...]
ikke
> kan tages højde for at man evt. selv har ændret disse PIN.

Og du mener at han til sit Orange abonnement har fået et logon til Telmores
side?

*Fischer

Fra : Kim S

Dato : 03-07-04 12:10

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Og du mener at han til sit Orange abonnement har fået et logon til
Telmores
> side?

Nej pudsigt nok, har jeg ikke længere support på det nummer hos
Telmore...
Kors, hvor Orange's dækning iøvrigt "sucks" i.f.t. Telmore/TC..

Mvh, Kim

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-07-04 13:33

> Og du mener at han til sit Orange abonnement har fået et logon til Telmores
> side?

Godmorgen, Claus.

Jeg så kun ordet "Telmore" nederst i Kims indlæg.

-cb

Fra : N. Christensen

Dato : 03-07-04 14:14

> SE T630 og et Orange-abb.

[..]

> "har de aldrig hørt om", så det kan de ikke hjælpe med.
> Hvad fa.... gør jeg så ?

Orange kan godt se din PUK2-kode i systemet. Men de må af underlige
årsager ikke udlevere koden.

Og hvis man endelig får dem overtalt til at udlevere den, så siger de
at det er på egen ansvar osv., da man så kan ændre i nogle advanceret
ting. Men den findes, og de har den :)

--

Fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse hvis du vil kontakte mig.

Fra : Kim S.

Dato : 03-07-04 15:54

"N. Christensen" <ic3@er4ic3.dk> skrev i en meddelelse

> Orange kan godt se din PUK2-kode i systemet. Men de må af underlige
> årsager ikke udlevere koden.
Det er PIN2, ikke PUK2 jeg skal bruge

> Og hvis man endelig får dem overtalt til at udlevere den, så siger de
> at det er på egen ansvar osv., da man så kan ændre i nogle advanceret
> ting. Men den findes, og de har den :)

Den smøre fik jeg osse, men fik min PUK2. Men hvad skal jeg med den ??
Jeg har ikke PUK1, ejheller den PIN2 som jeg skal bruge...

Mvh, Kim

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 03-07-04 16:55

On Sat, 3 Jul 2004 16:54:25 +0200, "Kim S." <No@mail.dk> wrote:

> [...]
>>
>Den smøre fik jeg osse, men fik min PUK2. Men hvad skal jeg med den ??
>Jeg har ikke PUK1, ejheller den PIN2 som jeg skal bruge...

Du skal bruge PUK2, hvis du har forsøgt dig med PIN2 tre gange og du
derefter nægtes adgang. Efter ta have indtastet PUK2 kan du så
indtaste en ny PIN2-kode (det kan man i hvert fald på min telefon)
Det samme gælder naturligvis for PIN/PUK1

KS

Fra : Kim S.

Dato : 04-07-04 09:16

<kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indtaste en ny PIN2-kode (det kan man i hvert fald på min telefon)
> Det samme gælder naturligvis for PIN/PUK1

Takker, har lavet en.
Men det er sgu da underligt, at de påstår at sådan en PIN2 kender de
ikke....

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 12:01

> Men det er sgu da underligt, at de påstår at sådan en PIN2 kender de
> ikke....

Væn dig til det. Det er sjældent, at en servicemedarbejder rent faktisk har
prøvet at bruge de forskellige telefoner i praksis - de kender kun en del af
teorien.