Molly bidt af hugorm
Fra : Per

Dato : 02-07-04 23:03

På en tur ved Ry blev Molly (vores hund, Vizsla) bidt i næsen af en hugorm.
Det varede lidt før vi blev klar over at der var sket noget. Hun havde haft
næsen nede i græsset og gav et lille hop tilbage, men det var først da hun
lidt efter lagde sig ned og vi så at det blødte fra næseryggen at vi fik
mistanke til et hugormebid. Nu gik det hurtigt til det lokale turistkontor
der viste vej til den lokale dyrlæge og ringede og sagde at vi var på vej.
Da vi nåede dyrlægen var hun begyndt at ryste og kaste op og så idet hele
taget miserabel ud.
Hun fik indsprøjtning af binyrebarkhormon og blev i klinikken til
observation. Efter en halv time var hun voldsomt hævet i hovedet og meget
slap. Efter et par timer var hun så stabil at vi fik hende med hjem -
stadig meget slap og hævet i hovedet, men alligevel lidt mere frisk.

Efter den forskrækkelse er vi bare glade for at der var en dyrlæge i
nærheden da vi havde brug for det.

Billede af Molly ca. 7 timer efter mødet med hugormen:
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=185387&kode=

MVH Per

Fra : x Vuf x

Dato : 02-07-04 23:52

Sat, 3 Jul 2004 00:02:46 +0200, Per wrote:

>Efter den forskrækkelse er vi bare glade for at der var en dyrlæge i
>nærheden da vi havde brug for det.

Uha, det var en grim én...Godt at Molly klarede det!

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-07-04 07:22

On Sat, 3 Jul 2004 00:02:46 +0200, Per <herholdt@os.dk> wrote:

> [...]
>nærheden da vi havde brug for det.
>
>Billede af Molly ca. 7 timer efter mødet med hugormen:

det lydder vildt ! godt at hun klarede den ! hvor hurtigt skal man
være fremme ved en dyrlæge efter sådan et bid ? ved du det, dør hunden
hvis man kommer for sent ?

DAB-problem
Har andre herinde DAB-signalproblemer under Gladsaxesenderen?
og har i prøvet ny antenne hører jeg meget gerne om det

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 03-07-04 08:26

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> det lydder vildt ! godt at hun klarede den ! hvor hurtigt skal man
> være fremme ved en dyrlæge efter sådan et bid ? ved du det, dør hunden
> hvis man kommer for sent ?

Hej - ja en hund kan dø af et hugorm bid hvis der ikke gøres noget og/eller
man kommer for sent -

hilsen Pia

Fra : Per

Dato : 03-07-04 18:41

On Fri, 02 Jul 2004 18:22:03 -1200, Punish the deed, not the breed wrote:

> det lydder vildt ! godt at hun klarede den ! hvor hurtigt skal man
> være fremme ved en dyrlæge efter sådan et bid ? ved du det, dør hunden
> hvis man kommer for sent ?

Hej
Der står lidt på Netdyredoktor og det svarer meget godt til hvad vi fik at
vide hos dyrlægen.
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_hugormebid.html
Med Molly gik der ca. en halv time inden hun fik medicin og da var hun som
sagt (skrevet) begyndt at ryste og kaste op. Jeg ved ikke om det var drevet
over af sig selv uden bahandling, men tror det var godt der blev gjort
noget på det tidspunkt.
I dag er hun stadig meget hævet i hoved og på halsen (udvendigt, det
påvirker ikke vejrtrækningen), men har det klart bedre. Noget af hævelsen
tror jeg skyldes medicinen. Vi fik piller som hun skal have i tre dage og
det ser ud til at hun svulmer lidt mere op når hun hun lige har fået en. De
hjælper på den rødmen der er i ørerne, så de hjælper nok på hendes reaktion
på giften, men køn er hun ikke
Vi har lige været en tur ude og hun var ved at være interesseret i at snige
sig ind på skovduerne igen

Molly i dag:
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=185412&kode=

MVH Per

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-07-04 09:14

On Sat, 3 Jul 2004 19:40:35 +0200, Per <herholdt@os.dk> wrote:

> [...]
>på giften, men køn er hun ikke
>Vi har lige været en tur ude og hun var ved at være interesseret i at snige

ok hun ser lidt hævet ud under øjene ? nu ved jeg godt nok ikke
hvordan sådan en hund skal se ud normalt nå men hun klarede den
det er jo det vigtigeste ! har i været forbi det sted hvor det skete
siden ? der tør hun sikkert ikke gå hen igen kunne man forestille sig
? måske hun holder helt op med at snuse i sådan noget krat ? det ville
være forståeligt hvis hun ikke turde stikke næsen ned sådan et sted
igen

Fra : Per

Dato : 04-07-04 12:25

On Sat, 03 Jul 2004 20:13:58 -1200, Punish the deed, not the breed wrote:

> [...]
> Har andre herinde DAB-signalproblemer under Gladsaxesenderen?
> og har i prøvet ny antenne hører jeg meget gerne om det

Hun plejer at være mere til den slanke side

http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=30400&kode=

http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=128052&pre_v=130673&pos_v=130675&kode=

MVH Per

Fra : JSC

Dato : 03-07-04 12:16

"Per" <herholdt@os.dk> skrev i en meddelelse

> Efter den forskrækkelse er vi bare glade for at der var en dyrlæge i
> nærheden da vi havde brug for det.

Hvor lang tid har man at komme til dyrlæge på (ca.)

Det er kun 14 dage siden vores flat lige syntes at det var sjovt at fange en
snog......

/Jørgen