Hvalp på besøg
Fra : Camilla - M&M

Dato : 02-07-04 21:09

Hej!

I morgen kommer der en veninde på besøg. Hun kommer langt, så derfor har hun
taget sin tæve-hvalp med.

Hvordan griber jeg lige det bedst an?

Jeg har selv 2 hunde. En tæve på 3 år og en han på 9 måneder.

Min tæve er superglad for andre hunde, tæver som hanner. Men hvis vi møder
en anden hund på vores gåturer virker hun meget beskyttende overfor min han.
Det er okay at han leger lidt med de andre mens hun daffer videre, men
engang imellem skal hun lige hen og markere sig inden hun daffer igen..

Når nu de alle skal mødes, er det så bedst at introducere tæven eller hannen
først? begge hver for sig, og derefter samlet? eller bare lade dem hilse på
hvalpen begge to?

Jeg finder selvfølgelig et sted hvor vi ikke har været før..

Hilsen Camilla

Fra : qfha

Dato : 05-07-04 08:32

"Camilla - M&M" skrev d. 02-07-04 21:09 dette indlæg :
> [...]
hilse på
> hvalpen begge to?
>
> Jeg finder selvfølgelig et sted hvor vi ikke har været før..

Som du selv er indepå, så lad dem mødes på neutral grund. Derefter skal
du altid lade førerhunden hilse på først, så skal det nok gå. Pas på din
unghund ikke er for voldsom mod hvalpen i leg.

http://www.kandu.dk/