hjælp!!
Fra : Soliema

Dato : 02-07-04 21:07

Hejsa i gruppen..
vi er desværre kommet i denne sørgelige situation, at mine forældres lille
jack russel terrier er forsvindet fra deres hjem i nordjylland....
Vi er bange for at der nogen som har taget ham, da han er en rigtig
kælepot...

Da Ivan er med stambog osv. vil vi gerne høre om hvad der sker, når han er
chippet...

tjekker dyrelæger deres chip, hvis han kommer til en anden dyrelæge, med
hans "nye" ejer ???

hvad hvis han er blevet kørt ned, tjekker falck altid om de er chippet ???

og væreste fald, hvad sker der, hvis man finder ud af, at der er en som har
skudt ham, hvad kan man så kræve i erstatning ???

han er meldt savnet, ved politiet og der er en større eftersøgning i gang,
men han plejer ikke at løbe så langt hjemme fra, når der er en tæve i
løbetid...

Mvh
Anne Mette

Fra : Holm

Dato : 02-07-04 21:19

"Soliema" <soliema@(cykel)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kælepot...
>
> Da Ivan er med stambog osv. vil vi gerne høre om hvad der sker, når han er

Hej Anne Mette

Du kan være ret sikker på at Falck undersøger om han er chippet.
Hvis han bliver fundet af Falck kører de ham sikkert til det nærmeste
internat , og der vil man altid chekke om hunden ermærket på nogen måde (
chip eller øremærket osv. ) De har en scanner på internater , ved jeg .

> tjekker dyrelæger deres chip, hvis han kommer til en anden dyrelæge, med
> hans "nye" ejer ???

Tænker du på at han kan være stjålet ?
Hvis du tror det kan du altid henvende dig til registrerings registret ( du
har nok deres nummer) og melde at hunden er bortløbet , så vil det blive
noteret !

> hvad hvis han er blevet kørt ned, tjekker falck altid om de er chippet ???

Ja !

> og væreste fald, hvad sker der, hvis man finder ud af, at der er en som
har
> skudt ham, hvad kan man så kræve i erstatning ???

Det lyder da skrækkeligt , det håber jeg bestemt ikke for jer !!
Kan man overhovedet erstatte en hund med penge ?

jeg håber du finder din hund i god behold snart .

mange hilsener
Holm

Fra : Eifelvuf

Dato : 08-07-04 07:28

Hej Holm, Benny m.fl.

Falck´s Redningskorps har ikke scannere i bilerne.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 10-07-04 14:15

Er der nogen der ved om den lille hund er blevet fundet igen?

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-07-04 22:49

> [...]
>
> han er meldt savnet, ved politiet og der er en større eftersøgning i gang,
> men han plejer ikke at løbe så langt hjemme fra, når der er en tæve i

Hvis man skulle kigge efter den, så er Nordjylland altså et stort område,
kunne du ikke indskrænke det lidt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Soliema

Dato : 03-07-04 09:29

> Hvis man skulle kigge efter den, så er Nordjylland altså et stort område,
> kunne du ikke indskrænke det lidt.

jamen de bor syd for alborg, i skørping komunne....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-04 11:49

> jamen de bor syd for alborg, i skørping komunne....

Okay, Har de prøvet at ringe til internatet i Tostrup. Der vil Falck køre
dem ud, hvis de indfanger eller henter dem i det område. Falck vil i den
situation ikke skanne hunden, men køre den direkte derud. Jeg tror kun
hunden vil blive scannet, hvis den kommer på Falck stationen eller
Politigården. Hvis hunden ikke er skadet, vil den jo bare blive afhentet af
en almindeligt autohjælp, der alligevel skal i området, og den har i hvert
fald ingen scanner med. Jeg ved ikke, om de har en scanner i Tostrup.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 02-07-04 23:38

Fri, 2 Jul 2004 22:07:19 +0200, "Soliema" <soliema@(cykel)tdcadsl.dk> wrote:

>tjekker dyrelæger deres chip, hvis han kommer til en anden dyrelæge, med
>hans "nye" ejer ???

Nej.

>hvad hvis han er blevet kørt ned, tjekker falck altid om de er chippet ???

Absolut ja!

>og væreste fald, hvad sker der, hvis man finder ud af, at der er en som har
>skudt ham, hvad kan man så kræve i erstatning ???

Det kan kun besvares, hvis vi ved, hvor gammel han er, og hvad købssummen var.

>han er meldt savnet, ved politiet og der er en større eftersøgning i gang,
>men han plejer ikke at løbe så langt hjemme fra, når der er en tæve i
>løbetid...

Hvis han har en tæve derhjemme i løbetid, bli'r han omkring huset!

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Tjinca

Dato : 03-07-04 06:07

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nej.

> Absolut ja!

Det kan du sgu ikke være sikker på!

