Telia Unlimited
Fra : Morten DH

Dato : 02-07-04 17:27

For de der ikke har set det før, så er det det her abonnement jeg tænker på
: http://www.teliaunltd.dk/

Er der nogen som har gennemskuet det? Der plejer jo altid at være et eller
andet sted man skal passe på ved de "lidt for gode" tilbud; men jeg kan
simpelthen ikke finde nogen steder det abonnement halter - altså hvis man
vel og mærke har et højt forbrug i forvejen...

Nogen kommentarer?

Jeg er iøvrigt tilfreds Orange kunde gennem mere end 4 år; men de har
desværre ikke tænkt sig at følge trop med et tilsvarende abonnement på
nuværende tidspunkt

--
Egen butik på internettet? Det er billigere end du tror - jeg kan tilbyde
komplette løsninger fra 49 euro/år.

Fra : MigSelv

Dato : 02-07-04 18:21

Så vidt jeg ved skal du betale 400,- hver måned.
- Hvad du kan for de 400,- ved jeg ikke.

For de samme penge kan du med et mindre forbrug tale i ca. 4-5 måneder hos
Telmore.

/MigSelv

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-07-04 18:22

On Fri, 2 Jul 2004 18:27:23 +0200, "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

> [...]
>simpelthen ikke finde nogen steder det abonnement halter - altså hvis man
>vel og mærke har et højt forbrug i forvejen...

Der er vist ikke anden begrænsning at hver samtale ikke må varer mere
end 1 time. og max 3 timer mellem 8 og 16 på hverdage.

Fra : DaneX

Dato : 02-07-04 19:04

> Der er vist ikke anden begrænsning at hver samtale ikke må varer mere
> end 1 time. og max 3 timer mellem 8 og 16 på hverdage.

Ja det er skønt med "unlimited" taletid med begrænsninger :)

Fra : Georg

Dato : 02-07-04 19:25

Efter 1 time kan man lægge på og ringe op igen. Begrænsningen på 1 time er
indført for, at man ikke skal bruge telefonen som babyalarm f.eks. Hvis man
ringer 20 min om dagen, kan Telmore ikke være med:) Jeg har iøvrigt selv
bestilt unlimited, og regner med at spare 400-500 Kr om måneden.

Georg

Fra : Anders

Dato : 02-07-04 19:43

Georg wrote:
> [...]
> ringer 20 min om dagen, kan Telmore ikke være med:) Jeg har iøvrigt selv
> bestilt unlimited, og regner med at spare 400-500 Kr om måneden.
I dag kan Telmore jo ikke være med prismæssigt. CBB er billigere på alle
punkter. Andre teleselskaber har samme takst, hvis ikke laver, foruden
tilskud til nye mobiltelefoner. For mig at se er Telmore på vej fra et
lavpris selskab til et service selskab. Om det er godt eller skidt er
vel individuelt.

Fra : DaneX

Dato : 02-07-04 23:16

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ringer 20 min om dagen, kan Telmore ikke være med:) Jeg har iøvrigt selv
> bestilt unlimited, og regner med at spare 400-500 Kr om måneden.

Ja men stadig du må kun snakke i MAX 3 timer i dagstimerne.
Det er da en begrænsning. Så ergo er det ikke "Unlimited" og dermed dårlig
markedsføringsskik at kalde det det.

/DaneX

Fra : Georg

Dato : 03-07-04 03:19

Ja, 3 timer mellem 8 og 16. På en god dag, taler jeg måske 60-90 minutter,
vel at mærke om aftenen. Jeg ved godt, at det er "falsk markedsføring" MEN:
400 Kr om måneden for "så godt som ubegrænset taletid" til alle indenlandske
numre. Dèt er sgu da billigt:) Det eneste jeg kan klage over, er Telias
dækning. Den er godt nok ringe, om jeg så må sige.

Fra : Morten DH

Dato : 03-07-04 15:00

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ringer 20 min om dagen, kan Telmore ikke være med:) Jeg har iøvrigt selv
> bestilt unlimited, og regner med at spare 400-500 Kr om måneden.

Hvad sker der rent teknisk når den time opnås? Afbrydes forbindelsen,
begynder regningen bare at tælle, får man en advarsel eller skal man selv
holde øje tiden - nogen der ved det? Og samme med de 3 timer fra 8-16?

Hvad med roaming, koster det ekstra eller hvad?

Jeg er stadig ikke helt sikker på om ikke der er en "hage" et ellers andet
sted - Telia har jo ikke det bedste ry i branchen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-07-04 21:22

On Fri, 2 Jul 2004 20:04:20 +0200, "DaneX" <no@way.com> wrote:

>Ja det er skønt med "unlimited" taletid med begrænsninger :)

hvorfor skulle teleselskaberne lave noget som folk så hurtigt vil
udnytte så de er næd til senere at nedlække abonnementet.?