Da en af mine hunde i sin tid løb væk og blev kørt ned, hørte jeg ikke et
ord fra Falck, der havde hentet hende, og det på trods af trods af chipning
og tydelig tatovering.

Der skulle en annonce i avisen ugen efter, før damen der overværede uheldet
og som kontaktede Falck, ringede til mig og oplyste mig den triste nyhed.

Den grimme, spydige kommentaren fra Falck, for den manglende kontakt var
(dejligt når man har ligget søvnløs i flere nætter), "nogle gange kan de
være så overkørte, at man ikke kan identificere dem!".
Bullshit! ifølge de 2 personer som overværede uheldet, blødte hun kun lidt
ud af hovedet.

Det samme har jeg oplevet i et andet tilfælde, hvor det drejede sig om en
kat, der også bar tydelig tatovering. Så er det man spørger sig selv, hvad i
alverden man betaler til et hunderegister for?

Derfor mit råd. Kontakt Falck og hør om de skulle havde fået en hund ind. De
har ofte for travlt med at afhjælpe deres private kunder frem for, at
kontakte ængstelige kæledyrs ejere.

Tjinca

Fra : Soliema

Dato : 03-07-04 09:38

> Da en af mine hunde i sin tid løb væk og blev kørt ned, hørte jeg ikke et
> ord fra Falck, der havde hentet hende, og det på trods af trods af
chipning
> og tydelig tatovering.

lyder ikke særligt betryggende, da jeg troede at de gjorte det...
hmm mine forældre fik af vide at polititet, ikke gjorte noget med chipning,
fordi de ikke kunne scanne dem ????

> Det samme har jeg oplevet i et andet tilfælde, hvor det drejede sig om en
> kat, der også bar tydelig tatovering. Så er det man spørger sig selv, hvad
> alverden man betaler til et hunderegister for?

fuldstændig enig, da det er jo en af goderne for at chippe dem....

hmm ja, det vil vi så prøve at gøre...

Mvh
Anne Mette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-04 11:30

"Tjinca" <tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
De
> har ofte for travlt med at afhjælpe deres private kunder frem for, at

Hej Tjinca

Hvis en hund, kat, eller for den sags skyld et menneske er dødt, så bløder
det ikke mere. Så derfor kan den stadig godt være kørt helt i smadder. Det
ville faktisk være mere underligt, at den var kørt helt i smadder, og stadig
blødte.

M.V.H.....Benny..

Fra : Tjinca

Dato : 03-07-04 17:52

"Benny Mortensen" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Det
> ville faktisk være mere underligt, at den var kørt helt i smadder, og

Hej Benny

Jeg havde en længere samtale med damen der overværede uheldet og ringede til
Falck, og hendes forklaring stemmer overens med en ung pige der trak min
lille hund væk fra vejen imens. Jeg har ingen grund til, ikke at skulle tro
dem, hvorimod Falck-manden (der havde hentet hende) sikkert havde følt sig
trådt over tæerne, da jeg ringede og PÆNT gjorde ham opmærksom på hans
manglende ansvar. Da jeg fik det grimme svar fra ham, og efterfølgende sagde
at jeg vil hente min hund, kom svaret ..."At han sgu ikke kunne se, hvad jeg
skulle en død hund!" og derefter smækkede røret på.
Jeg var på ingen måder grov i min tone overfor ham, måske en mule oprørt og
ganske ked af det, men jeg talte behersket og pænt.

De to personer der overværede uheldet, var ganske chokeret over mandes
udtale, da jeg senere talte med dem, og tilføjede endvidere, at Falck først
kom 3 timer efter, og efter gentagne opkald (stationen ligger under 6 km
derfra).

Senere kontaktede opdrætteren til min hund DKK, for at få dem til at tage
sagen op med Falck (også med hensyn til Hunderegisteret, da der nu engang
skal være en mening i at have et sådan register). De lovede det, men jeg
hørte aldrig mere, og orkede heller ikke at gøre noget ved sagen, da tabet
af min elskede hund, gjorde at jeg på daværende tidspunkt ikke orkede at
rode mere op i såret.

Havde dette så bare været et enkeltstående tilfælde, kunne jeg måske havde
set igennem fingrene med deres sløsethed, men at samme Falck station sidste
år ikke gad ulejlige sig med at hente en kat i 2 dele (hovedet var blevet
revet af, af en eller anden syg person), med begrundelsen, at den stod inde
på "privat" område (en fodboldbane i et boligkvarter). De spurgte til om
vores havemænd dog ikke kunne fjerne katten. Det kunne de vel, men de har
ingen mulighed for at scanne en kat, ej heller adgang til den database hvor
dens tatovering står. Alternativet var at smide "stumperne" ud på en
offentlig vej (til åben skue for evt. børn!), og derefter bede skiderikkerne
hente dyret.