Der skal trodsalt betales samtraffik til de andre teleselvskaber som
folkt så ringer til.. og det er jo penge direkte ud af telia´s lommer.
De er jo ligesom nød til at begrænse det lidt.

Fra : Anders

Dato : 02-07-04 21:27

Bjarke Hansen wrote:

> hvorfor skulle teleselskaberne lave noget som folk så hurtigt vil
> udnytte så de er næd til senere at nedlække abonnementet.?

Mon ikke det er en kommentar til Telias misvisende markedsføring. Det er
jo ikke unlimited (hvis de altså ved hvad det betyder hos Telia ),
det er jo nogle begrænsninger.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-07-04 21:44

On Fri, 02 Jul 2004 22:27:12 +0200, Anders <anders@NOSPAMTOME> wrote:

>Mon ikke det er en kommentar til Telias misvisende markedsføring. Det er
>jo ikke unlimited (hvis de altså ved hvad det betyder hos Telia ),
>det er jo nogle begrænsninger.

jeg synes det forholdsvis fair at kalde det det. når de nu skriver
rimeligt tydeligt at der er et par begrænsninger.

Hvad fanden skal man lave på arbejdet, hvis man snakker mere end 3
timer mellem 8-16??? og ikke kan finde ud af at holde kæft 1 gang
timen?

Fra : DaneX

Dato : 02-07-04 23:19

> Hvad fanden skal man lave på arbejdet, hvis man snakker mere end 3
> timer mellem 8-16??? og ikke kan finde ud af at holde kæft 1 gang
> timen?

Nu er det jo ikke alle mennesker, som arbejder mellem 8 og 16 vel?

Men stadig i følge et par ordbøger:

unlimited [an´limitid] adj. ubegrænset; grænseløs; ubetinget

ubegrænset [ZubeYgränOsSð] adj. - , ubegrænsede
1. som er uden grænser med hensyn til mål, størrelse el.lign. = UINDSKRÆNKET
d have ubegrænsede midler til sin rådighed · ubegrænset ansvar · ubegrænset
frihed

Og ja, det er dårlig markedsføringsskik så at kalde deres produkt for Telia
Unlimited, når det ikke er tilfældet.

/DaneX

Fra : DaneX

Dato : 02-07-04 23:20

> ubegrænset [ZubeYgränOsSð] adj.

Ok det var en skidt copy'n'paste fra min elektroniske Politikens Nudanske
Ordbog :)

Fra : John

Dato : 03-07-04 17:23

> Og ja, det er dårlig markedsføringsskik så at kalde deres produkt for
Telia
> Unlimited, når det ikke er tilfældet.

Hvis folk ikke misbrugte den slags tiltag, men stadig brugte det med
omtanke, ville det sikkert ikke være nødvendig med den slags begrænsninger.

Vi så jo hvordan det gik da Telmore tilbød gratis ubegrænset GPRS i en
periode.

Mvh

John

Fra : Anders Lund

Dato : 03-07-04 18:35

John wrote:
> Vi så jo hvordan det gik da Telmore tilbød gratis ubegrænset GPRS i en
> periode.

Uden at være sikker, men var det ikke kun en "test" periode?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-07-04 18:33

"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Vi så jo hvordan det gik da Telmore tilbød gratis ubegrænset GPRS i en

Jeg kunne godt tænke mig at der kom et tilbud med GPRS Unlimited med en fast
månedspris for frit GPRS-forbrug. Så ville jeg endelig få taget mig sammen til
at få nedlagt den forpulede fastnettelefon.

Claus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-07-04 20:55

On Sat, 03 Jul 2004 18:23:05 +0200, John wrote:

> Vi så jo hvordan det gik da Telmore tilbød gratis ubegrænset GPRS i en
> periode.

Hvordan gik det da? (har ikke lige hørt noget om det)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-07-04 21:25

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hvordan gik det da? (har ikke lige hørt noget om det)

....der blev lagt loft over forbruget...
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-07-04 23:06

On Sun, 04 Jul 2004 22:24:44 +0200, Hans Paulin wrote:

> ...der blev lagt loft over forbruget...

Sådan uden videre?

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-07-04 08:17

Martin Johansen [6000] skrev:

> Sådan uden videre?

Ja - dog ikke uden en lang polemik fra brugernes side; se fx.:

http://www.google.com/groups?q=GPRS+10+Telmore&hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=3f3a7f5a%240%2413211%24edfadb0f%40dread15.news.tele.dk&rnum=2

og lignende
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-04 11:36

On Tue, 06 Jul 2004 09:16:56 +0200, Hans Paulin wrote:

> Ja - dog ikke uden en lang polemik fra brugernes side; se fx.:

> [...]

Tak for link - så kan jeg lige læse lidt om det.

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-07-04 12:19

Martin Johansen [6000] skrev:

> Tak for link - så kan jeg lige læse lidt om det.

Velbekomme!
Hans

Fra : Quadro

Dato : 04-07-04 14:30

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message news:40e58ced$0$14530

> Jeg er iøvrigt tilfreds Orange kunde gennem mere end 4 år; men de har
> desværre ikke tænkt sig at følge trop med et tilsvarende abonnement på
> nuværende tidspunkt

Nå...min ven ringede bare til Orange og sagde at han ville have noget
tilsvarende. Det fik han så. Fri tale, 399,- SMS 17 øre

Fra : Morten DH

Dato : 04-07-04 17:27

"Quadro" <quadro_jog@SPAMISEVILINDEEDhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nå...min ven ringede bare til Orange og sagde at han ville have noget
> tilsvarende. Det fik han så. Fri tale, 399,- SMS 17 øre

Hmm jeg skrev til support og spurgte om de havde planer om at indføre noget
tilsvarende - fik svaret at de lige havde oprettet et nyt abonnement (Go) og
ikke havde planer om at lave flere nye abonnementer på nuværende tidspunkt.

Ved du tilfældigvis hvad din vens abonnement hedder? Så må jeg lige have fat
i nakken på support igen...

Fra : Michael

Dato : 05-07-04 22:18

Det er et modul du kan tilmelde dig hvis du har et Go abn. - det hedder Max.
Men ellers spørg dem derinde det er ikke et hemmeligt produkt

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-07-04 22:28

> [...]

> på nuværende tidspunkt.
>
> Ved du tilfældigvis hvad din vens abonnement hedder? Så må jeg lige

Uden at vide det vil jeg gætte på at det ikke er et abonnement - men
Orange's forsøg på at beholde en af deres gode kunder.

Sonofon er også til at tale med, hvis man er en af dem der smider mange
penge i deres kasse. Har boet i Aalborg mens jeg læste på uni og kendte et
par stykker i Sonofons "Save"-afdeling.

Så hvis du føler du er en af dem der smider (for) mange penge i Oranges
kasse, så ring ind til dem og sig at du ønsker at opsige dit abonnement for
at skifte til Telias Unlimited. Hvis de bare er en lille smule interesseret
i at beholde deres storkunder (hvilket det lyder til at de er), så vurderer
de om du er en god kunde og siger så farvel, eller special-price-for-you-
my-friend :)

/Flemming

Fra : Johnny

Dato : 08-07-04 19:09

Flemming Joensson wrote:

> [...]
> de om du er en god kunde og siger så farvel, eller special-price-for-you-

Mig bekendt så har SONOFON altså ikke en save-afdeling á la Orange og
Telia... jvf. evt. SONOFONs kundeservice.

Derimod blev eksisterende kunder tilbudt et "Selvhenter ligende
abonnement" under specielle vilkår et par måneder før www.selvhenter.dk
blev lanceret.

De specielle vilkår er efter lanceringen af Selvhenter blevet fjernet,
og kunderne overført til Selvhenter. Alle kunderne fik udleveret
vilkårene og på intet tidspunkt var der tale om "special prize for you
my friend" princippet. *Alle* kunder (udenfor bindingsperioden) kunne i
princippet ringe ind og tilmelde sig, men SONOFON gjorde ikke det store
nummer ud af det midlertidige abonnement (ingen offentlig reklame), da
Selvhenter alligevel blev lanceret nogle måneder senere.

--
Mvh. Johnny

Teleselskab: SONOFON
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-07-04 22:51

Johnny <johnny_nospammail_@inpulse.dk> wrote in

> Mig bekendt så har SONOFON altså ikke en save-afdeling á la Orange og
> Telia... jvf. evt. SONOFONs kundeservice.

Jeg ved ikke om de har en sådan afdeling nu, men jeg har selv været til
samtale i pågældende afdeling (fik ikke jobbet iøvrigt for tre år siden
ca. Og dengang kendte jeg 3 der arbejde for Sonofon, hvoraf den ene hun
arbejdede i save-afdelingen. Og de havde skam bevilling til at tilbyde
endda meget store rabatter for at "redde" folk tilbage hvis de var skiftet
over til et af de andre selskaber... Men det var en individuel vurdering.
De gjorde det ikke ved personer med moderate forbrug, der skulle nogle gode
solide telefonregninger til før de var interesseret i at redde folk fra at
begå den fejl.

Mvh.
Flemming

Fra : Johnny

Dato : 12-07-04 21:32

Flemming Joensson wrote:
> [...]
> solide telefonregninger til før de var interesseret i at redde folk fra at

Det var så også for 3 år siden... Meget er sket siden da.