Tjinca
(Der er stadig er skuffet og ganske såret over den måde de har behandlet
sagerne på. Blot fordi en hund eller kat er død, så har den stadig betydning
for dens mennesker der sidder tilbage med tvivlen over hvad der blev af
deres elskede dyr. Havde jeg ikke fået henvendelserne fra søde mennesker der
ulejlige sig med at ringe til mig, havde jeg den dag idag, aldrig vist hvad
der var blevet af min hund )

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-04 19:18

"Tjinca" <tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Tjinca

Det er der desværre ikke noget unormalt i at man sommetider møder den der,
næsten fjendtlige holdning, lige så snart man spørger efter noget arbejde,
som der er blevet udført. Jeg har selv prøvet det, det var dog en
journalist på Jyllands Posten. Han havde skrevet noget om mig, og da jeg
kun havde hørt det fra andre, så ville jeg da gerne vide, hvad han havde
skrevet. Hold da kæft han blev tosset. Så kunne jeg derfor drage den
konklusion, at jeg nok skulle lade være med at finde den avis, for så ville
jeg sikkert køre ned til ham, for at få en forklaring, hvor jeg ikke kunne
fejes væk, og få røret smidt på .. Uanset hvad han har gjort med din
hund, så kunne han da i det mindste svare høfligt.
Nu ved jeg ikke, hvilken station det drejer sig om, her kan vi jo ikke få de
enkelte Falck folk i tale, for det ville jo være nærmest umuligt, for der er
vel 6 - 800 mand.

Jeg har nu aldrig haft nogen grund til at klage over Falck, de har altid
givet mig en fornem service, og jeg har altid været godt tilfreds med det
arbejde de har udført, så jeg ville meget nødigt undvære dem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Louise

Dato : 03-07-04 11:52

Tjinka, tro mig; det er ikke deres private kunder de bruger energien
Det er vist mest at få lokket flere med i kundekredsen.

Fra : Tjinca

Dato : 03-07-04 17:55

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> Tjinka, tro mig; det er ikke deres private kunder de bruger energien
> på Det er vist mest at få lokket flere med i kundekredsen.

tjaa....! mig får de ikke solgt, så meget som et bil-abonnement til i
fremtiden, og Tophjælp er også billigere!

Tjinca

Fra : Soliema

Dato : 03-07-04 09:35

> Nej.

heller ikke hvis der skal laves jounal på ham eller har en dyrelæge ikke et
opslag over de dyre som er kunde hos ham, så han ved hvad han har med at
gøre, og hunden f.eks. har allergi osv.

> Absolut ja!

hmm og det kan vi være 100 % sikkere på ??

> Det kan kun besvares, hvis vi ved, hvor gammel han er, og hvad købssummen
var.

han er 3 år og svjh har de givet omkring 6000 kr for ham, da han var hvalp,
han er ikke kastareret...

> Hvis han har en tæve derhjemme i løbetid, bli'r han omkring huset!

hmm nej, der er ikke nogen tæve i huset, som kan komme i løbetid, men da de
bor i en mindre by, har han smuttet for dem en gang imellem, op for at
snakke med en fremmede hundhun

Mvh
Anne Mette

Fra : x Vuf x

Dato : 03-07-04 09:46

Sat, 3 Jul 2004 10:34:46 +0200, "Soliema" <soliema@(cykel)tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>har med at gøre, og hunden f.eks. har allergi osv.

Nej.

>hmm og det kan vi være 100 % sikkere på ??

Åbenbart ikke, efter hvad jeg kan forstå, men her på Sydfyn gør de altså!

>han er 3 år og svjh har de givet omkring 6000 kr for ham, da han var hvalp,
>han er ikke kastareret...

Det er ligegyldigt, om han er kastreret eller ikke. Jeg mener, der har
stået noget om det i "Hunden" engang, og at erstatningskravet kan beløbe
sig på op til 30.000,-, hvis han er avlshund.

Fra : Karina.

Dato : 03-07-04 09:17

"Soliema" <soliema@(cykel)tdcadsl.dk> wrote in message news:<40e5c073$0$279$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> hans "nye" ejer ???
>
> hvad hvis han er blevet kørt ned, tjekker falck altid om de er chippet ???

Hej Anne Mette.

Puuu-ha hvor er det forfærdeligt at læse, jeg håber virkelig at i
finder ham hurtigt og i god behold

Mht. Falck, politi og dyreinternater bliver ny til kommende hunde (og
katte) altid scannet for chip mærkning, det er noget de SKAL og også
gør. Men mht. dyrelægerne er jeg selv i tvivl, jeg ville selv så gerne
bare kunne sige ja selvfølgelig gør de det, men jeg tror først det er
ved journal-optag at spørgsmålet om ID vil komme op men jeg ved det
ikke med sikkerhed ;-(

Jeg krydser fingre for jer og jeres lille hund, at i bliver genforenet
snarrest.

Venlige hilsner, Karina G.C.